Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - steinrk

#1
...hmmm, to annonser for samme bil? Samme bilder, nøyaktig samme kjørelengde...?
Eller bare en "lat" selger som ikke gidder å ta flere bilder...

Burde være mulig å prute litt til...
#2
Kjøpte akkurat min første Leaf (2015, 55', Norsk, Nordic) for 150'.
Så det er mulig å få til...  ;D  :+1:
Virker som det er voldsom sprik i prisforlangende på finn.no.
#3
Tusen takk for mange gode svar  :+1:

Kort sammendrag blir vel; prøv og se  ;)
(frykter at det blir noen korte negler på de kaldeste dagene)

@LeafPendler: takk for tips om dieselvarmer
@nr1rayner: budsjettet tillot dessverre ikke kjøp av 30kWh  :-[
@leafnor: artig simuleringsside, den var jeg ikke oppmerksom på
#4
LeafSpy / Sv: OBD2-leser til Leafspy
fredag 05. mai 2017, klokken 06:44
...dette var neimen ikke lett  >:(

Her skulle det vært en "sticky" tråd i forumet ett eller annet sted som diskuterte dette.

Noen sier at den fra kjell.com virker, andre sier den ikke virker...
Ser at flere har forsøkt å kjøpe fra eBay uten å lykkes...

@leafnor: Den du kjøpte fra eBay, kjøpte du den fra brukeren "powerscan"? Har erfaring med at når man tror man kjøper samme dingsen fra en annen bruker, så er det i virkeligheten noe helt annet. Vil derfor gjerne være helt sikker på at jeg bestiller fra samme bruker.
#5
LeafSpy / Sv: OBD2-leser til Leafspy
tirsdag 02. mai 2017, klokken 08:50
@hexachordia: fant du noen ODBII som virker?
#6
Jada, da ble vi også eiere av en Leaf og det er tid for å begynne å bekymre seg over rekkevidde...

Jeg planlegger å pendle til jobben. Det er 74km hver vei. Av disse er 35km motorvei med 100-sone. Resten er stort sett 80-sone. I tillegg skal jeg via Oslofjordtunnellen som er dyp og bratt.

Det er gode lademuligheter på jobben så det holder med rekkevidde 1 vei.

Spørsmålet er: kan jeg følge fartsgrensene (og kanskje litt over...) når det er -15°C og snø... og ha grei temperatur i bilen?? Eller blir jeg en av de sinkene som ligger 10-15km under fartsgrensen og irriterer alle og enhver...

Takknemlig for alle svar.

Ps. Vet det er litt sent å bekymre seg over dette nå når kjøpet er gjort, men sånn er det med den saken  :angel:
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA