Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - waltlo

#1
Kan Mercedes tenke....
#2
Jeg kan jo kjøpe en bensin eller dieselbil! Og ha Mercedesen som bil#2. Da er den god nok i massevis! Problem løst!
#3
Ja, jeg har ingen umiddelbar plan om å kvitte meg med Mercedesen. Håper også på at det kommer en løsning på hurtiglading. Som vi som har lyst kan få montert. Og som de fleste ikke trenger å montere. For de er fornøyd med bilen slik den er! :-)
#4
Ja det er sikkert en gammel diskusjon. Har lyst til å ha bilen lenge. Å si at de fleste av oss er fornøyd med bilen slik den er.... Er vel å ta litt hardt i. Har fått med meg at diskusjonen om hurtigere lading har vært ett hett tema. Så det er veldig mange som ikke er helt fornøyd. Og med alle elbil nyhetene som kommer nå og utover. Så er jo muligheten for at mange selger Mercedesen og kjøper Tesla3. Ikke fordi at Mercedesen ikke er fin innvendig/utvendig og er godt utstyrt, nydelig å kjøre. Men fordi at du må stå i timesvis å lade for å komme frem dit du skal. Jeg har bare Mercedesen, og det hender at at jeg skal litt lengre en bare rundt i nærområdet. Hadde jeg lest meg litt opp på lading av elbil, før jeg kjøpte elbil. Så hadde jeg ikke kjøpt Mercedesen. Grunnen til at jeg har stilt dette spørsmålet, er et håp om at det skal komme en løsning. Så jeg kan beholde bilen. Men vist Mercedes ikke er interessert i å komme med en løsning for raskere lading av B250e. Som eier av bilen må betale. Så er jo det dårlig! :-(
#5
Så ett bilde av en combo lader. Der så det ut som om den sto i en overgang til type2 kontakt. Er det mulig å lade AC/DC igjennom type2 kontakt samtidig? Vist det er det. Så burde det jo la seg gjøre å få til hurtiglading. Med overgangen på plass, så er det ikke plass problem for combo laderen. Da kommer combo laderen på utsiden av lade luken.
#6
Ja jeg vet ikke åssen laderne ser ut. Men er det plass til 16,5kW lader, så har jo Mercedes mulighet til å gjøre en veldig enkel oppgradering skulle en tro!
#7
Tesla sin 16,5 singellader, synes jeg høres veldig interresant ut. Å få montert den og riktig dimensjonerte kabler, vist det må gjøres. Hadde jo hjulpet veldig. Da hadde jo bilen forblitt "original". Men med litt raskere lading. Jeg har kun Mercedesen, og skal jeg ha den i fremtiden så må noe gjøres. Er veldig fornøyd med bilen, synes at den er fin utvendig,innvendig. God å kjøre og gir følelse av kvalitet. :-)
#8
For en DC type2 løsning finnes alle delene allerede (hos Tesla) og det er billig og enkelt å få til, og det krever ikke større ladeluke i panelene.

Det er en liten endring jeg tror mange ville sette pris på

Kan du gi en ca.pris på hva det kan koste? Og hvor ombygging kan utføres?
#9
Ja det ville ha vært veldig interessant med full tilgang til hurtiglading!
#10
Jeg ladet 5 ganger på turen. Kjørte strømmen ned til 46% en gang, og da måtte jeg lade i 1t.15min. for å komme opp på 85%. De andre gangene så hadde jeg ca. 50% igjen før jeg ladet, og da opp til 80%. Da ladet jeg i ca. 1t. Når jeg startet kjøreturen hjemme så hadde jeg fullt batteri. Hadde brukt range+.Jeg kunne vel ha klart meg med to ladestopp. Men da hadde det blitt to stopp av ca.2,5t pr.stopp. Og det hadde blitt alt for lenge å stå på en plass før en kan kjøre videre. Var rimelig mettet etter 1t. stopp.Må jo få følelsen av å komme nærmere målet.
#11
Hastigheten varierte mellom 50 og 80 km/t. E39 mellom Kristiansand og Stavanger burde jo være perfekt hastighetsmessig for el-bil. Ja hadde det vært mulig å få en 16,5 singellader i bilen, så hadde jo det hjulpet veldig. Det hadde jo øket lade hastigheten godt!
#12
Ja, jeg klarer meg også fint når det bare er små kjøring i nærområdet. Og lader bilen på ladestasjonen hjemme. Hadde en tur til Stavanger for ca. 2 måneder siden. Og kjørelengden var 30mil. Turen tar normalt 4,5t. Jeg brukte 10t. på turen. Det var jo litt i drøyeste laget synes jeg. Så derfor hadde det vert fint om det var mulig å oppgradere lade hastigheten til det dobbelte. Da hadde turen tatt 7,5t. noe som kunne ha vert mer akseptabel. Legger ikke ut på en sånn tur igjen med kun 11kW lading som maks. :-)
#13
Når en lader på fleksilader så gir den 22kW. Men bilen trekker bare 11kW. Er det en mulighet til å få oppgradert bilen til å kunne trekke 22kW?... Det ville halvere ladetiden og halvere ladeprisen. Og gjøre det veldig mye mer trivelig å ta en litt lengre kjøretur. Med 22kW lading så er jo ikke det hurtiglading. Men det hadde jo allikevel blitt som å få hurtiglading.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA