Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Eodman

#1
Sitat fra: ErikMe på fredag 18. mars 2022, klokken 11:22
Festlig du spurte om det for kjørte den strekningen i helgen som var med 2 store "barn", alpint-ski, bilen full av utstyr. Skiene var pakket inn i en Thule skibag som lå baki med ene delen av baksetet slått ned.

Det var guffent kaldt -4 ved avreise lørdag veldig tidlig med litt snø i luften. Startet med 93 % på batteriet, ikke oppvarmet. Under reisen varierte det mellom -3 og -10 såvidt jeg husker. En kort burger-stopp.

Kom frem til laderen på hovedparkeringen ved Skeikampen med ca 15 prosent.

Turen hjem kvelden etter, overrasket med hvor lite strøm det gikk. Mer nedoverbakke regner jeg med. Bilen brukte knapt strøm frem til mjøs- brua.  Var varmere i været på hjemreisen.

Takk for svar!, det gjør meg tryggere på valget. Hjemover er aldri problematisk
#2
Hei

Er det noen her med ixX40 som har erfaring med kjøring til Skeikampen eller Hafjell fra Oslo (via E6)? Har i dag en Etron 55 2019 og kommer greit opp til Skeikampen med ca 20% igjen vinterstid. Dette er ved kjøring på E6, ved Rv4 er forbruket noe lavere. Vurderer nå overgang til ix40 men vill ikke risikere å måtte lade på fast basis når alle andre har samme behov fredag ettermiddag. Takker for alle tilbakemeldinger
#3
Audi e-tron / Sv: Forskjeller på modellår 19, 20 og 21
torsdag 15. oktober 2020, klokken 16:08
Sitat fra: elektro på torsdag 15. oktober 2020, klokken 14:22
Tipper du har en 2019 modell produsert etter uke 22 eller hva det er, stemmer det @Eodman? Altså teknisk sett en 2020 modell. Et sikkert tegn foruten USB porter bak er at du kan bruke Apple CarPlay trådløst og justere ledegrense fra appen. Det kan ikke vi med "ekte" veteran.. ;)

Nei, den ble vel produsert i uke 14 og utlevert 16 mai, så ekte 2019 uten trådløs Carplay. Kan usb styres av Audi Music Interface i baksete?
#4
Audi e-tron / Sv: Forskjeller på modellår 19, 20 og 21
torsdag 15. oktober 2020, klokken 13:35


EDIT: Er USB-C noe å se etter for å avgjøre om bilen har MIB3 eller ikke? I 2019 modellen er det kun USB-A og kun foran (12-v bak). I 2020 modellen er det USB bak, men er noen av portene USB-C?
https://carcar.news/2020/07/29/audi-e-tron-here-comes-the-new-mib-3/
[/quote]

2019 har også 2 USB-A bak, i alle fall i min bil. Den er rimelig fullspekket så usikker på hvilke pakke som avgjør det. Kjørte en 21 modell denne uken og den hadde USB-C foran. Det sikkert mulig å få bak gjennom en eller annen pakke. Sim kort slot er også endret til e-sim fra 2021.

Jeg merket også en visuell endring i MMI 2021. Det er en 3-delt oversiktsmeny når man blar seg helt mot venstre
#5
Audi e-tron / Sv: Ustabilt batteri
tirsdag 29. september 2020, klokken 12:08
Interessant lesning. Jeg har dessverre samme utfordring med min Etron 55 (2019) og den skal straks inn på diagnose. For meg merket jeg det da den plutselig ikke nådde frem til hytta (22 mil) med 100%Soc fra start. Det har den alltid har gjort tidligere , uansett vær, årstid osv. Mistenker at ¼ del av kapasitet er borte.  Ved lynlading fra 10% Soc til 100% Soc fikk jeg ladet ca 59 kwh. Håper at dette løses raskt uten flere uker uten bil som beskrevet lenger opp i posten.
#6
Audi e-tron / Sv: Felg- og dekktråden for e-tron
tirsdag 17. september 2019, klokken 09:05
Er det noen her som har prøvd ulike felgtyper og merker forskjell i støy? Har siden Mai kjørt med 21" 5 arms Turbin og la nå over til 20" Lamina vinterdekk da vi skal opp i høyden. På Lamina felgene får jeg en veldig "hul" lyd fra ca 30 -60 km/t. Selv Kona kommenterte dette. Det høres ikke ut som dekkstøy fra vinterdekkene, men som fra felgene. Andre som har samme erfaring med lamina felgene?
#7
Audi e-tron / Sv: Garasjeportåpner
torsdag 01. august 2019, klokken 11:43
Det var det samme jeg gjorde, da jeg hadde samme utfordring


Jeg programmerte først fjernkontrollen til bilenog trykket ok når jeg fikk spørsmål om porten virket i oppsettet i bilen.  Deretter trykket jeg på "Læringsknappen" på min portåpner og deretter på knappen i bilen. Da fungerte det :)

#8
Vi skal også ta båten ned men videre i Dnamark. Valgte Tivoli Hotel som ligger nokså sentralt. Info under er å finne på deres hjemmeside.

Når du skal overnatte på Tivoli Hotel & Congress Center, kan du parkere rett utenfor døren. Hotellet ligger nemlig over et stort parkeringshus. Her er det nettopp innført et nytt parkeringssystem, som sparer deg for tid og bekymringer når du besøker hotellet. Vi deler parkeringshus med Wakeup Copenhagen i Carsten Niebuhrs Gade.

Parkeringshuset er videoovervåket med tanke på din sikkerhet. Parkeringshuset ligger midt mellom de to hotellene, med direkte atkomst til Tivoli Hotel & Congress Center gjennom kjelleren. Det er plass til hele 500 biler, så det er som regel ikke noe problem å finne en ledig plass. I alle etasjene er det mulighet til å lade opp el-biler.
#9
Audi e-tron / Sv: Egenspesifisert bil, Status mitt bilhold
tirsdag 30. april 2019, klokken 14:29
Bilen min endret status fra "bestilt" til "produseres" i det den var satt på tog. I går skiftet status til "pa vei", og jeg mistenker den kom inn med båten som ankom i går. Så appen ligger bakpå.

#10
Audi e-tron / Sv: Egenspesifisert bil, Status mitt bilhold
torsdag 25. april 2019, klokken 20:41
Ja, den appen er vel godt beskrevet her på forumet og på Facebook gruppen. Jeg har egenspec av Exclusive, nr 17x. I går endret appen seg fra bestilt til i produksjon. Da var den på tog til Bremerhaven i følge selger. Virker som den ligger et steg bak hele veien.
#11
Audi e-tron / Sv: Audi "vs" VW
mandag 15. april 2019, klokken 18:54
Hyggelig du synes det, men les øverste tråd om sammenligning av merker.
#12
Audi e-tron / Sv: Audi e-tron - Tekniske løsninger
lørdag 06. april 2019, klokken 09:19
Sitat fra: daktari på fredag 05. april 2019, klokken 17:36
Mye debatt om plassering av ladeporten om dagen.
Hvorfor gjorde de det sånn?

I 2017 var det ca 800 CCS-ladere i Norge. 2018 1087 hvorav noen titalls fra Ionity. Man kan neste mistenke at de ønsker en viss "lock-in"-effekt for å få folk til å bruke eget Ionity-nettverk?

Tror ikke Audi utelukkende ser til Norge når de velger plassering av ladeport. Selv om andelen her er høyest, er både det Kinesiske og Amerikanske markedet langt større. Plassering er sikkert en kominasjon av funksjonelle og tekniske grunner. Men det er bra det kommer opp nå, for da vil de fleste utbyggere av ladestasjoner ha det i tankene fremover, slik at de etableres med lengre kabel. Dette er jeg overbevisst vil løse seg fremover!

Når det er sagt er det klart at det er fordel med tilhenger å ha parallellparkering for lading.

Ombygging av 1000 ladere er bare ikke realistisk.
#13
Audi e-tron / Sv: Egenspesifisert bil, Status mitt bilhold
mandag 01. april 2019, klokken 11:47
Sitat fra: ArTa på mandag 01. april 2019, klokken 11:36
Hei

Har noen som har egenspesifisert bil og fått status på leveringstidspunkt?
"Mitt Bilhold" viser status "Bestilt" hos meg. Info fra forhandler er at bilen er "I produksjon", gjelder det flere at det er avvik info forhandler vs. "Mitt bilhold".

Foreløpig estimert leveringstidspunkt jeg har fått fra forhandler er uke 15-17.
Håper det blir uke 15, da får jeg hele påsken til å bli godt kjent med bilen.

Jeg opplever det samme, Står "bestilt" men skulle vært produsert forrige uke. I følge litt info jeg har lest på FB forumet ETron Owners, er ikke den appen helt til å stole på.
#14
Audi e-tron / Sv: Levering av bil
onsdag 27. februar 2019, klokken 21:01
Sitat fra: trd-73 på onsdag 27. februar 2019, klokken 20:09
Det er vel felgene da og ikke nummeret som er problemet. Har foreløpig uke 14, Exclusive, og litt høyere nummer.

Jeg skjønner ikke disse tildelingene, er de bekreftet? Jeg har nummer 17x og bestillte exclusive 1 februar. Endret config i etterkant pga leveringstid på felger. Bilen ligger foreløpig på uke 17 produksjon. Har noen fått bekreftet produksjonsdato på egenspec?
#15
TYFONGRÅ
ALL INCLUSIVE-PAKKE
ASSISTENTPAKKE BY
OMGGIVELSESKAMERA
PLASSBESPARENDE RESERVEHJUL/ JEKK
21" 5-ARMS TURBINDESIGN
EKSTRA MØRKE RUTER BAK
AKUSTIKKGLASS SIDERUTER
SKINN VALCONA S LINE
SOLGARDIN, SIDERUTENE BAK
AUT. AVBL./INNKL. UTV. SPEIL M/MEMO
EL. JUSTERBAR RATTSTAMME
SKILLENETT
BETJENINGSTASTER I GLASS/ALUOPTIKK
TIL.FESTE, AVTAKBART KOMB ALL INC
LADEKONTAKT HØYRE SIDE
20" VINTREHJULPAKKE

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA