Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - tofu2017

#1
Sitat fra: sylwester på torsdag 13. juli 2017, klokken 19:49
Førstegenerasjon viser ikke %. Jeg har kjøpt en sånn ODBII-dongle som mobilen min kobler til via Bluetooth og jeg har en app som heter LeafSpy som du kan lese av % SOC og mye annet. Jeg har kjøpt Pro-versjonen og den viser snittforbruk trip og du kan stille inn en fast Wh/km slik at den estimerer gjenværende km frem til et viss gjenværende kW (buffer) vesentlig mer konservativt enn Ali.

Takk, nå har jeg bestilt en sånn dongle, så skal jeg prøve det. :-)
#2
Takk for svar.  :D

Jeg lurer på enda en ting: En 2013 leaf jeg har prøvd tidligere hadde sånn at man kunne velge på displayet å vise hvor mange prosent batteriet har igjen. Min bil viser kun km igjen, og siden dette er en urealistisk måling så er det vanskelig for meg å se hvor mye bilen f.eks trekker igjennom tunellen under fjorden. Vil bilen kunne vise prosent om den er oppdatert til nyere software?
#3
Takk for mange gode svar. Jeg har nok ubevisst feilinformert litt, for det er ikke en Nissan forhandler jeg har kjøpt den hos, men en bruktbilforhandler som sier at de selv ikke har undersøkt bilen engang (dette fikk jeg vite etter jeg hadde signert kontrakten). Serviceheftet er helt blankt..  :-\

Basert på de svarene jeg fikk, og det vi selv fant ut, så valgte jeg å kjøpe et nytt 12v batteri for å se om det ble liv i bilen. Det ble det, og da greide vi også å starte bilen igjen.  :)  Kjørte en tur, og foreløpig ser det bra ut.

Men en ting jeg nå stusser på er at når vi setter bilen i eco, så skal det utrolig mye til for at den skal komme ned på grønn på de prikkene, regenerering.. Den var kanskje ned på en prikk, max to i en bitteliten stund. Er dette også noe som kan bli dårligere over tid?
#4
Jeg kjøpte en nissan leaf 2011 modell hos forhandler i Trondheim den 28. juni. Jeg kjøpte bilen usett, men i og med at den var EU-godkjent hos NAF-verksted nå i sommer, og solgt fra forhandler, så tenkte jeg at dette går bra (ja da, det lukter blåøyd blondine lang vei).  Pappa hentet bilen for meg, og da han var kommet et godt stykke på veien oppdager han at vinduet på førersiden ikke går opp. Det er feil nummer 1. Jeg har også fått hint i ettertid om at det er mulig bilen er importert. Det fant jeg ingen plass verken i annonsen eller kontrakten fra selger.

Da jeg testkjørte den synes jeg at den brukte mye km på batteriet i forhold til km på skikkelig, men i og med at den er fra 2011 må man kanskje regne med at batteriet ikke er som det en gang var? Bilen virket greit å kjøre med. Mandag i forrige uke ble bilen satt på lading, og sto fram til tirsdag. Nå er bilen helt livløs. Jeg greier ikke å åpne bilen med den elektriske nøkkelen, ingen liv i startknappen eller noen ting.
Har fått hjelp til å finne ut at 12V-batteriet kun er 3 volt (jeg aner ikke egentlig hva dette betyr, for jeg har ikke så god greie verken på biler eller batterier).

Jeg vurderer å bare skaffe et nytt 12V batteri til den, siden bilen er såpass gammel, men så er jeg litt redd for å bruke penger på dette om det viser seg at det er noe annet som fører til at jeg ødelegger det nye også.

Håper noen her inne kan ha råd til meg om hvordan jeg kan gå fram med 12V-batteriet, og også gjerne hvordan jeg kan gå fram for å rette feil på det elektriske vinduet.

Hilsen Torill, og min første bil: Nissan Leaf 2011
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA