Dersom en ser bort fra vekt problematikken,
hvordan støyisolere mer selv vha biltema støy og dempe materiel?
hvordan støyisolere mer selv vha biltema støy og dempe materiel?
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: Crown på fredag 20. oktober 2017, klokken 12:14Sitat fra: larsif på fredag 20. oktober 2017, klokken 10:43
Er det mulig å lese av hvor mye som er regenerert i løpet av en tur?
Lokal kjøring bruker jeg ikke regenerering,tror det er billigere over tid å bruke bremsene enn ikke å bruke de.
Kjører du i "N" da?
Sitat fra: AmocoCadiz på mandag 22. mai 2017, klokken 21:36Sitat fra: Amoss på mandag 22. mai 2017, klokken 13:07Ja tenkte det samme, siden det er kommet så mange forskjellige erfaringer fra setene på AmperaE hadde det vært interessant å høre Larsif erfaring fra AE . (prøvebiler er tilgjenglig nå)Sitat fra: larsif på mandag 22. mai 2017, klokken 08:49
Er yrkessjåfør og har erfaringer fra mange seter i tillegg til egne biler.
Ioniq og Mitsubishi L300 utmerker seg spesielt negativt.
Alt annet jeg har kjørt har setene fungert ok i.
Siden setene i Bolt/Ampera-e har vært svært debattert kunne det vært interessant å høre din vurdering av disse om du har fått testet dem. Har selv prøvesittet både Ioniq og Ampera-e (pre-produksjon), men ikke kjørt dem - hverken kort eller langt. Fant meg godt til rette og satt bra i Ioniq, men reagerte fort på manglende korsryggstøtte i Amprea-e.
Sitat fra: Arne Johan Larsen / Finnøy på søndag 23. april 2017, klokken 21:26Sitat fra: larsif på søndag 23. april 2017, klokken 21:04
En noe lengre tur
Sauda- Kongsberg via Ølen,torsdag 415 km 11,4 kWt/100km
Lading,Etne,Røldal,Seljord og Kongsberg
Kongsberg- Sauda via Ølen,søndag 412 km 13,0 kWt/100km
Lading,Åmot,Røldal.
221km til rådighet i Røldal.Hjemme etter 168 km,0 grader og snø/regn
fra Røldal,26 km igjen på "tanken"
Ingen spare kjøring,ca 7,5 timer.Svært fornøyd.
Blir stadig imponert over disse forbrukstallene! Dette er typiske strekninger med krevende topografi hvor f.eks. Nissan & Tesla vil ha et betydelig merforbruk i forhold til flat vei a la Jæren.