Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - bjornie

#1
Zoe / Sv: Zoe lademuligheter i Sverige
onsdag 12. juli 2017, klokken 19:51
Sitat fra: Jon Braathen på onsdag 12. juli 2017, klokken 13:24
Sitat fra: bjornie på fredag 30. juni 2017, klokken 16:02
Kjørte selv Oslo - Stockholm med ZE40 i mai  [emoji23] Ladestopp i Karlstad og Ørebro, på henholdsvis Clever og Fortum. Jeg brukte chargemap.com for å finne stoppene.
Hvor lenge ladet dere?

Sent fra min LON-L29 via Tapatalk

Ladet på vei til Stockholm: 1:15 t i Karlstad, 0:52 t Ørebro. Mot Oslo: 0:40 t Ørebro, 1:31 t Karlstad.
Kan tenkes at ladingen kunne vært litt mer effektiv ved å ikke passere 80%, ellers var ladehastigheten nær max 22 kw.  8)
#2
Zoe / Sv: Zoe lademuligheter i Sverige
fredag 30. juni 2017, klokken 16:02
Kjørte selv Oslo - Stockholm med ZE40 i mai  :laugh: Ladestopp i Karlstad og Ørebro, på henholdsvis Clever og Fortum. Jeg brukte chargemap.com for å finne stoppene.
#3
Zoe / Sv: Kongsvinger - Trondheim, vår første langtur med ZE40
tirsdag 18. april 2017, klokken 23:26
Sitat fra: bjaolsen på tirsdag 18. april 2017, klokken 22:29
Supert at du deler, dessverre kommer det nok ikke noen annen lader for R90, da må en i så fall bytte hele motoren til Q90 (den gamle motoren med 43kW lader)

Takk for svar :)

Er vel kanskje for mye å håpe at eldre Zoe kan få ettermontert 100kw CCS samtidig som Zoe 2.0 kommer ;)
#4
Zoe / Kongsvinger - Trondheim, vår første langtur med ZE40
tirsdag 18. april 2017, klokken 17:21
Som ferske ZE40-eiere tok vi vår første langtur i påsken, og jeg håper litt deling av stats er av interesse :)

Tur:
Kongsvinger - Trondheim (428 km)
Gjennomsnittsforbruk 15,3kwh/100km, 65kw forbruk, 4kw spart
Startet med 100% batteri, ladet på Koppang og Kvikne, ca. 1:45 total ladetid, ~15% batteri ved mål

Retur:
Trondheim - Kongsvinger (436 km)
Gjennomsnittsforbruk 16,3kwh/100km, 71kw forbruk, 3kw spart,
Startet med 100% batteri, ladet på Alvdal og Elverum (KIWI Fjeldset, da sentrum var ute av drift), ca. 1:45 total ladetid, ~10% batteri ved mål

- Temperaturen lå mellom -3 til +6 begge veier. Vi hadde forventet lavere ladehastighet pga temperaturen, men fikk tilsynelatende fulle 22kw til over 50%.
- ECO-modus var på nesten hele veien, unntaket var for å få skikkelig varme i apparatet på slutten av returen.
- Turen var med Continental vinterdekk.
- Brukte CC på fartsgrensen hele veien. (Ja, dette tiltrakk seg noe kø ned Østerdalen :))
- Vi så ingen kø på AC 22kw noen steder, DC-punktene var stort sett ledig også.
- Lading i Trondheim ble gjort via BMW i3 ladekabel (Type 2-Schuko) på 10A, som tok 20+ timer til fullt batteri.

Vi er strålende fornøyd med turen, og rekkeviddeangsten ble raskt kurert :)

Spørsmål:
Kunne ladetiden vår teoretisk halveres med 43kw lademulighet, en ekstra stopp og kun lading under 50% (65%?) batteri?
Ser noen mulighet for at en raskere lader kommer som ettermontering for R90?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA