Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Vegg

#1
Mercedes B-Electric / Keyless åpne/låse
onsdag 12. juli 2017, klokken 15:20
Er det sånn at keyless kun fungerer sammen med start og stopp knappen? Får det ikke til å fungere slik at den åpnes og låses når jeg tar/holder i dørhåndtaket. Dette er da vanlig i andre biler som har keyless go.
#2
Skal selv i nærmeste framtid bestille MB, da jeg synes den helt klart hadde best kjørekomfort. Likte også BMW i3 veldig godt, men den kostet for mye da jeg ville ha litt ekstrautstyr på den. Den var mye morsommere å kjøre og jeg liker godt designet på den, spesielt innvendig, men når nybilfølelsen senker seg tror jeg at jeg vil få mye mer igjen av MBen. I tillegg har MB en del større oppbevaringsplass (noe som ikke i det hele tatt er mitt ankepunkt i valget av bil), og føltes litt mer "eksklusiv".
MB har større motor, men i3 er kvikkere i akselerasjonen.
Min oppfattning av dette tror jeg er veldig smak og behag, prøvekjør begge og jeg tror du kommer til å forstå hva jeg mener.
De selger for øyeblikket "edition" til en veldig god pris og du har en tilnærmet topputstyrt ut utgave til 300k (når det gjelder "edition" utgaven).
Hvordan bilene er om et par år har jeg ingen kunnskap om. Ut i fra hva dere andre har sagt, er det snakk om småsaker og barnesykdommer som går på garanti.
Lykke til!
#3
Kjøpe elbil? / Sv: Villedende annonser på Finn.no
torsdag 16. februar 2017, klokken 19:56
På Nissan Leaf er det veldig åpenbart om den er importert fra USA, da modellene kalles "S" "SV" osv...
Når det er sagt er det merkelig at de legger ut leasingtilbud som koster fra totalt 100k kr på 3 år, men det er ingen hemmelighet at du får kjøpt Leaf fra USA for 10k dollar. Ekstrem avanse med tanke på at de etter endt leasingperiode kan selge bilen på nytt, og da har de allerede tjent inn bilen og vel så det. Nesten som jeg skulle vurdert å starte samme business selv.
#4
Kjøpe elbil? / Sv: Importere Mercedes B?
torsdag 16. februar 2017, klokken 19:50
Takk for svar.

Har fått en god pris fra BOS og kommer til å bestille denne ASAP når jeg har solgt min nåværende bil  ;D
#5
Kjøpe elbil? / Importere Mercedes B?
tirsdag 14. februar 2017, klokken 20:52
Har støvsugd og vurdert HELE markedet nå og holder på å spy av research, prøvekjøringer og søvnløse netter. Har endt opp med at Mercedes er den bilen jeg føler er den beste (selv om i3 var morsommere), men er ikke helt sikker på om jeg skal kjøpe ny eller brukt. Ser at man kan gjøre en god deal ved å importere demobil fra Tyskland og lurer på om noen har erfaringer på området? Er det risky mtp. garanti? Hva ville dere gjort?
#6
Kjøpe elbil? / Sv: Leasing av elbil
torsdag 26. januar 2017, klokken 19:42
Dere har kanskje litt erfaringer her, hvor mye tror dere jeg må realistisk ta høyde for i pristap etter 3 år? Jeg kjører ikke mer enn maks 8000 km i året, så kilometerstanden flyr ikke akkurat til værs.
#7
Kjøpe elbil? / Leasing av elbil
torsdag 26. januar 2017, klokken 16:55
Vurdere å skaffe meg en elbil, har forhørt meg litt rundt hos de forskjellige bilforhandlerene og innhentet priser.
Satt igjen med en god følelse etter jeg prøvekjøre i3en og vurderer denne sterkt.
Fellesnevneren var at både e-golf, IONIQ og i3 kostet +- 300k ny og det er forsåvidt greit. De koster meg 180k på 3 år hvis jeg leaser og jeg synes dette er merkelig høye priser? Regner de unaturlig høye prisfall?
Renault zoe med 400km koster meg rundt 150k på 3 år, men jeg føler ikke den samme kvaliteten her.

Har dere noen erfaringer ut i fra dette og om det heller er lurt å kjøpe bilen? Ønsker i utgangspunktet å lease bil, men det ser ut som det koster mer enn det smaker.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA