Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Edous

#1
Kjøretips / Sv: Rekkevidde på E18 med 2016 Zoe R240
torsdag 05. oktober 2017, klokken 18:57
Apropos fart på motorvei... er det mer skadelig for batteriet å kjøre i 100km/t enn 80km/t (for en e-up)? Jeg kjører motorvei til jobb hver dag - riktignok med fartsgrense 80, men ingen holder det. Er ikke mye tid jeg sparer på å kjøre i 80, men trafikken går altså i 100.
#2
e-up! / Sv: 12v batteri, verksted!
søndag 04. juni 2017, klokken 15:15
Takk for svar! Da får jeg høre Volkswagen og om garantien dekker bytte av batteri.

Skvetter litt til når man ser feilmelding om at bilen må på verksted første gang jeg starter den opp, men får satse på det løser seg greit.
#3
e-up! / 12v batteri, verksted!
søndag 04. juni 2017, klokken 13:54
I går kjøpte jeg meg min første elbil, en e-up 2014-modell. Første gang jeg startet den opp etter kjøpet kom det opp en melding om "12v batteri verksted!", som forsvant igjen etter et par sekunder og ble erstattet med estimert gjenværende rekkevidde. Jeg ladet opp hovedbatteriet i løpet av natten, men beskjeden kom opp igjen da jeg startet den i dag morges.

Noen som har fått denne feilmeldingen før? Kan jeg evt. forvente at nybilgarantien dekker bytte av batteri, eller enda verre en større reparasjon? Bytte av 12v batteri var ihvertfall noe man enkelt kunne gjøre selv, men det er kanskje ikke like greit på nye elbiler?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA