Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - 3phaselemon

#1
Kjøreruter i Trøndelag / Sv: Trondheim - Hitra
onsdag 25. oktober 2017, klokken 18:04
#2
Kjøreruter i Trøndelag / Sv: Trondheim - Hitra
tirsdag 06. juni 2017, klokken 15:29
Sitat fra: GOLF-raider på lørdag 13. mai 2017, klokken 11:44
Det spørs om du kan bruke en overgangskabel mellom
blå CEE industrikontakt på veggen og ladekabelen til
bilen din (Schuko) uti Kvenværet? (kr 119,-)
http://images.biltema.com/PAXToImageService.svc/article/xlarge/44571
CEE-schuko adapteren ser ut som et fornuftig backup alternativ for Fillan turistkontor mens vi venter hurtigladestasjon. Men jeg ser også at det finnes noen spesiell laget CEE-Type 1 kabeller - som tyder på at Biltema løsning har kanskje mindre kapasitet eller noe sånt.
https://www.elbilgrossisten.no/collections/schuko-til-type-1

Sitat fra: Ecinnaj på onsdag 10. mai 2017, klokken 20:59
Blå støpsel?
Er det raskere enn vanlig?

Jeg vet ingenting om kapasiteten til blå CEE støpselet (avbildet under fra turistkontoret) men jeg tyder på at det ikke er langt ifra en vanlig 16A Schuko?

Mer info fra http://www.ladestasjoner.no/ladehjelpen/teknologi/26-kontakttyper#B


#3
Kjøreruter i Trøndelag / Sv: Trondheim - Hitra
onsdag 10. mai 2017, klokken 15:06
Det var flott å høre at Hitra er interessert i dette!

Jeg kjører noen ganger mellom Dyrvik, Frøya og Trondheim med en 24kWt Nissan Leaf. Det går greit nok med forsiktig kjøring fra Frøya til Orkanger (12mil) men bare på sommerstid. Å kjøre motsatt retning er alltid styr fordi jeg vet at i de fire gangene jeg har kjørt at det trengs minst 95% lading fra Orkanger - noe som tar nesten en time selv på 50kW hurtiglading. Og med 95% lading er det rundt 5% igjen på Dyrvik i fin vær.

Angående de eksisterende lade muligheter (noen som vet om kapasitet?), høres det ut som at det finnes følgende muligheter:

Jeg har ikke en ekstra kabel til Leafen enn vanlig stikk (16A), men fram til en hurtigladestasjon bygges, kan det være en grei forsikring å ha en av disse muligheter som backup. Dessverre ser det ut som at Turistkontorets CEE løsning er en veldig dyr løsning for elbileiere (CEE-Type 1 kabel ligger på rundt 4000kr!).
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA