Videre, Vegvesenet skriver:
http://www.vegvesen.no/fag/trafikk/parkering/parkeringsavgift-for-elbiler/parkeringsavgift-for-elbiler
"Kommunen må sette opp skilt om eventuelt betalingsfritak"
Det har altså nå oppstått en endring som medfører at elbileiere kan motta parkeringsbøter for parkeringspraksis som inntil 2017 var tilbudt og akseptert.
Mener Vegvesenet at det er viktigere å skilte og informere om betalingsfritak enn det er å skilte og informere om endringer som plutselig medfører parkeringssanksjon?
Til sammenligning informeres det om at elbiler ikke lenger har fritak i kollektivfeltet. Da forstår elbilister dette ved å se skiltet og uavhengig av om de har fått med seg oppdateringen på en nettside eller to. Det er jo poenget med stort sett all skilting - å informere om hva som er fare, påbudt og forbudt, slik at bilførere kan handle proaktivt.
http://www.vegvesen.no/fag/trafikk/parkering/parkeringsavgift-for-elbiler/parkeringsavgift-for-elbiler
"Kommunen må sette opp skilt om eventuelt betalingsfritak"
Det har altså nå oppstått en endring som medfører at elbileiere kan motta parkeringsbøter for parkeringspraksis som inntil 2017 var tilbudt og akseptert.
Mener Vegvesenet at det er viktigere å skilte og informere om betalingsfritak enn det er å skilte og informere om endringer som plutselig medfører parkeringssanksjon?
Til sammenligning informeres det om at elbiler ikke lenger har fritak i kollektivfeltet. Da forstår elbilister dette ved å se skiltet og uavhengig av om de har fått med seg oppdateringen på en nettside eller to. Det er jo poenget med stort sett all skilting - å informere om hva som er fare, påbudt og forbudt, slik at bilførere kan handle proaktivt.