Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - elbilist87

#1
Veldig interessant å lese denne tråden.

Vi har også problemer i vårt borettslag. Kort fortalt: vi har en "garasjerekke" hvor 4-5 garasjer deler på en 16 ampere kurs. Det er tillatt med tidsbegrenset motorvarmer, men ikke elbil. Begrunnelsen er i all hovedsak kapasitet samt dette med at "alle må ha muligheten". I praksis betyr det altså at det er bedre at ingen kan lade enn at noen kan lade.

Vi har strukket oss langt og til og med tilbudt oss å tidsinnstille ladingen i garasjen, for eksempel mellom 21 og 03 på natten da ingen andre bruker motorvarmer. En god midlertidig løsning slik jeg ser det. Men nei. "Alle må ha muligheten". Det kan legges til at vår styreleder har hatt dette vervet i nærmere 30 år og jeg vil si en del av problemet ligger her. Styret fremstår i tillegg mer som en vennegjeng enn et styre. Undertegnede er 1. vara, men har ikke fått en eneste telefon på et helt år. Mon tro hvorfor. Hans personlige mening er i tillegg at "dette med elbil er det største sugerøret ned i statskassa noensinne". Mye mulig, men hans personlige meninger om elbil er vel strengt tatt uvesentlig.

Nå viser det seg også at det i sikringsskapet er en 16 ampere kurs "i reserve" som ikke brukes - så mye for kapasitetsargumentet. Har spurt om vi kan få bruke denne til lading av elbil (og så klart sette opp måler og betale for forbruk). Ikke fått noe svar på en uke.

Det hele synes ganske håpløst.
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA