Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - croll

#1
Er denne laderen jeg har brukt.
#2
Svar fra C&D: Når feilmeldingen Feil på 12 V batteri lades ikke kommer opp i din bil betyr dette at det ikke er noe som ladestasjonen berører. Denne lader ikke 12 V batteri.  Vår driftsentral mener dette er en feil med bil og du må ta kontakt med bilforhandleren.

Jeg lurer litt på om Tritium vet hva de holder på med når de kommer med denne påstanden.

Vi får se hva Møller konkluderer med denne gangen, venter på svar.
#3
Sitat fra: Panduck på onsdag 05. juli 2017, klokken 08:02
Sitat fra: croll på tirsdag 04. juli 2017, klokken 22:42
Blir kjørt til Møller Bil Nesttun, etter noen dager hos de kan bilen hentes. De har konkludert med at det er feil på ladestasjonen og presenterer en regning på 800 kr.
...
Hverken Møller eller Charge&Drive vil ta ansvar

Kunne Møller dokumentere hva som var feil med ladestasjonen, hvordan en ladestasjon, som er relativt standard og opererer etter definerte protokoller for samtale med bilen om hvordan ladingen skal skje, kan være ansvarlig for feil en på bilen din?  Hvis ja, så høres det rart ut at c&d ikke tar ansvar. Hvis nei, så høres det ut som ansvarsfraskrivelse fra Møller sin side.

Om dette var en feil på ladestasjonen som gjorde at biler ble ødelagt, ville jeg tro de hadde fått voldsomt mange klager...

Etter første gang bilen var til Mølller kom følgende svar fra Møller:
Ladet batteri kjørt guidet. Slettet feil kont AC lading ok.
Prøvekjørt bil. Kont DC lading på ladestajon på Krambua det
fungerte fint. Prøvekjørte bil leste ut feillager ingen feil. Feil
årsak må ligge i ladestasjon på McDonalds.

Svaret fra C&D til konklusjonen til Møller:

Tritium har nå undersøkt laderen 541B og det er ingenting som tilsier at det er noe galt med denne.
De hevder også at det ikke er denne som ødelegger bilen ved lading.
Dette er konklusjonen etter undersøkelsen av laderen.
The statement "+The wrong
12V Battery not charged"+  would indicate that the problem was more to do with the smaller 12v battery and not the main vehicle battery, hence not related to the charger.
#4
Har en E-Golf 2015 modell, forsøkte å lade på en Veefil ladestasjon v McDonalds på Lagunen i Bergen 28.04.2017 stasjonsnummer 541B. Koblet til bilen, identifiserte meg med brikke og trykket start. Alt ser ut til å gå fint, men så avslutter ladestasjonen ladingen og symbol om å sette ledning tilbake i laderen blinker. Forsøker dette en gang til samme feil. Plasserer ladekabel tilbake i lader. Setter meg inn i bilen, trykker på start knappen. Mye piping og følgende feilmelding kommer i displayet i bilen. Feil Elektrosystem Stopp, etterfulgt av Feil: 12V-batteriet lades ikke.
Bilen vil ikke starte og må bli hentet av Viking. Blir kjørt til Møller Bil Nesttun, etter noen dager hos de kan bilen hentes. De har konkludert med at det er feil på ladestasjonen og presenterer en regning på 800 kr. Jeg kontakter Fortum og Charge & Drive med konklusjonen til Møller. Svar fra Charge&Drive ingenting feil på ladestasjon. Feilen må være i bilen. Etter at både Møller og Charge&Drive sier at alt er i orden med det de har sjekket. Forsøkte jeg ladestasjonen på ny 29.06.2017. Samme skjedde som sist. Bilen må hentes av Viking. Så får vi se hva de vil fakturere meg denne gangen. Hverken Møller eller Charge&Drive vil ta ansvar
#5
Hyundai Ioniq / Sv: Problemer med hurtiglader av type Veefil
tirsdag 04. juli 2017, klokken 22:36
Har en E-Golf 2015 modell, forsøkte å lade på en Veefil ladestasjon v McDonalds på Lagunen i Bergen 28.04.2017 stasjonsnummer 541B. Koblet til bilen, identifiserte meg med brikke og trykket start. Alt ser ut til å gå fint, men så avslutter ladestasjonen ladingen og symbol om å sette ledning tilbake i laderen blinker. Forsøker dette en gang til samme feil. Plasserer ladekabel tilbake i lader. Setter meg inn i bilen, trykker på start knappen. Mye piping og følgende feilmelding kommer i displayet i bilen. Feil Elektrosystem Stopp, etterfulgt av Feil: 12V-batteriet lades ikke.
Bilen vil ikke starte og må bli hentet av Viking. Blir kjørt til Møller Bil Nesttun, etter noen dager hos de kan bilen hentes. De har konkludert med at det er feil på ladestasjonen og presenterer en regning på 800 kr. Jeg kontakter Fortum og Charge & Drive med konklusjonen til Møller. Svar fra Charge&Drive ingenting feil på ladestasjon. Feilen må være i bilen. Etter at både Møller og Charge&Drive sier at alt er i orden med det de har sjekket. Forsøkte jeg ladestasjonen på ny 29.06.2017. Samme skjedde som sist. Bilen må hentes av Viking. Så får vi se hva de vil fakturere meg denne gangen. Hverken Møller eller Charge&Drive vil ta ansvar.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA