Sitat fra: gr på tirsdag 21. mars 2017, klokken 20:29Sitat fra: Karl-Gunnar Eriksson på tirsdag 21. mars 2017, klokken 18:23I følge info her på forumet har de bulletin på å nedjustere ladekladdene til 9A. Kilde? Uvisst.Sitat fra: Orbit på tirsdag 21. mars 2017, klokken 13:31
To muligheter:
- Kjøpe en overgang til vanlig stikkontakt og bruke medfølgende ladekabel med kladd. Tror denne er begrenset til 9A på Ionic. Du kan også få til det samme med en byggsentral + en liten CEE skjøteledning, og da også få flere kontakter,
- Investere i et ladepunkt. Siden du ikke ønsker fastmontert, finnes det semiportable løsninger som du både kan ta med deg til nytt bosted, og på reise, for eksempel denne. Da får du ca 3x raskere lading på Ionic. Du må riktinok ha et annet støpsel i enden, men det kan du sikkert få byttet fra leverandør (til 3-fase støpsel), evt adapter. Ladingen vil fremdeles bare være 1-fase
Orginal kabeln till Ioniq är 12A
När jag lånade en Ioniq för provkörning passade jag på att mäta vad de olika "laddstegen" man kan välja i menyn hade för påvärkan på laddningsstyrkan. Här kommer mina resultat.
Med Orginal sladden som följer med bilen.
Med "Max" inställning i bilen laddar den 11,5A
Med "Minskad" inställning i bilen laddar den 8,5A
Med "Minimal" inställning i bilen laddar den 5,5A
Sen fick jag också låna en 16A kabel från en bekant.
Med den inkopplad så måste man ändra inställningen för "normal stationär laddare" i bilen och inte "bärbar" som med orginal kabeln. Men den har samma steg i menyn.
Med "Max" inställning i bilen laddar den 15,7A
Med "Minskad" inställning i bilen laddar den 14A
Med "Minimal" inställning i bilen laddar den 9A
Jag har också bekräftat att ni i Norge får exakt samma orginalladdare som vi i Sverige. (ville veta inför Norge semester i sommar).