Takk for råd. Kan jeg lade ladepunktene på festningen i Oslo med orginal ladekabel som følger med?
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: kodalse på tirsdag 11. april 2017, klokken 20:05
Av de biler som i dag er tilgjengelige og kan rekke totalt 13 mil sommer som vinter ville jeg satset på Ionic.
Leaf 24kWh er bare å glemme på vinters tid uten lading underveis.
Sitat fra: cbjornerud på tirsdag 11. april 2017, klokken 20:44
Har du prøvekjørt Renault Zoe? Den nye utgaven med 400km rekkevidde (realistisk 300 sommer, 200 vinter) vil dekke behovet ditt bare med hjemmelading. Bilen støtter ikke normal hurtiglading (DC) men kan lade med opptil 22Kw fra AC. Det er ikke en påkostet bil, men den fungerer utmerket til vårt behov - bybruk og hyttetur (75 km en vei, har Zoe 240). Du kan lese mer om Zoe eieres erfaring her: http://elbilforum.no/forum/index.php/board,47.0.html
Sitat fra: downlow på onsdag 12. april 2017, klokken 01:12
Ja, Nissan Leaf 30 kwh vil gjøre "jobben" for deg. Veldig godt fornøyd med min
Sitat fra: Troald på onsdag 12. april 2017, klokken 08:17
Jeg har 8 mil t/r til jobb. Veldig fornøyd med min Zoe - det medfølger "gratis" hjemmelader og jeg lader nå (0-5 grader ute) hver 2. eller 3.natt. God forvarming gjør det deilig å sette seg rett inn i bilen og kjøre avgårde. Sitter relativt høyt. Bilen har sine begrensninger, men som pendlerbil er den utmerket. Alltid et kampanjetilbud på den
Sitat fra: Ingeniøren på onsdag 12. april 2017, klokken 08:39
Lillestrøm-Drammen tur retur - tror jeg vill brukt tog, fremfor å dunke gjennom Oslo hver dag....
Sitat fra: automat på onsdag 12. april 2017, klokken 12:25Sitat fra: Ingeniøren på onsdag 12. april 2017, klokken 08:39
Lillestrøm-Drammen tur retur - tror jeg vill brukt tog, fremfor å dunke gjennom Oslo hver dag....
Tipper at reisetid dør-til-dør ikke gjør dette til et lukrativt alternativ. Siden bil allerede er valgt som reisemåte. Kan hende at det ikke er nødvendig å kjøre i værste rushen heller.
Sitat fra: Panduck på onsdag 12. april 2017, klokken 12:55Sitat fra: vpr135 på tirsdag 11. april 2017, klokken 19:36
Er det f.eks Nissan Leaf 30 kwh jeg bør velge (må da ta opp billån)
Du kan vel betjene en del billån av det du sparer i bensin og bompenger ved dagelig kjøring, vil jeg tro. Jeg ville definitift gått for 30kWh LEAF fremfor "eldre", men som foreslått av kodalse, sjekk Ioniq, det virker som ekstremt mye bil for penga.