Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Lensley Baya

#1
Hyundai Ioniq / Sv: Medlemskap i elbil.no
torsdag 04. mai 2017, klokken 10:10
Sitat fra: Olemann på tirsdag 25. april 2017, klokken 20:34

Jeg tror Elbilforeningen trenger deg.  Jeg bruker den ikke til noe selv, men tror de trenger meg, så derfor er jeg medlem + svarer på undersøkelser etc. 

I det lange løp vil de kunne bety noe politisk etc, og det vil vi alle få igjen for.  Men i første omgang er spørsmålet heller om de trenger meg, enn om jeg trenger dem.

Du er inne på noe der. Uansett er det ikke kostnaden jeg tenker på...
#2
Hyundai Ioniq / Sv: Medlemskap i elbil.no
torsdag 04. mai 2017, klokken 10:09
Sitat fra: dibun på tirsdag 25. april 2017, klokken 00:50
Sitat fra: Lensley Baya på lørdag 01. april 2017, klokken 12:32
Hei dere,

Jeg har nå bestilt en ioniq på leasing i 2 år hos leaseplan. Dette for å gå over til ny ioniq med større batteripakke når den kommer.

Dette er min første eierskap. Har i alle år kjørt bensin og diesel. Min nåværende bil er en 2013 Volvo v60 med polestar optimalisering, 180 hk. Morsom bil.

Har prøvekjørt Tesla, leaf, i3 og ioniq. Dett bort fra at teslaen er utenfor rekkevidde økonomisk, er ioniq beste alternativ for meg.

Jeg har allerede prøvd Tesla p85 på langtur, opplevelsen var god. Spørsmålet er om jeg trenger medlemskap i elbil.no. Det er vel å banne i kirken å spørre om dette her?

Bilen benyttes i hovedsak til pendling. Tilbakelegger 30.000 km årlig i dag. Men satser fra sommeren av å redusere dette til 18.000 km. Da er det innenfor km på avtalen.

Kommer til å prøve ioniq på lengre tur etterhvert.

Jeg tenkte også å lease. Hvor mye koster det å lease?

Jeg har en 'gunstig' avtale, slik jeg ser det. Har bestilt min hos LeasePlan via Gomore.no. Avtalen er 5.500/mnd, uten etablering, 24 mnd. Dette inkluderer "alt", dvs. veiavgift, service, forsikring, slitedeler. 20.000 KM årlig. For meg er dette verdt det, sammenlignet med at jeg pendler mye og har en månedlig utgift på bom og bensin på 4.200,- i snitt.
#3
Hyundai Ioniq / Sv: Medlemskap i elbil.no
søndag 02. april 2017, klokken 14:02
Takk for mange gode svar. Som sagt er dette nytt for meg, men for all del, støtter mer enn gjerne foreningen for den jobben de har bidratt med.

Det stod ingenting om tilgang til ladebrikke i avtalen, men kanskje det følger med. Leasingen er via Leaseplan. Det blir spennende med en ny hverdag...
#4
Hyundai Ioniq / Medlemskap i elbil.no
lørdag 01. april 2017, klokken 12:32
Hei dere,

Jeg har nå bestilt en ioniq på leasing i 2 år hos leaseplan. Dette for å gå over til ny ioniq med større batteripakke når den kommer.

Dette er min første eierskap. Har i alle år kjørt bensin og diesel. Min nåværende bil er en 2013 Volvo v60 med polestar optimalisering, 180 hk. Morsom bil.

Har prøvekjørt Tesla, leaf, i3 og ioniq. Dett bort fra at teslaen er utenfor rekkevidde økonomisk, er ioniq beste alternativ for meg.

Jeg har allerede prøvd Tesla p85 på langtur, opplevelsen var god. Spørsmålet er om jeg trenger medlemskap i elbil.no. Det er vel å banne i kirken å spørre om dette her?

Bilen benyttes i hovedsak til pendling. Tilbakelegger 30.000 km årlig i dag. Men satser fra sommeren av å redusere dette til 18.000 km. Da er det innenfor km på avtalen.

Kommer til å prøve ioniq på lengre tur etterhvert.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA