Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Roy e-Nordmann

#1
e-Golf / Sv: VCDS Tweaks e-Golf
torsdag 26. oktober 2017, klokken 12:34
Noen som vet hvilken versjon av VCDS man trenger å bruke på facelift golfen?
Eventuelt noen som har vært borti OBDeleven mot nye facelift?

Prøvde OBDeleven selv i går, men fikk ikke kontakt med de blokkene jeg trengte i bilen, en 2017 fl.
#2
e-Golf / Sv: "Komforttelefon" vs "Premium telefonforberedelse"
fredag 11. august 2017, klokken 12:03
https://www.kjell.com/no/produkter/data-og-nettverk/nettverk/mobilt-bredband/routere/huawei-carfi-e8377-4g-ruter-for-bilen-p61603

Denne er perfekt for behovet. Plugg den inn i 12V i bagasjerom så slipper du en USB pinne i rommet foran, som tar opp USB kontakten, kanskje til og med er for lang til å få igjen lokket.
#3
Trenger ikke melde deg inn i elbilforeningen for å bruke ladebrikken. Jeg har ikke meldt meg inn, men registrert brikkenummeret som følger med bilen hos både grønn kontakt og Fortum. Lading med brikken fungerer utmerket. BKK sine ladere har jeg ikke prøvd enda hovedsakelig på grunn av startprisen på 10kr. Ellers tar vel alle leverandører 2,5kr/min på hurtiglading, og 0,60kr/kW eller 15 min.
#5
e-Golf / Sv: Langtur med e-Golf
tirsdag 06. juni 2017, klokken 15:13
Det var med facelift ja. Ca. 235-240km rekkevidde på turen ja. Gjennomsnittlig forbruk ble 12,9kW/100km med ganske kuppert terreng og litt småfuktig vei enkelte plasser.
Retur ble på 13,2kW/100km i regnvær og ca. 9% resterende.
#6
e-Golf / Sv: Langtur med e-Golf
mandag 05. juni 2017, klokken 20:57
Merker at langkjøring på Vestlandet er litt mer krevende for e-golfen enn ganske flat bykjøring.
Kjørte Bergen - Florø (215km) for noen dager siden, og kom fram med 9% igjen på batteriet uten å lade. Med tanke på alt det var over 3 fjell med stigning fra havnivå og opp til 4-500 meter, og ellers veldig kupert terreng synes jeg den klarte seg bra.
#7
e-Golf / Sv: Nye Car-Net
torsdag 01. juni 2017, klokken 21:31
Autologin sluttet plutselig å fungere i appen min igjen nå. Sluttet å logge inn automatisk i dag. Noen som opplever det samme?
#8
Min 2017 facelift husker bare siste innstilling i ca.20 minutter før den går tilbake til 22 grader...
#9
e-Golf / Sv: Deaktivere "pop-up" ved rygging?
onsdag 24. mai 2017, klokken 19:14
Du får oppgradere til nye e-golf, der er sensor området gjennomsiktig når ryggekameraet er aktivert.
#10
e-Golf / Sv: Hvordan virker kø-systemet på den nye E-golf?
mandag 22. mai 2017, klokken 16:17
Etter litt testing: køsystemet virker på alle typer veier så lenge ACC er påslått og registrerer en bil forrang seg og bilen kan registrere sidelinjene.
Hvis man blir stillestående lengre enn ca. 5 sekunder må man trykke resume på rattet eller trykke lett på gasspedal.
"Selvstyringen" virker litt over 15 sekunder før den ber om at man tar over styringen. Putter man en flaske med vann inn i rattet tilsvarer det motstanden som skal til for at den ikke ber om at man tar over styringen.
#11
e-Golf / Sv: Priser nye E-golf
lørdag 20. mai 2017, klokken 08:38
Må ikke finne på å kjøpe bilen uten sikkerhetspakken og dynamiske frontlys ihvertfall. Ambientebelysning og skinn løfter også interiøret mange hakk
#12
Opel Ampera-e / Chevy Bolt / Sv: Seter
torsdag 18. mai 2017, klokken 13:43
Var å prøvesatt en i dag og merket meg følgende. Passasjersetet foran virket helt greit å sitte i, men ikke så veldig bredt at det gjør noe, og sidestøtte er nesten ikke eksisterende for meg som kommer fra sportsseter.
Førersete virket smalere, og presset inn på hver side av rumpen min, og jeg er ikke en stor person i det heletatt​! Blir spennende å se når de får demobiler til prøvekjøring om det blir skikkelig ubehagelig over litt lengre tid...
Baksetet føltes litt ut som det var overpolstret, for det var veldig mykt, og føltes nesten som å sitte på en myk pute. For meg på 180 ser jeg ikke ut sidevinduer bak uten å bøye hodet litt ned, og tok oppi taket hvis jeg ikke lente meg litt innover mot midten...
#13
e-Golf / Sv: Hvordan virker kø-systemet på den nye E-golf?
torsdag 18. mai 2017, klokken 11:13
Prøvde dette for noen dager siden i rushtrafikken i Bergen. Får ingen "varsling" om at traffic jam assist er aktiv annet enn at lane assist er aktiv hele tiden. Den vil også gjøre som ellers, å varsle om at du må ta over styringen etter rundt 10-15sek. Acc må gjenopptas etter et stopp på lengre enn ca. 5 sek.
Har prøvd å finne noe info om hvordan systemet skal virke, men finner ingenting forklarende... Skal prøve flaske "hacken" på lane assisten neste gang jeg prøver.
#14
e-Golf / Sv: Nye E-golf
lørdag 22. april 2017, klokken 15:07
Sitat fra: Chivas på lørdag 22. april 2017, klokken 13:39
Sitat fra: TM på lørdag 22. april 2017, klokken 09:33
Sitat fra: Roy e-Nordmann på lørdag 22. april 2017, klokken 09:20
Noen som vet om ACC på nye e-golf er oppgradert? Ved prøvekjøring klarte jeg ihvertfall å komme meg gjennom en rundkjøring uten noen problemer med full akselerasjon midt i, med ACC aktivert på motorveihastighet.
De har vel ikke markedsført noen endring. Men det finner du vel fort ut, for det er jo "etter påske" nå  ;)  Jeg vil tro at alle ACC løsninger kan få problemer i rundkjøringer fordi de mister kontakten med forankjørende. ACC på e-Golf skulle vel være betydelig bedre enn på eks. i3 som er kamerabasert. Den finner på mye rart når det er tåke, saltet vei eller motlys.
Jeg får også e-Golf rett etter påske...neste uke ?
Ikke hørt noe mer? Din har vel vært i Norge en stund nå?

Får min utlevert på Onsdag. Min har nok vært i Norge litt nå ja.
#15
e-Golf / Sv: Nye E-golf
lørdag 22. april 2017, klokken 09:20
Noen som vet om ACC på nye e-golf er oppgradert? Ved prøvekjøring klarte jeg ihvertfall å komme meg gjennom en rundkjøring uten noen problemer med full akselerasjon midt i, med ACC aktivert på motorveihastighet.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA