Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - C-Zero

#1
Bestilling og levering / Sv: Levering oktober - november 2017
torsdag 26. oktober 2017, klokken 21:32
Min Model X75D kom til Drammen på mandag. Utlevering skal skje i Brumunddal. På My Tesla står det nå "Beregnet leveringstid: October 29, 2017 - November 5, 2017". På sluttfaktura står det "Estimert leveringsdato 17/11/2017". Jeg ringte Delivery i dag. Fikk beskjed at bilen er på vei til Brumunddal. De skal ringe meg opp straks bilen er der og de har rukket å se over bilen - antagelig i starten på neste uke.

Jeg venter i spenning. Fra lørdag ettermiddag er jeg uten bil. Ikke så verst timing kan det se ut til.
#2
Model X / Sv: Vask innvendig itvendig
onsdag 25. oktober 2017, klokken 09:07
Hvor bor du?
#4
Model X / Sv: Ny vs gammel setekonfigurasjon på 7-seter
fredag 18. august 2017, klokken 11:35
For oss virker den nye 7-seterskonfigurasjonen å være optimal. Dessverre ble den valgt bort til fordel for 6-seteren når jeg bekreftet bestillingen 8.august.Har kontaktet min selger men han sier at det er for sent å bytte. Han sier den har gått inn i produksjonslinjen men status på MyTesla er "confirmed and scheduled for production in our factory". Skulle da tro at man ikke har begynt å produsere den. Ergerlig!!
#5
Hei.

I september stoppet min C-zero 2011-modell med gult varsellys med utropstegn og rødt batterilys. Ble tauet til AutoElite på Ensjø og der ble den i 3 uker. De byttet jordkabel og bilen har gått som normalt inntil fredag i forrige uke. I forrige uke kom lysene på igjen men bilen lot seg kjøre noen mil før den begynte å stoppe. Fikk restartet et par ganger ved å slå av og på tenningen. Etter 3-4 restarter stoppet den helt. Den er nå tauet inn til samme verksted.

Jeg syntes i september det var merkelig at løsningen skulle være å bytte jordingskabel og ikke minst at det skulle ta tre uker å finne det ut...
#6
Jeg mener å huske at jeg ble fortalt da jeg kjøpte min C-zero for to år siden at serviceintervallet var 1 år (kjører ca 10 000 per år).

Nå har jeg begynt å ta servicer på Citroen på Ensjø og får nå fortalt at jeg har hoppet over to servicer. Dvs bilen burde vært inne til service hver 6.måned (pga tid - ikke kjørelengde).

Praktisereres det service hver 6.måned også for Peugeot og Mitsubishi. Det kan da ikke være nødvendig med så hyppig intervall...

#7
Jeg er litt interessert i hvordan det går med ditt prosjekt. jeg kunne tenke meg litt bedre lyd i min C-Zero også. Hvilken sub har du valgt? Kan du ta bilder? Har du rukket installere den? Regner med at det er Line-utgang på spilleren. Har du også koblet fronthøyttalerne til ekstern forsterker?

#8
Ikke sats på laderen ved Marché uten å ha sjekket først om den virker. Den virket ikke på torsdag i forrige uke. Jeg ringte servicetelefonen deres og fikk vite at de venter på deler. Synes også å ha lest på elbil.no at den har vært ustabil i et par måneder nå.

Eirik
#9
Angående vinterhjul:
Søk på forumet så finner du en tråd som omhandler dette. Utvalget er lite, men det finnes relativt gode dekk å få.
#10
Jeg har nå kjørt på Yokohama IG30 siden oktober 2011 og er veldig fornøyd. Var tidlig ute da jeg regnet at det kom til å blir rift om dekkene. Jeg har standarddimensjonene både foran og bak.

Jeg har mange ganger blitt spurt av andre (med smil om munnen) hvordan elbilen er på vinterføre. Svaret er "veldig bra". Kombinasjonen med gunstig med gunstig vektfordeling, antispinn, antisleng og piggfrie dekk har vært overraskende bra.  :)

Jeg bor på Nordstrand i Oslo. Kjører hver dag opp Nordstrandveien hvor det er ganske bratt hver vinter har vi endel dager hvor det står mange midt i bakken og spinner. Ingen problemer for C-Zero.

#11
Hos meg kommer skilpadden etter at det er ingen streker igjen.
#12
Jeg målte spenningen på batteriet igår:

1. Tenning av, ladekabel ikke i: 12,4V
2. Slår på tenningen: 14,6V
3. Lar tenning stå på, kobler til ladekabel (220V): 12,3V

Dette viser, som andre allerede har antydet, at 12V-batteriet kun lades når tenningen er på og fremdriftsbatteriet ikke samtidig lades.

Eirik
#13
Hei.

Fremdriftsbatteriet viste 3/4 kapasitet så snart 12 voltsbatteriet var i gang igjen. Jeg ladet fremdriftsbatteriet noen minutter og kjørte et par mil med bilen for å lade 12-voltsbatteriet ytterligere. Bilen startet som normalt  i dag tidlig. Jeg kommer til å prøve å lade batteriet over natten i dag med vanlig batterilader for å sikre at det er skikkelig ladet. Jeg kjører ganske korte strekk hver dag (Nordstrand - Oslo Sentrum).

Takk for innspill og råd. Det er mer kompetanse i dette forumet enn hos min forhandler.

Eirik
#14
Hei.

Nå er bilen igang igjen. Det var 12-voltsbatteriet som var utladet.

Jeg prøvde å ta av polene og lade med naboens batterilader, men batteriet ville ikke ta strøm (indikerte laderen). Ringte så Citroen Veihjelp. Falck kom med en hurtiglader. Etter få sekunder med lading var det liv i bilen igjen og fremdriftsbatteriet begynte også å ta imot lading. Sannsynligvis ville jeg fått samme resultat om jeg hadde brukt ladekabler mot en annen bils batteri.

Eirik
#15
Hei.

Jeg dro avgårde på ferie 16. desember. Kom hjem i går. I dag tidlig skulle jeg bruke bilen igjen. Alt var dødt. Koblet til ladekabelen. Får ikke oransje lys i laderen, så det er tydelig at den ikke tar lading.

Synes å huske at instrumentene viste 4-5 mil gjenværende rekkevidde når jeg dro. Bilen har ikke stått til lading mens jeg var borte.

Ringte Autoco. De foreslo å ringe Citroen Veihjelp. Vil helst ikke ha bilen på verksted, og lurer derfor på om det er noe jeg kan gjøre selv for at bilen skal ta lading?

Min teori er at 12-voltsbatteriet er flatt og den ikke tar lading til driftsbatteriet på grunn av dette. Jeg foreslo for Autoco å lade dette. Det syntes de var en god idé...

Hva tror dere? Skal ikke bilen tåle å stå 3 uker uten lading i en varm garasje. Bilen var låst med sentrallåsen så jeg er rimelig sikker på at ingenting stod og trakk strøm.

Eirik
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA