Har en 06/2017 MX 100D.
Noen feil har det vært, men Tesla i Kristiansand har levert god service og fikset opp til vår fulle tilfredsstillelse. Ingen driftsstopp på de første 50'. Selv utskjelte Krokstad i Bergen levert fantastisk service etter at vi hadde kjørt over fjellet nå i vinter uten varmeapparat. Det kan skje på alle biler tenker jeg, men saken er hvordan de rydder opp. Vi gir Tesla 10 av 10 der, både de på online service og verkstedet på Krokstad.
Det er jo en premium bil (hvertfall ut fra prislappen å dømme), men de overgår jo alt annet på markedet hva gjelder å bruke teknologi. De har ikke en forretnings modell hvor de skal tjene penger på service, og det indikerer lave driftskostnader. Tesla har en målsetning om å kunne fikse minst 70% av feil online. Det sier noe om tankegodset og hvor de vil. I motsetning til alle andre produsenter får du i tillegg nye funksjoner og funksjonalitet i eiertiden. Jeg kan irriterte meg grønn over å betale kr 3000 for nye kart til min gamle bil, som dermed var gamle dagen etter (for ikke å si før de ble kjøpt). I Tesla er de hele tiden oppdatert, med sanntids informasjon om trafikk, ladestasjoner (inkl priser på lading +++). Jeg har ikke testet ut andre premium biler, men forstår på de fleste som prøver vår og ut fra media generelt at andre produsenter ikke er i nærheten.
Det er jo også en bil som har et svært godt utbygd ladenettverk, både superladere og destinasjonsladere. Når man kjøper en bil til 750'+ så ønsker man uten videre å kunne kjøre på langtur. Å kjøre på langtur med alternativene (Audi, Jaguar m.fl) er jo nå og i de kommende årene for spesielt interesserte (masse apper, abb, brikker og attpåtil treg lading). Kjøper du en 2019 e-Golf til kr 360' så kan den ikke lades på det nye superladernettverket til VW/BMW/Daimler. Hvor håpløst er ikke det? Det viser hvor mange år disse produsentene er etter Tesla. 8 år?
Om millimeter presisjon på en sammenskrudd bil teller mest så velg noe annet. Hvis ikke er Tesla et godt alternativ tenker jeg. Vi, og de andre jeg kjenner som har Tesla, er hvertfall strålende fornøyd.
Noen feil har det vært, men Tesla i Kristiansand har levert god service og fikset opp til vår fulle tilfredsstillelse. Ingen driftsstopp på de første 50'. Selv utskjelte Krokstad i Bergen levert fantastisk service etter at vi hadde kjørt over fjellet nå i vinter uten varmeapparat. Det kan skje på alle biler tenker jeg, men saken er hvordan de rydder opp. Vi gir Tesla 10 av 10 der, både de på online service og verkstedet på Krokstad.
Det er jo en premium bil (hvertfall ut fra prislappen å dømme), men de overgår jo alt annet på markedet hva gjelder å bruke teknologi. De har ikke en forretnings modell hvor de skal tjene penger på service, og det indikerer lave driftskostnader. Tesla har en målsetning om å kunne fikse minst 70% av feil online. Det sier noe om tankegodset og hvor de vil. I motsetning til alle andre produsenter får du i tillegg nye funksjoner og funksjonalitet i eiertiden. Jeg kan irriterte meg grønn over å betale kr 3000 for nye kart til min gamle bil, som dermed var gamle dagen etter (for ikke å si før de ble kjøpt). I Tesla er de hele tiden oppdatert, med sanntids informasjon om trafikk, ladestasjoner (inkl priser på lading +++). Jeg har ikke testet ut andre premium biler, men forstår på de fleste som prøver vår og ut fra media generelt at andre produsenter ikke er i nærheten.
Det er jo også en bil som har et svært godt utbygd ladenettverk, både superladere og destinasjonsladere. Når man kjøper en bil til 750'+ så ønsker man uten videre å kunne kjøre på langtur. Å kjøre på langtur med alternativene (Audi, Jaguar m.fl) er jo nå og i de kommende årene for spesielt interesserte (masse apper, abb, brikker og attpåtil treg lading). Kjøper du en 2019 e-Golf til kr 360' så kan den ikke lades på det nye superladernettverket til VW/BMW/Daimler. Hvor håpløst er ikke det? Det viser hvor mange år disse produsentene er etter Tesla. 8 år?
Om millimeter presisjon på en sammenskrudd bil teller mest så velg noe annet. Hvis ikke er Tesla et godt alternativ tenker jeg. Vi, og de andre jeg kjenner som har Tesla, er hvertfall strålende fornøyd.