Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - elsassmann

#1
Tusen takk for svaret.  :+1:

Det er fortsatt noe jeg må lære meg med strøm, men jeg håper å få det til. :) Drivhuset skal være ute på terrassen, men det er ikke mye sol om vinteren... Jeg frykter at batteriene ikke holder utover natten. :(

Jeg fant denne (), men nettsiden er på koreansk og den engelske nettsiden fungerer ikke.  :-\ Jeg klarte ikke å finne noe tilsvarende som en kit og kan monteres med en gang, og som kan tåle vann og sterk vind. :(
#2
Jeg har ikke bygd drivhuset enda, men jeg tenkte noe kanskje... 1 m x 0,5 m x 0,4 m for å beskytte spirer mot kulda. :)
#3
Hei,

Jeg har tenkte lenge på et mini drivhus, som skulle varmes med varmekabler. Energikilden skulle være solcelle eller vindmølle (noe veldig lite), og kablene skulle få hels strømforskining fra USB.

Har noen allerede gjort dette? Noen tilsvarende løsninger?

:)

#4
:+1:

Takk for forslaget ditt!  :)
#5
Hei! :)

Jeg bor i et borettslag og jeg har en parkeringsplass i fellesgarasje. Dersom jeg ønsker å få mulighet til å lade en Nissan Leaf fra 04.2013 i garasjen, får jeg bytte med en parkeringsplass som er nærmere strømtavla.

Jeg vurderer denne muligheten...

En beboer har fått installert en ladestasjon (EVlink) og det har kostet litt over kr. 15.000 så vidt jeg har forstått.

Vi hadde planen å flytte fra borettslaget, men den er satt på is nå, og vil derfor ikke bruke "for mye" penger til lademuligheten da det kan hende at den brukes bare i noen måneder... En annen beboer har en vanlig stikkontakt med lås til sin labdar hybrid.

Når alt blir installert blir "installasjonen min". Jeg tenkte at det kunne være en fordel å kunne ha en fleksibel mulighet, dersom vi skulle skifte bil, eller dersom vi skulle selge boligen, at installasjonen ikke må endres (for mye) for å tilpasse seg til den nye bilen. Dette kunne gi verdi til boligen tenkte jeg...

Jeg ønsker å unngå å måtte ta laderen fra bagasjerommet til stikkontakten hver gang, men at ladepunkt type kan endres på en rask, enkel og "billig" måte... uten å installere en veggboks. Jeg har snakket med vaktmesteren og det er ikke ønsket å ha et kurs over 10A. Hvis mulig, muligheten med lås for å unngå at uvedkommender bruker installasjon.

Har dere noe forslag til løsningen med alle kravene? :)

På forhånd takk! :)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA