Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - andreaBGO

#1
Hyundai Ioniq / Sv: Hvor bra tilbud har du fått på din ioniq?
søndag 26. mars 2017, klokken 17:12
jeg tror at 2018 model er ikke blitt lansert enda (ikke på noen bilmesse eller). Bare 2017 modell er nå i Sør Korea. Tesla Bjørn har prøvd ny model i Seoul for noen uke siden; ganske lik bil uten større batteri pakke/autopilot.
Jeg tror at ny model blir først lansert på bilmesse, me jeg kan ta feil  8)
#2
Hyundai Ioniq / Sv: Rekkevidde Ioniq
torsdag 16. mars 2017, klokken 11:30
her kommer vinter testen fra Hyundai Norge samarbeid med Elbilforening. OK resultat  ;)

#3
Hyundai Ioniq / Sv: Ionic på finn.no
onsdag 08. mars 2017, klokken 10:17
det ser ut som dette er grunn bilen uten ekstra pakke, derfor mangler, skinnseter, Led lys, varme pumpe, blindsone varsel, trådløs lading for mobil, elektriskseter  ;)

#4
Hyundai Ioniq / Sv: brutto/netto batteristørrelsen?
onsdag 01. mars 2017, klokken 10:17
Hyundai ikke sier noe om netto batteri, men jeg personlig regnet ut at ioniq har minst 27kwh men Teslabjørn har snakket om mer kapasitet.  8)
 
#5
Hyundai Ioniq / Sv: Rekkevidde Ioniq
lørdag 25. februar 2017, klokken 10:49
hei,
dette er veldig interessant prøvekjøring fra en gutt i Sverige

god rekkevidde på motorvei (over 100km/h) og imponerende tall bak trailer der han kunne kjøre under 1,1kw/mile (ergo 250km i vinter).
Dette vil si at i sommer tid, med normal kjøring, man kan forvente 220km uten mye stress.
#6
Hyundai Ioniq / Sv: Rekkevidde Ioniq
søndag 19. februar 2017, klokken 20:52
Min erfaring.
Fra Bergen med full lading til Eidfjord 165km med ca20% til (ca40 km på bil computer). Farte var 70km/h, temp -10. grader. Deretter ladet jeg bilen opp til 94%.
Tilbake tur kjørte jeg en lengre tur (ca 180km) med snitt forbruk 13.5kw/100km. Clima alltid på samme med radio, og tlf lading. Til slutt hadde jeg 30km igjen på bil computer.
Jeg ble veldig fornøy og imponert om hordan bilen spare engergy når man kjører med cruise på i nedbakken. :+1:
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA