Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - pilt

#1
Opel Ampera-e / Chevy Bolt / Sv: Ampera-e uten dedikert ladeplass.
torsdag 14. september 2017, klokken 22:13
Sitat fra: knut.aulie på torsdag 07. september 2017, klokken 18:18
Sitat fra: timingbeltkiller på torsdag 07. september 2017, klokken 13:27
Vær obs på manualen sier i vintermånedene må bilen stå tilkoblet strøm
når den ikke kjøres.
Står bør ikke må. [emoji851]
Heldigvis, for jeg har ingen planer om å koble til bilen etter hver tur i vinter, selv om jeg kan.
#2
Opel Ampera-e / Chevy Bolt / Sv: Android Auto - tips og triks
torsdag 14. september 2017, klokken 22:06
Får dere fortsatt AA til å virke? Jeg har ikke hatt de største problemene med den etter at jeg fant "riktig" kabel, men på turen jeg tok nå i helgen, så fikk jeg den aldri til å virke. Merket også at mobilen knapt nok ladet om jeg brukte en av uttakene foran mens google.maps var på, mens det gikk fort oppover om jeg plugget i en av uttakene bak i stedet.
#3
Opel Ampera-e / Chevy Bolt / Sv: Uoriginale vinterdekk på felg
torsdag 31. august 2017, klokken 20:01
Sitat fra: bno på tirsdag 29. august 2017, klokken 22:27
@Ipadjove
Hjertelig Takk !

Edit 30.8: Jeg gremmes over meg selv. Erfaring, les også boka som følger med bilen ikke stol på elektronisk versjon  :o
Du finner det i den elektriske versjonen også.  ;)

#4
Er det noen flere som opplever at festene til hattehylla bak er utrolig løse? Det er nok å bare komme borti hylla når døra er åpen, så hopper de ut av festet sitt. Som regel henger de igjen i løkka på hattehylla, men det hender de løsner helt og må letes frem innimellom bagasjen også.  :(
#5
Sitat fra: Tom E. på søndag 20. august 2017, klokken 21:01
Når radioen ikke mottar DAB signal går den over til FM og da øker volumet noe vannvittig i noen sekunder til den mottar DAB signaler igjen. Jeg sliter med dette hver dag, men har etterhvert lært meg når jeg må skru ned volumet på steder med dårlig dekning.
Rart. Jeg har aldri opplevd det der og de tre gangene jeg har vært i Sverige med bilen nå, så har det blitt helt stille i bilen et lite stykke etter grensa. Første gangen kjørte jeg sånn lenge, for jeg visste ikke hvordan jeg skulle skifte over til FM, så hos meg virker det som radioen forblir på det jeg sier den skal være på.
#6
Sitat fra: Olemann på fredag 18. august 2017, klokken 15:34
OnStar svarer til sitt navn, den svever høyt :-)

Jeg fikk melding om at jeg nettopp hadde vært på service og ble bedt om å rate servicen.  Problemet er bare at jeg var utenlands med bilen den datoen den skulle ha fått service.  Og såvidt meg bekjent har ingen Opel mekaniker ligget i bagasjerommet og foretatt en service jeg ikke har oppdaget.

Sitat fra: bno på torsdag 17. august 2017, klokken 20:06
Fikk melding via onstar idag som følger:
"Low oil life in your 2017 Opel AE. We have detected that the oil life of your AEis below 5%. Please contact your dealer for an Oil & Filer service.
Jeg fikk også en sånn. Jeg valgte å svare. Det første spørsmålet var om bilen hadde vært på service i det siste. Jeg svarte nei. Da var det takk og farvel, for jeg var ikke i målgruppen...  :o
#7
Opel Ampera-e / Chevy Bolt / Sv: Bremser
lørdag 19. august 2017, klokken 22:46
Sitat fra: bmw2002 på lørdag 19. august 2017, klokken 22:40
Hei!

Hvordan synes folk bremsene fungerer?

Jeg har ikke hatt elbil før, men sammenliknet med vår 2013 BMW må jeg trykke veldig hardt. Blir nesten litt nervøs når biler foran stopper litt brått.

Mulig det er slik på alle elbiler pga regenerering?
Leafen er ikke sånn, så det gjelder ikke alle elbiler. Og jeg er enig med deg, for man får hjertet litt i halsen og forter seg å flytte giret fra D til L for litt ekstra bremsekraft.
#8
Opel Ampera-e / Chevy Bolt / Sv: App fra andre enn Opel
mandag 14. august 2017, klokken 22:33
Sitat fra: bno på mandag 14. august 2017, klokken 11:38
Sammenlignet med Nissan appen så er Opel appen ikke o nærheten. Så om noen har muligheten til å snekre 3de part hadde det vært spennende.
Sammenlignet med Nissan-appen, så er Opel sin ekstremt mye raskere. Det tar jo år og dag å se hvor mange % batteri man har på Leaf'en, mens Opel bare bruker noen sekunder. I tillegg er den lynrask på Finn min bil. Jeg hadde det morsomt med å oppdatere den mange ganger da mannen fikk låne bilen i dag og var på vei hjem. Da så jeg at han stadig nærmet seg og så han komme innover veien her idet appen sa det samme.  :)
#9
Opel Ampera-e / Chevy Bolt / Sv: Rails og takstativ, skiboks?
mandag 14. august 2017, klokken 21:46
Sitat fra: ElTorro på mandag 14. august 2017, klokken 11:27
De to U-formede festene er til langrennsski. Et par i hver, på høykant. Følger med en gummistropp til å feste med (ikke satt på slik at den ikke blir morken i sommersola)
Aha. Smart! Kjører du alltid med skifestene og sykkelstativene på? Er det slitsomt å ta dem av og på?
#10
Opel Ampera-e / Chevy Bolt / Sv: Rails og takstativ, skiboks?
mandag 14. august 2017, klokken 09:14
Sitat fra: ElTorro på fredag 11. august 2017, klokken 15:28
Klar for sykkeltur :-)
Hva er de to u-formede sakene på takstativet mellom syklene til?
#11
Opel Ampera-e / Chevy Bolt / Sv: App fra andre enn Opel
mandag 14. august 2017, klokken 09:11
Sitat fra: Zuexi på torsdag 10. august 2017, klokken 22:24
Hvilken hensikt har egentlig My Opel appen? Kan ikke styre noe i bilen med den? bare fra OnStar nettsiden?
Jo. Det ser da ut som man kan gjøre akkurat det samme der, bortsett fra å blinke med lysene. Fordelen er å slippe å taste passord hver gang appen åpnes.
#12
Opel Ampera-e / Chevy Bolt / Sv: Hvor langt er din Ampera-e kjørt?
tirsdag 08. august 2017, klokken 22:40
6200 km og mer skal det bli, for jeg digger bilen og langturer, så nå drar jeg til Sverige igjen bare for å kunne kjøre, kjøre og atter kjøre.  ::) Har sett at det er en gratis hurtiglader i nærheten av hotellet jeg bestilte, så dette blir både billig og bra.  ;D

Mannen hadde forresten glemt å lade Leaf'en til mandag, så da ungene skulle fraktes til to forskjellige steder på sommerskole, så måtte vi bytte bil. Jeg hadde ikke kjørt Leaf'en på måneder, så da jeg kjørte den nå, så virket den veldig treig og seig. Mulig den var treigere enn vanlig pga lite batteri igjen, men den er uansett ikke like sprek og rask som min er. (Egentlig er visst begge bilene mine, for de står i mitt navn, mens han har fossilen. 8))

#13
Opel Ampera-e / Chevy Bolt / Sv: Rails og takstativ, skiboks?
lørdag 15. juli 2017, klokken 01:04
Jeg glemte å ta av takstativet, eller railsene er det vel egentlig bare, før jeg kjørte avgårde i dag for å hente bikkja. Før ferien kjørte jeg samme tur og fikk et forbruk på 13,7. I dag ble det 14,0, så det vil jeg si var temmelig likt. M.a.o er det ikke sååå farlig om man kjører rundt med dem på. Verre med en boks, så den ville jeg vel tatt av når den ikke var i bruk.
#14
Opel Ampera-e / Chevy Bolt / Sv: Apple Carplay
torsdag 13. juli 2017, klokken 18:26
Jeg pleier å taste inn på mobilen før start, vente til den har funnet ruta og så skru av mobildata. Funker på Google maps i hvert fall og mener det ble overført via AndroidAuto til bilen når jeg så plugget i kabelen.
#15
Opel Ampera-e / Chevy Bolt / Sv: Langturforbruk
lørdag 08. juli 2017, klokken 12:59
Helt klart mindre stressende når man kjører alene og kan gjøre akkurat som man selv vil. Må si jeg er enda mer imponert over turen din når du ikke engang hadde bestilt overnattinger og planlagt ruta litt mer.  :+1:
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA