Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - SinusX

#1
Ute og kjørte i kveld med CC. Nervøst, rykkete og nedbremsinger uten klar grunn eller årsak. Særlig i tuneller er det en lang vei å gå ennå. Kommer fortsatt til å prøve, men synes egentlig at cruise control med AP2/8.1 er stressende å kjøre med. Håper på snarlige oppdateringer.
#2
Sitat fra: o.b.lix på fredag 07. april 2017, klokken 19:27
Har en S med ap1 og X med ap2. Liten tvil om at jeg angrer på at jeg har kjøpt bil med ap2 nå...

Tror ikke du skal angre, bare gå i kjelleren og hente litt tålmodighet. Dette kommer til å bli bedre og bedre - og etterhvert bedre enn AP1,- det er jeg overbevist om.
#3
Model X / Sv: Batterifeil på ny Model X - Erfaringer?
fredag 07. april 2017, klokken 19:22
Ingen ulyder hos meg,- feilmeldingene kom da jeg skulle kjøre avgårde (sto ikke på lading da).
Har nå fått lånebatteri og må nok regne med å ha det en god stund fremover. Batteriet er sendt til Nederland for reparasjon. Tesla Service fulgte opp saken på meget god måte,- et lite plaster på såret.
#4
Har hatt Model S som lånebil i 2 uker med AP1, nå tilbake til X med AP2/8.1. Det er stor forskjell fortsatt. AP2/8.1 inkludert CC er nervøs og rykkete med unødvendige oppbremsinger. Fortsatt et godt stykke å gå ja. Irriterer at man ikke kan kjøre mer enn 50 på norske landeveier,- det betyr at norsk langkjøring fortsatt er uten AP med noen veldig få unntak. Får smøre meg med litt mer tålmodighet...
#5
Model X / Sv: Batterifeil på ny Model X - Erfaringer?
søndag 02. april 2017, klokken 13:05
Sitat fra: elbil_tom på fredag 31. mars 2017, klokken 14:31
Mottok min X - 17 mars.
Etter 4 dager fikk jeg opp flg. melding: Car Need Service - Car May not restart,
kvelden dag 4 - tok ikke imot lading;
morgen dag 5, Flg meldinger; 12V Power Low, Car may shut down Unexpectedly, Air Suspension Need Service, Contact Tesla Service, Car needs service, Unable to start car.

--Diagnose 1; AC Kompressor. Diagnose2; El-feil, Diagnose 3; fremre motor (Drive unit).
Ny enhet bestilt fra USA. Est. tid for ferdig utbedret er 11. april.

elbil_tom, høres veldig ut som de samme feilmeldingene jeg opplevde, men hos meg skal altså dette ha vært en feil på høyspent-batteriet. Håper inderlig ikke flere ting dukker opp når de setter inn lånebatteriet. Håper jeg får bilen tilbake neste uke, mao to uker etter levering.

Lykke til!
#6
Model X / Sv: Batterifeil på ny Model X - Erfaringer?
tirsdag 28. mars 2017, klokken 14:53
Takk for info nie!
Ble forespeilet lånebatteri innen en uke og at mitt batteri skulle sendes til USA for feilsøking/feilretting. 2 mnd ventetid ville være helt uakseptabelt, særlig med tanke på at bilen er helt ny. De var veldig tydelig på at dette var "policy" som var avgjort høyt oppe i "næringskjeden" - usikker på jeg kommer noen vei her, men verdt et forsøk. Lekte jo også litt med tanken på å oppgradere til 100 kvw/h, det fantes ikke når jeg bestilte bilen.
#7
Model X / Batterifeil på ny Model X - Erfaringer?
mandag 27. mars 2017, klokken 13:40
Hei, etter lange måneder med venting, fikk jeg endelig levert min Model X 90D i forrige uke. Gleden ble dessverre kortvarig. Dag nummer 2 dukket det opp feilmeldinger om lav spenning på 12-volts batteri og at bilen ikke kunne starte. Det viser seg nå å være feil på hovedbatteriet (høyvolts-batteri). Det er nå bestilt inn lånebatteri som jeg skal bruke mens mitt batteri skal frem og tilbake over Atlanteren for reparasjon...
Er det noen som har erfaringer med dette? Hvor lang tid det vil ta osv?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA