Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Berri

#1
Opel Ampera-e / Chevy Bolt / Sv: Ca leveringstid ved bestilling i dag
onsdag 22. februar 2017, klokken 14:35
Jeg har nylig bestilt  hos Mobile Oslo. De lar deg kansellere kontrakten om man ombestemmer seg, så lenge bilen ikke er satt i produksjon. Det er ikke alle forhandlere som tilbyr dette, men de hadde valgt å gjøre det slik. Jeg synes det er greit, vil gjerne prøvekjøre før jeg bestemmer meg, men ville ikke vente lengre med å komme inn i køen. Ingen betaling før leveringstidspunktet. Antydet 12 måneder leveringstid.
#2
Kjøpe elbil? / Sv: Ioniq, Ampera e eller Leaf?
tirsdag 14. februar 2017, klokken 17:52
De sier ett års leveringstid, så her må man bare smøre seg med tålmodighet. Men jeg har god tid, det er ikke noe i veien med bilen jeg har i dag. Var et enkelt valg å bestille når jeg vet jeg uansett får prøvekjørt før den går i produksjon.
#3
Kjøpe elbil? / Ioniq, Ampera e eller Leaf?
onsdag 25. januar 2017, klokken 18:15
Hei!

Håper på noen råd her. Jeg planlegger å bytte ut diesel-bilen med en elbil ila det neste året, og er fryktelig usikker på hva jeg skal velge. Har lenge tenkt på Ampera-e pga rekkevidde, men jeg synes den er litt i dyreste laget mtp at jeg veldig sjelden trenger rekkevidden. Noen facts:

- Elbil blir eneste bil, og planlegger å beholde den i mange år
- Budsjettet tillater ampera e, men hodet synes det er for dyrt
- Kjører bare ca 8000 km i året, under 1 mil tur-retur jobb (jada, jeg burde sykle)
- Bilen må ha plass til barnevogn og ett barn i barnesete
- Kjører Oslo-Vestlandet 1-2 ganger i året, og har derfor behov for hurtiglading
- Viktig å kunne kjøre tur-retur Oslo sentrum-Gardermoen uten å måtte lade, også på vinteren.
- Kan lade på jobb og på kommunal lading der jeg bor (alltid ledig plass), men ikke i garasjen
- Har liten interesse for bil, men vil gjerne ha en litt velutstyrt utgave nå siden det er hovedbilen

Vurderer Leaf, Ampera e og Hyundai, men skulle gjerne hatt noen pros og cons fra folk med peiling, samt anbefaling til utstyrsnivå.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA