Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - EL21

#1
Avansert: Konvertering til elektrisk / Sv: Volt - hvordan velge?
fredag 31. mars 2017, klokken 08:52
Sitat fra: elektrolux på fredag 24. mars 2017, klokken 18:23
Lav spenning betyr dyrere kabling og mer tap i koblingene grunnet høyere strøm.

Høy spenning betyr gjerne dyrere deler, men mer effektiv drift.

Mange takk - det var det jeg lurte på :)
#2
Avansert: Konvertering til elektrisk / Sv: Volt - hvordan velge?
fredag 24. mars 2017, klokken 13:25
Ok, men hvorfor er det lurt? Hva er fordelene eller ulempene med høyere eller lavere spenning?

Denne kontrolleren fra Curtis er f.eks. oppgitt fra 72-130V:

http://www.evwest.com/catalog/product_info.php?cPath=1&products_id=103

#3
Avansert: Konvertering til elektrisk / Volt - hvordan velge?
onsdag 22. mars 2017, klokken 09:29
Når man planlegger å konvertere en fossilbil til elektrisk dukker spørsmålet opp.

Hvor mange Volt, dvs hvor høy spenning, bør man velge å kjøre på?

Lavere spenning krever høyere strøm (Ampere) for å produsere like mye effekt (Watt), men det hjelper ikke meg stort.

Kan noen bidra med sin kunnskap?

Mange takk
.
#4
Avansert: Konvertering til elektrisk / Leverandører
torsdag 09. mars 2017, klokken 12:52
Foreslår en tråd hvor folk kan legge inn leverandører av elbil komponenter, som selger til privatpersoner og som kan fremlegge nødvendig dokumentasjon for sine produkter for bruk i Norge.

Motorer, kontrollere, batterier, etc.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA