Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Rasmus77

#1
Audi e-tron / Sv: Reservasjon av Audi e-tron
torsdag 19. oktober 2017, klokken 18:05
Sitat fra: Stikkkontakt på onsdag 18. oktober 2017, klokken 08:58
Sitat fra: Rasmus77 på tirsdag 17. oktober 2017, klokken 23:02
Hvis Audi virkelig ønsker å gå i strupen på TMX så burde det jo vært SJU seter. Da hadde det blitt kjøp på undertegnede.

De fleste TMX er vel strengt tatt 6-setere?

Kan ikke helt se at det er relevant. Det er mulighet for 7 seter og det er faktisk billigere enn 6 seter, såvidt jeg kan huske.
#2
Audi e-tron / Sv: Reservasjon av Audi e-tron
tirsdag 17. oktober 2017, klokken 23:02
Hvis Audi virkelig ønsker å gå i strupen på TMX så burde det jo vært SJU seter. Da hadde det blitt kjøp på undertegnede.
#3
e-Golf / Regenerering
tirsdag 18. juli 2017, klokken 10:19
Hei,

Fikk ny e-Golf i mars (190 km) og da var regenereringen i B veldig kraftig. Etter hvert har denne blitt noe slappere, er det vanlig? I D1 og for så vidt D2 er det så vidt jeg merker regenereringen i det hele tatt.

Dags for en tur til Møller?
#4
e-Golf / Sv: Toppfart rygging
torsdag 20. april 2017, klokken 14:37
Sitat fra: oto på torsdag 20. april 2017, klokken 12:10
Rasmus77, jeg er er 100% enig med deg. Den elendige ryggehastigheten til e-Golfen er helt uholdbar og et selvsagt problem ved den etter min erfaring nokså normale metoden for å komme opp vriene bakker vinterstid med forhjulsdreven bil; å ta fart baklengs.

Jeg startet en tråd på det for lenge siden (http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,26026.msg442985.html#msg442985), men opplevde til min undring at så å si ingen så problemet.

VW har sikkert programmert bilen slik av sikkerhetshensyn, men prinsippet representerer et radikalt avvik fra praksis i hele bilindustrien etter hva jeg kan forstå. Jeg har i alle fall aldri vært borti en bil med så lav maks ryggehastighet. Gadd vite hvor mange ulykker som forårsakes årlig på verdensbasis av hasardiøs rygging over 20 km/t.

Så nå tråden din og at du har sjekket at 20 km/t er max. Det høres riktig ut, jeg registrerte 17 km/t en eller annen plass i den 800m (!) lange bakken. Uten ryggekamera så har man jo halvveis nakkeskade når man kommer opp. ;D
#5
e-Golf / Sv: Toppfart rygging
tirsdag 18. april 2017, klokken 13:59
Sitat fra: gr på tirsdag 18. april 2017, klokken 10:38
Hvorfor må du rygge opp en bakke i sinnsyk fart? Fremkommelighet? e-Golf er mindre fortung enn de fleste andre gnagere, så den har nok ikke like stor fordel av å rygge opp som mange kanskje er vant med fra gnagerverden.

Selvfølgelig pga fremkommelighet ja. Den er ikke like tung foran nei, men det hjalp å rygge, selv med svært begrenset fart. Prøvde først å kjøre vanlig opp bakken, fullstendig sjanseløst.
#6
e-Golf / Toppfart rygging
torsdag 13. april 2017, klokken 23:28
Jeg har en to uker gammel e-Golf som foreløpig ikke har blitt satt på de store prøvene. Men på tirsdag måtte jeg rygge opp en lang bratt bakke til hytta, fikk sjokk over for en ELENDIG fart/kraft det er i revers på bilen! På familiebussen S-Max bruker jeg å få kjempefart opp bakken, nå var det jo bare såvidt det gikk framover, var på håret at jeg kom meg opp. Trodde først noe måtte være galt med bilen men etter litt googling virker det jo som at det skal være slik. Hva i all verden skal det være godt for? Er det slik på andre el-biler? Finnes det noen tweaks som løser dette helt latterlige opplegget?
#7
e-Golf / Sv: Kampanje E-Golf Exclusive
onsdag 08. mars 2017, klokken 15:32
Sitat fra: gr på onsdag 08. mars 2017, klokken 15:17

Gratulerer!

Kjørte 100km i 2-3 grader her om dagen, snittfart ble vel 60km/t til slutt, men 3-4 mil var nok med 90 på cruise control. Eco ca. 70% av turen og normal resterende. Hadde 15-20km igjen da jeg parkerte. Mye vind, lite bakker, piggdekk. Bilen var også kald og ikke nyladet (men 100%) da jeg startet. Står bilen fulladet inne hos forhandler, og kanskje ikke piggdekk, så kan det fort gå godt, men du får vente med å teste aksellerasjonen til du er hjemme.. ;)

Takk takk.

Det blir med Hakka 8 pigg, sånn for å ødelegge stillheten i en elbil, dessverre. Ble nedstemt i familieråd. Forsåvidt greit egentlig, har opplevd å stå bom fast på nesten slett vei med speil-is med Passat 4-Motion på piggfritt. For hver gang jeg prøvde å ta løs skled jeg mer og mer mot et jerngjerde. Veien helte den ene veien med noen få grader. Redningen ble en nabo med sand. Syk opplevelse, kjøpte pigg dagen etter. ;D
#8
e-Golf / Sv: Kampanje E-Golf Exclusive
onsdag 08. mars 2017, klokken 15:21
Sitat fra: gamer73 på onsdag 08. mars 2017, klokken 14:49

Det kommer litt ann på høydeforskjeller. Bilen bruker MYYE strøm opp bakker, og jeg tror ikke den får det igjen på vei ned i form av regenerering. Jeg har 12 mil tur retur bergen-kvamskogen, og jeg klarte IKKE tur-retur i ECO modus hele veien. Jeg måtte hurtiglade. MEN....dette er snakk om 500+ meter høydeforskjell og det er 2 ganger man må "klarte opp" fjell på veien, så absolutt ikke akkurat egnet for EL;) MEN...jeg måtte ikke lade mye. Jeg trengte 6 min på hurtiglading! Da kom jeg hjem akkurat når pilen var på RØD....tror 6 min lading fylte på "2 røde felt" strøm mengde, så man kan kanskje si at jeg trengte 1 fullt batteri og ett rødt felt for å klare turen bergen-kvamskogen (12 mil) tur retur

Er veien din 11.5 mil på noenlunde flat vei så kan det gå:)

Er litt opp og ned, tror det blir lading, for sikkerhets skyld. Dumt å ødelegge jomfruturen med å måtte ringe tauebil.

Dumt spm kanskje, men følger det med TO kabler til bilen? Og den ene skal benyttes til hurtiglading? Er helt naken på dette med el-bil.   :-[
#9
e-Golf / Sv: Kampanje E-Golf Exclusive
onsdag 08. mars 2017, klokken 14:40
Skal hente den om et par uker, lurer på om jeg kommer meg hjem fra forhandler. :o

Ca 11,5 mil, antatt temperatur rundt 0. Gjennomsnittsfart vil nok ligge rundt 70-75. Kan dette gå?

Er lademuligheter på veien, burde vel ta meg et lite stopp. Kjipt å gå tom FØRSTE gang jeg kjører nybilen. :laugh:
#10
e-Golf / Sv: Kampanje E-Golf Exclusive
onsdag 08. mars 2017, klokken 12:27
Kjøpte ny e-golf Exclusive i går, utstyrspakke 1. Kr 265 000 inkl vinterdekk.

Min første el-bil. 8)
#11
e-Golf / Sv: Kampanje E-Golf Exclusive
tirsdag 28. februar 2017, klokken 15:47
Jeg tenkte noe lignende. Men jeg fikk inntrykk av en selger at det hadde minket VELDIG mye av de noen hundre bilene de hadde bestilt opp til kampanjen. Men hva skal han si? "Huff, vi blir nok innebrennende med flere hundre biler, de må vi nok stampe etterhvert."

Vi får se, jeg har ikke hastverk. :)
#12
e-Golf / Sv: Kampanje E-Golf Exclusive
tirsdag 28. februar 2017, klokken 00:58
Siste dag av kampanjen i dag, tirsdag 28. feb.
#13
e-Golf / Sv: Prisforskjell e-Golf med og uten varmepumpe
fredag 10. februar 2017, klokken 10:10
Sitat fra: gamer73 på fredag 10. februar 2017, klokken 10:02
Du kan skrive at du gjør et dumt valg, men at du faktisk gjør det når du står der å skal kjøpe ER et annet spørsmål;)

Tror det skal gå greit, på Finn filtrerer jeg bort alle uten VP så jeg ser aldri de billige flotte e-Golfene uten VP. Kan jo ikke bli fristet av noe som jeg ikke vet om. ;D
#14
e-Golf / Sv: Prisforskjell e-Golf med og uten varmepumpe
fredag 10. februar 2017, klokken 10:00
Jeg har aldri hatt e-Golf men sonderer terrenget nå.

Snakker bare for meg selv men ved to helt like biler, den ene med VP og den andre uten, da velger jeg den med VP selv om den koster opp mot 10 000 mer.

Sannsynligvis vil jeg svært sjelden faktisk få bruk for den, men den kan være kjekk å ha, derfor vil jeg ha den. Som en bonus blir bilen sannsynligvis lettere å selge senere. Muligens lite rasjonelt men slik tenker altså jeg, og muligens flere andre.

#15
e-Golf / Sv: E-golf vs hyndai ioniq valgets kval
torsdag 02. februar 2017, klokken 14:17
Jeg har også prøvd litt forskjellige el-biler, har ikke kjøpt ennå men har vel landet på at om det blir kjøp så blir det e-Golf 190km. Soul er en stilig bil med mye sjel og lang garanti, men synes Golfen er finere og ikke minst bedre og morsommere å kjøre. Hos meg faller Ioniq og Leaf bort pga utseende, e-up pga størrelse.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA