Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Amatøren

#1
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Europeisk lynladenettverk
onsdag 01. november 2017, klokken 18:49
 :+1:

Tesla bør pålegges å montere kabler for de andre standardene også.
#2
Audi e-tron / Sv: Reservasjon av Audi e-tron
tirsdag 31. oktober 2017, klokken 17:08
Da er reservasjon gjort.

SitatDin plass i køen:  28XX
#3
Kjøpe elbil? / Sv: Øvelseskjøring
tirsdag 31. oktober 2017, klokken 06:06
En sak er å gjøre det selv i det skjulte.

En annen sak er å ha det godkjent.

Vi undersøkte dette for å ha det godkjent på vår Sharan. Pedalsett, montering, teknisk funksjonstesting med godkjenning på trafikkstasjon og innskriving i vognkort ville kommet på ca 30.000,- kroner.......

Det ble ikke gjort. Det ble heller litt mere øvelseskjøring på parkeringsplass før vi dro ut i trafikken.
#4
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Type2 på nye Leaf
mandag 30. oktober 2017, klokken 11:01
 :+1:

Type 2 er vel ikke hurtiglading, eller?

Har de da også CCS?
#5
Lade hjemme / Sv: Hjemmelader (min vei til elbil)
mandag 30. oktober 2017, klokken 09:05
Ting tar tid.

Fredag ble det endelig støpt plate til carporten.

Holder på med armeringen fortsatt. Skal legges inn mer kamstål.
[attachment=0][/attachment]

Da var endelig betongen på plass.
[attachment=1][/attachment]
#7
e-Golf / Sv: Car Net nede? Melding om feil passord.
søndag 29. oktober 2017, klokken 22:51
Virker fortsatt med innloggingen jeg foretok kl. 21:28.

Ikke kastet ut fra serveren.
#9
e-Golf / Sv: Car Net nede? Melding om feil passord.
søndag 29. oktober 2017, klokken 21:28
Jeg kommer inn nå.

Vært mye tull i det siste.
#10
Helt klart at man skal passe på å flytte bilen når den er ferdig ladet.

Hvis man ikke trenger de siste trege 5 % så kan man også flytte bilen. Da sparer man faktisk penger.

Selv var jeg på kjøpesenter i går. Satte alarm på telefonen 10 minutter før utløpstid. Var da ved bilen 5 minutter før. Dermed var det å legge fra meg varer, avslutte lading. Flyttet bilen og fortsatte handlingen. Dermed var plassen ledig for neste.

Er helt fersk med elbil og dette er kun 3. gang jeg har ladet ved handling (harrytur).

Ved småturer hjemme lader jeg ikke på kjøpesenter.
#11
Kjøpe elbil? / Sv: Øvelseskjøring
søndag 29. oktober 2017, klokken 15:35
For de "østpå":

Bærum Bilutleie har to godkjente skolebiler til utleie.

Det er Volkswagen Golf (fossilbiler). En med manuell og en med automat.

Egner seg ikke til øvelseskjøring på grunn av kostnad, men greit for oppkjøring.
#12
e-up! / Sv: Spørgsmål fra ny ejer
søndag 29. oktober 2017, klokken 08:27
Omtale av e-up!

https://elbil.no/elbil/volkswagen-e-up/
Sitate-up! er utstyrt med en batteripakke som leverer netto 16,8 kWh (brutto 18,7)

Var batteriet HELT tomt?
#13
Kjøpe elbil? / Sv: Øvelseskjøring
fredag 27. oktober 2017, klokken 23:34
Vår e-up! har gammeldags håndbrekk.

Testet på vår Sharan (manuelt gear) bare for å se om jeg var komfortabel med det elektriske håndbrekket.

Når jeg holdt oppe knappen så bremset den kraftig, men pulserte så hjulene ikke ble låst. Løste opp igjen helt da jeg slapp bryteren.
#14
e-Golf / Sv: Retrofit 35,8KWH batteri i 24,2 KWH E-Golf
fredag 27. oktober 2017, klokken 21:20
Helt klart at selv med halvert rekkevidde vil bilen holde for mange.

Vår e-up! som er kjøpt inn som ungdomsbil + små ærend bil kan jeg bruke til arbeid selv om batterikapasiteten blir halvert (selv om jeg håper at den ikke gjør det). Da måtte  jeg nok ladet litt på arbeid om vinteren.

Venter allikevel på en e-Golf for å unngå å bruke dieselbil på mellom lange turer. Den vil jeg også bruke til og fra arbeid. Da er det heller ikke nødvendig å lade hver dag i prinsippet.
#15
e-Golf / Sv: Retrofit 35,8KWH batteri i 24,2 KWH E-Golf
fredag 27. oktober 2017, klokken 07:43
Volkswagen er vel ikke så opptatt av oppgraderinger. Kun bytte likt mot likt ved garanti eller om kunde selv vil bekoste bytte defekt batteri.

Bortsett fra det så tror jeg at helst vil selge ny bil.

Derimot så tror jeg flere ville kjøpt Volkswagen hvis de hadde bistått ved oppgradering av for eksempel batteripakker når det finnes alternativer som passer inn.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA