Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - dagah

#1
EQC / Sv: Reservasjon av EQ C
torsdag 14. september 2017, klokken 14:40
Håper jeg ikke er nummer 1051 i køen her. Har ventet på Ampera E lenge nå. Får se hvem som kommer først.

RESMER001051
Beløp   20019,- kr.
Status   Akseptert
Forhandler   Bertel O. Steen Rogaland AS
Dato   14.09.2017 14:33:03
#2
Opel Ampera-e / Chevy Bolt / Sv: Brukerhåndbok
fredag 24. mars 2017, klokken 19:39
Det har du helt rett i. Det er mulig å legge inn flere biler. Problemet mitt var at den knappen ikke var der på min app. Som sagt så måtte jeg først slette appen helt for så å laste den på ny.
#3
Opel Ampera-e / Chevy Bolt / Sv: Brukerhåndbok
fredag 24. mars 2017, klokken 16:06
Takker. Jeg har hatt denne appen en stund grunnet en annen opel og fikk ikke lagt til ny bil. Måtte slette og laste den inn på ny.
Da fikk jeg tilgang til brukerhåndboka.
#4
Opel Ampera-e / Chevy Bolt / Sv: Brukerhåndbok
fredag 24. mars 2017, klokken 14:53
Hvor finner dere denne brukerhåndboka?
Er det mulig å laste denne ned en eller annen plass?

Hadde vært fint med en link.   :)
#6
Det samme er tilfelle for meg. Ligger tectyl behandling i kontrakten. Da kan det ikke gå ut over noe garanti om noe skulle feile som følge av tectylering.
#7
Har nå forsiktig ladet 2 batterier om gangen i serie (12V ) med blylader. Det er helt utrolig hvor mye cellene er i utakt i pakken totalt. Fant til og med en celle med snud polaritet? Den lot seg snu tilbake og virker frisk og fin nå.  Steamet selve kassen og her var det mye tæring etter batteriene. Har sjekket ut vilken maling som tåler denne vesken fra baterienne. Jeg kommer til å male opp hele kassen for å slippe disse problemene igjen.   
Ha en fin helg alle sammen.. og takker igjen for mange gode svar.
#8
Noen var nede i 2 V. Det lover ikke bra er jeg redd.

Er det mulig å serie koble 2 stk for så å lade forsiktig med lader for vanlige bly batterier??
#9
Da var batteri kassen nede og alle batterier, ledninger og slanger ute. kassen ser ikke serlig bra ut innvendig.  Så her må det gjøres en male jobb. Noen som husker navnet på syren som batteriene avgir ???. Skal prøve å sjekke mot diverse malinger hva som kan holde for å ungå krypstrømmer som er problemet her.
#10
Takk for mange gode råd. Har fått hjelp av "Think" i dag. Det ser ut for å være en jordfeil i batterikassen. Så den må ned og rengjøres grundig etter gode råd fra "Think" .Eller så ser det ut til at resten har klart seg bra selv om jeg ikke hadde koblet fra som jeg burde.

Man lærer noe nytt hver dag om man har evnen til å lytte. :)

Mvh
DAH
#11
Prøver å ringe nummeret du skrev men får jerndamen med "nummer ikke i bruk"??? Jeg bor på Mosterøy.   
#12
Hei. Etter å ha kjørt think fra 2001-2006 som firmabil skiftet jeg jobb og ble "thinkløs" i 2 år. Nå kom jeg over en relativt billig en med noen feil som jeg håpet å kunne få i stand. Batteripakken skal være ok. Problemet er System feil og ingen fremdrift. Bilen tar heller ikke lading. Når jeg kobler inn 220v så sier det tikk takk tikk i noen reler nedi batterikassen. Bilen trekker også noe strøm konstant fra 12v batteriet ca 0,2A når jeg måler. noen ideer??? Er det noen som har diagnose innstrument i Stavanger omegn som kan leie / låne dette bort?

Takker for en fin nettside med masse fin info.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA