Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - perbuhs

#1
Model S / Sv: Når får vi vinterdekkene våre?
tirsdag 08. oktober 2013, klokken 11:57
Sitat fra: TesLars på tirsdag 08. oktober 2013, klokken 09:22
Sitat fra: perbuhs på tirsdag 08. oktober 2013, klokken 08:32
Jeg fikk beskjed om at jeg kunne hente vinterdekkene, men de sa at det kun var mulig å få standard felger, ikke Cyclone. Hvilke felger har dere som har hentet fått?

Personlig vil jeg helst ha forskjellige felger på sommer- og vinterdekkene. Spurte du om hvor mye det ville koste for Cyclone-felgene?

Jeg har prøvd å spørre, men lite svar på om det er mulig å kjøpe.

#2
Model S / Sv: Når får vi vinterdekkene våre?
tirsdag 08. oktober 2013, klokken 08:32
Jeg fikk beskjed om at jeg kunne hente vinterdekkene, men de sa at det kun var mulig å få standard felger, ikke Cyclone. Hvilke felger har dere som har hentet fått?
#3
Tesla Owners Club / Sv: Tesla Owners Club
tirsdag 24. september 2013, klokken 07:39
Sitat fra: Epleskreller på søndag 22. september 2013, klokken 00:42
Sitat fra: Rawen76 på lørdag 21. september 2013, klokken 23:22
Hvordan melder man seg formelt inn?

Om du melder deg inn i Elbilforeningen kan du merke av at du også vil være med i Teslaklubben ;)

Og hvis man er medlem i Elbilforeningen allerede? :-)
#4
Model S / Sv: Oslo-Rena-Oslo på en dag i september uten lading?
tirsdag 03. september 2013, klokken 11:42
Jeg her ikke gjort noe annet enn å sette meg i bilen :-) Så det vil si standard lading, har ikke satt meg inn i om det er en forskjeld, men har lagt merke til at man kan sette bilen i rangemode. Men, det er ikke like innlysende som på roadster.

så for å komme fra oslo til lillehammer og tilbake går fint på standardmode.
#5
Model S / Sv: Oslo-Rena-Oslo på en dag i september uten lading?
tirsdag 03. september 2013, klokken 09:08
Lovte og oppdatere etter turen i helgen.

Kjørte alnabru- asker- ekeberg-lillehammer, ca 300km jeg hadde da litt over 25% og ca 100km kapasitet igjen på batteriet. Jeg gjorde ingen ting for å spare strøm, og kjørte med takstativ.

M.A.O kos deg på turen, det skal gå med god margin :-)
#6
Model S / Sv: Oslo-Rena-Oslo på en dag i september uten lading?
onsdag 14. august 2013, klokken 12:57


Advarsel: seriøst OT!
Perbuhs - lurer på hva du skal for noe på Rena/Lillehammer akkurat lørdag 31/8... ;)
[/quote]

Birken
#7
Model S / Sv: Oslo-Rena-Oslo på en dag i september uten lading?
onsdag 14. august 2013, klokken 08:38
Hei

Hvis du ikke kjører helt idiot men holder deg til fartsgrensene, så skal det gå med god margin. Største utfordringen er motorveien. Jeg har selv kjørt tur-retur Lillehammer med Roadsteren flere ganger, både sommer og vinter, med ca. 4 timer lading på lillehammer. Uten lading skulle det ha gått akkurat, men med lading hadde jeg god margin.

Jeg skal forresten gjøre det samme 31 august, litt usikker på om jeg drar til Rena eller Lillehammer,  men kan gi info om hvordan det gikk :-)


#8
Model S / Sv: Tesla levering live på TV2 nyhetskanalen
onsdag 07. august 2013, klokken 10:47
At hauge får bilen sin tidlig er vel ingen overaskelse, han har en tidelig roadster og gikk ut i media i mars 2009 at han hadde bestilt. Jeg er veil ikke overasket over at tidlige leveranser går til kjendiser, hvem andre har råd til å betale 250.000 for noe man i bestefall får om 4 år. Jeg er egentlig mest overasket over at Petter Stordalen ikke har fått sin, han har hatt 2 roadstere og bestilte tidleig hvis jeg ikke husker feil.

At Ferdinand motor ikke får sin først er vel mest av alt politisk i forbindelse med at Tesla ikke vil ha forhandlere, men det er selførgelig synd.

Jeg selv har bestilt i mars 2009 og har roadster, men har ikke tatt meg råd til å oppgradere til signatur. Jeg får bilen 30. August, 3 dager etter en som bestilte i fjor sommer også standard leveranse med roadster. Men, er ikke spessielt lei meg for det.

Forresten sjedde det samme med Leaf når den kom, så dette er ikke nytt.
#9
Endelig, over 4 års venting er snart over. Fikk levering 30.08 kl 14.

8)
#10
Model S / Sv: VIN nummer
onsdag 12. juni 2013, klokken 10:45
Jeg har også fått VIN: 5YJSA2DNXDFP143XX: 85KWH standard,blå, panorama, sort skinn, 5 seter med alt (unntatt barneseter) Dette blir morro :-)

#11
Model S / Sv: Vinterkjøreegenskaper
torsdag 06. juni 2013, klokken 13:51
Jeg kan bare svare for erfaringene mine etter tre vintere med Roadster, den har kun problemer ved for mye snø, Ellers har jeg kun opplevet problemer en gang, hvor TC slo for tidlig inn, skrudde den av og spant meg ut:-) Vi har en bratt bakke det siste stykke hjem, og jeg stopper gjærne midt i bakken å starter igjen bare for morroskyld, det er ikke mulig med noen av de fosilbilene jeg har hatt. Skal også legges til at jeg fortsatt har de vinterdekkene som ble levert med bilen, altså europeiske vinter dekk (ikke Q-merket)

Model S er jo en del tyngere, så det kan jo spille inn, ellers blir jeg overasket hvis TC er dårligere på model S
#12
Tesla / Sv: Tesla aksjer
mandag 03. juni 2013, klokken 21:35
Jeg tror også Tesla kan på sikt få driften dekket og kansje få betalt av kaffen som er i nærheten av superladerne. Hva er det bensinstationer tjener penger på i dag? Ikke bensin hvertfal :-)

Tenk kreativt og andeledes, husk at Tesla er mye nærmere en IT leverandør en bilfabrikk.

Jeg tror også det kommer noe "value add" for de som tar service og utvidet garanti, f. Eks batteri bytte. TCO har lenge hvert et begrep i IT, nå kommer det til biler:-)

Det er ikke noe pengesluk, snarere et genialt grep:-)

Litt synd det ikke blir mulighet for å konvertere Roadster til SC kompabiltet, men de sa en gang på Alnabru at de har 7 HPC ladere de skal sette ut i Norge, blir vel i tilknytning til SC.
#13
Model S / Sv: Model S - reservasjonsoversikt
tirsdag 26. februar 2013, klokken 08:51
Jeg har ikke hørt noe heller, P11 er vel reservasjons nr mitt. Har også bestilt via Ferdinand.
#14
Model S / Sv: Prøvekjøring av Model S
tirsdag 27. november 2012, klokken 19:55
Jeg blir veldig overasket hvis man har gjort noe feil under gasspådrag, hvis de ikke slo av traction control(for øvrig oppsigelse grunn i Tesla hvis en ansatt skrur av denne ☺). Jeg har kjørt roadster nå i to år med de vinterdekkene som fulgte bilen, og aldri hatt episode med bilen under akselerasjon. Kontrollen man har på en elmotor overgår mange ganger fossilt, så selv om jeg provoserer bilen med fult pådrag i en sving har jeg aldri klart mer en liten kontrollert sladd. Framkommeligheten langt på høyde med de beste bilene jeg har hatt, selv de med 4 hjulstrekk. Så lenge det ikke er for mye snø, da fungerer den mest som måkebil, det går bra det og, men ikke å anbefale :-)

Jeg heller nok mot for høy fart inn i en sving, hjelper elektronikken bare til en hvis grad.

Håper de får fikset den til neste onsdag. Gleder meg til å få testet bilen snart ventet i 4 år ☺
#15
Sitat fra: jkirkebo på fredag 22. juni 2012, klokken 14:37
Det er dessverre ganske mange som har funnet ut "the hard way" at det ikke er slik. Men test det for all del ut, bare vær forberedt på at du kan komme hjem til en død bil om du er borte to uker eller lengre.

Jeg har lest om det jeg og, har ikke hatt problemet selv enda, men det er jo en feil, og har ingen ting med om bilen er koblet til eller ikke. Men, det er vel ikke noe i veien for å plugge inn vanlig ladestrøm og sette på en vedlikeholdslader på 12v i tillegg?

Det jeg mener er at det er greit at entusiaster, elektronikkere osv. gjør masse kreativt fordi de mener det er best for batteriet, men for den jevne bruker gjør du ikke noe galt i å plugge bilen inn alltid. Det er fint å være kritisk og direkte på forum, men skaper usikkerhet for nye og potensielle elbilister og ganger ikke Elbil-saken at det skal være SÅ komplisert å eie en elbil   :)

Hvis bilen min ikke starter p.g.a 12V etter ferien min så er je det bare en fordel, jo flere meldinger Nissan får på probelmstillingen jo mer sansynlig er det at de løser dette en gang for alltid.  :)
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA