Ser ut som prisen på TMS er redusert med 5.200 men at det ikke kommer med når man faktisk prøver å bestille?
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: knut.aulie på onsdag 09. august 2017, klokken 15:19
Regner med du da snakker om hengervekt på over 450 kg for da er det nok kun X som gjelder.
Sitat fra: vegard89 på tirsdag 08. august 2017, klokken 12:24
Regnsensor leveres ikke i dag i hele tatt, men i følge selger er altså det noe "som kommer snart" med en software-oppdatering. Men hvis det hadde vært beint frem å få det til tenker jeg at de hadde gjort det for lengst.
Sitat fra: vegard89 på mandag 07. august 2017, klokken 11:58
Varme i speil /bakrute – Burde vært standard på alle biler solgt i Norge, helt utrolig at det ikke er det på TMS.
Regnsensor – Helt alvorlig, bilen kjører seg selv, men viskerne er jo en fulltidsjobb å justere fram og tilbake inn og ut av tunneller, byger, yr og regn på Vestlandet. Burde vært standard men finnes ikke på en bil av denne klassen.
Har så sett på finansieringsmulighetene.
Jeg legger til grunn å ha en del egenkapital. Det er en god rente men syntes det er ubehagelig å ha et billån som kommer til å holde seg høyere enn bilens restverdi. Dessuten vil det gjøre det vanskelig å feks refinansiere boliglån med så mye gjeld.
Sitat fra: vegar_m på fredag 04. august 2017, klokken 17:22
Ingen som vurderer å la de stå i indeksfond eller andre rimelige fond over 5 år+, for så å eventuelt cashe inn på lånet etter dette?
Synes selv dette virker som en OK plan, spesielt når lånerenta er så lav.
Sitat fra: Helge Alm på tirsdag 01. august 2017, klokken 12:07
18 mil en vei - da hadde jeg kjøpt en brukt Tesla - så ny som mulig. Hvem andre har 8 års garanti på drivenhet og batteri uavh. av antall km? Ikke krav om servicer heller, men ta servicer hver 40.000 km (grovt regnet 10.000,- pr gang. Bare i drivstoff så kan du regne maks 25 % av kostnadene på en elbil kontra fossilbil og det er ved 100 % hjemmelading. Nå vet jeg ikke om du kjører hver dag, men si 150 dager pr år og kr 1,- pr km ved fossilbil, så vil du spare min. 40.000,- pr år. Det er litt over 3.000,- pr mnd det + sparte kostnader på servicer.
Jeg skal selge min S nå til fordel for en X, men har kjørt på min S75D 61.000 km på 13 mnd. Jeg kommer ut med en total km.kost på ca. 0,7 kr/km. Billigste bilen jeg noen gang har hatt. Og har du mulighet til å lade på jobben, som blir mer vanlig etter hvert, slipper du å lade på vei hjem. Løp og kjøp sier jeg :-)
Sitat fra: Skjøteledning på tirsdag 01. august 2017, klokken 09:58
18 mil en vei eller t/r? Klarer jo fint 18 mil t/r uten ladestopp. Med de gunstige kjøp som nå er på 75D så skal det godt gjøres å ikke komme ut i pluss med el kontra diesel/bensin.