Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - ASK1973

#1
Model X 2014 - 2022 / Sv: Er det virkelig så mye problemer?
onsdag 30. januar 2019, klokken 15:12
Har en 06/2017 MX 100D.
Noen feil har det vært, men Tesla i Kristiansand har levert god service og fikset opp til vår fulle tilfredsstillelse. Ingen driftsstopp på de første 50'. Selv utskjelte Krokstad i Bergen levert fantastisk service etter at vi hadde kjørt over fjellet nå i vinter uten varmeapparat. Det kan skje på alle biler tenker jeg, men saken er hvordan de rydder opp. Vi gir Tesla 10 av 10 der, både de på online service og verkstedet på Krokstad.

Det er jo en premium bil (hvertfall ut fra prislappen å dømme), men de overgår jo alt annet på markedet hva gjelder å bruke teknologi. De har ikke en forretnings modell hvor de skal tjene penger på service, og det indikerer lave driftskostnader. Tesla har en målsetning om å kunne fikse minst 70% av feil online. Det sier noe om tankegodset og hvor de vil. I motsetning til alle andre produsenter får du i tillegg nye funksjoner og funksjonalitet i eiertiden. Jeg kan irriterte meg grønn over å betale kr 3000 for nye kart til min gamle bil, som dermed var gamle dagen etter (for ikke å si før de ble kjøpt). I Tesla er de hele tiden oppdatert, med sanntids informasjon om trafikk, ladestasjoner (inkl priser på lading +++). Jeg har ikke testet ut andre premium biler, men forstår på de fleste som prøver vår og ut fra media generelt at andre produsenter ikke er i nærheten.

Det er jo også en bil som har et svært godt utbygd ladenettverk, både superladere og destinasjonsladere. Når man kjøper en bil til 750'+ så ønsker man uten videre å kunne kjøre på langtur. Å kjøre på langtur med alternativene (Audi, Jaguar m.fl) er jo nå og i de kommende årene for spesielt interesserte (masse apper, abb, brikker og attpåtil treg lading). Kjøper du en 2019 e-Golf til kr 360' så kan den ikke lades på det nye superladernettverket til VW/BMW/Daimler. Hvor håpløst er ikke det? Det viser hvor mange år disse produsentene er etter Tesla. 8 år?

Om millimeter presisjon på en sammenskrudd bil teller mest så velg noe annet. Hvis ikke er Tesla et godt alternativ tenker jeg. Vi, og de andre jeg kjenner som har Tesla, er hvertfall strålende fornøyd.
#2
Model S 2013 - 2022 / Sv: 17.24.28 og fartsgrenser
søndag 25. juni 2017, klokken 09:20
Sitat fra: KristofferH på søndag 25. juni 2017, klokken 08:24
AP1 bilen leser skilter som en helt igjen  8)
Hvordan foretar du en reset? Min TMX med AP2 (17.24.28) leser ikke skilt og regulerer dermed ikke farten underveis.
#3
Model S 2013 - 2022 / Sv: 17.24.28 og fartsgrenser
lørdag 24. juni 2017, klokken 07:43
Er det forskjell på AP2 i hhv TMS og TMX?

Jeg har TMX med AP2. Den er bare en uke gammel, men den leser ikke fartsskilt særlig bra og selvkjøring er svært ustabil. Den tar f.eks ikke hensyn til at det er en rundkjøring (holder bare farten). Noen som har samme erfaring? Bedrer det seg med tiden?
#4
Hei dere!

Jeg er ny her, men har hatt Leaf i 3,5 år. Vi installerte en KEBA KeContact P20 (ladeboks) i garasjen på en egen 1-fase 32A kurs med jordvern osv.
Vi har nå kjøpt Tesla X (selger Leaf'en) og ønsker tilrettelegging for sikker og god lading i garasjen. Kan vi bytte kabel på P20 boksen slik at den passer til Tesla eller "må" vi ha ny hjemmelader fra Tesla?

Forhåpentligvis flere her som er i samme situasjon.
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA