Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - LJS

#1
e-Golf / Sv: Virker Car-Net nå?
fredag 10. februar 2017, klokken 10:10
Jeg hadde nøyaktig samme problem med en nå 3 dager gammel e-golf. Jeg tok ut sikringen (17) og hadde den ute i ca 5 munutter. Satt den inn og ventet. Ikke noe skjedde.
Snakket med Møller og de sa det var noe gale med en server og at jeg måtte vente noen dager.
Så jeg ventet 1 dag og fant ut at jeg skulle forsøke sikringtrikset en gang til, da klarte jeg å miste sikringen så strømmen var borte en god del lengre en 5 minutter (sikkert 20) satt den på plass igjen og alt begynte å virke som det skulle etter en stund (1 time kanskje?)
Og nå dagen etter så fungerer det fortsatt, bortsett fra Kjøredata, men har heller ikke kjørt noe etter det begynte å virke så det kan ha en sammenheng.
#2
Snakket med Møller i dag og de kunne opplyse om at det nok en gang var problemer med en server. Jeg vet ikke om andre har problemer med Car Net i dag? Men jeg har ikke fått det til å virke hverken i går eller i dag. Han på Møller sa jeg fikk være tålmodig i noen dager....

Rart det ikke står noe her: https://www.volkswagen.no/no/infotainment-og-navigasjon/car-net/driftsmeldinger.html

Har andre en meg problemer?
#3
e-Golf / Sv: hva lufttrykk kjører dere med?
torsdag 02. februar 2017, klokken 21:52
Hvis man øker trykket og får, som en annen skriver, 17% mindre kontaktflate med veien. Vil ikke det da gå ut over sikkerheten? Økt bremselengde og større mulighet for bevegelse sidelengs i f.eks. sving?
#4
e-Golf / Sv: Kampanje E-Golf Exclusive
torsdag 02. februar 2017, klokken 21:40
Kjøpte akkurat en av den med mest utstyr her i Bergen til 287.400 med 16" vinterhjul.
Selger sa han ikke hadde lov å gi noe bedre pris, var visst Møller sentralt som bestemte det.... var forøvrig en annen selger i et annet utsalg som sa akkurat det samme.... ikke vet jeg? Kanskje jeg bare har blitt lurt? ;)
Men synes nå prisen var ok, og brukt koster jo nesten det samme.
Tror frakten hit var 13.000 eller noe sånt.
#5
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Proxll hjemmelader?
lørdag 28. januar 2017, klokken 23:42
Kjempe, da tenker jeg det bare er å bestille fra elektriker og smile pent når regningen kommer. :)
#6
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Proxll hjemmelader?
torsdag 26. januar 2017, klokken 15:03
Takker for gode svar! :)

Nå er det ikke direkte sjøsprøyt men det kan bli fuktig og med salt i vannet er jo ikke det helt ideelt hverken for lader eller bil. Men sånn er det nå.

Jeg satser da på å få alt levert fra elektriker da det helt klart er et godt poeng dette med reparasjoner o.l. på utstyr kjøpt på nett. Vinningen går nok veldig fort opp i spinningen da!

Får bare sjekke med noen forskjellige elektrikere sånn at jeg får best mulig pris.

Noen som vet sånn ca hva noe sånt kan komme på? Tenker da å kjøre på med 400V og 22 kW selv om jeg ikke får benyttet det ennå? Det trengs 20 meter kabel og alt annet som må til? Selve boksen vet jeg pris på men tenker da på arbeid, kabel og sikringer?
#7
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Proxll hjemmelader?
torsdag 26. januar 2017, klokken 12:18
Ok, forstår at det ikke er særlig forskjell på hva de kan gjøre.
Men det må vel være forskjell på kvalitet og slike ting?
Hva om noe går galt, får man da tak i reservedeler o.l.

Der jeg bor så har jeg parkering rett i vannkanten, og når det blåser kan det godt komme en del saltvann på ting som står i nærheten som f.eks. en slik boks. Er det da en fordel som min elektriker påpeker at den har innebygget varmeelement? Eller er det helt bortkastet?

Om boksen i seg selv koster 5, 6 eller 10 lapper spiller mindre rolle. Jeg vil bare unngå trøbbel, både nå og i fremtiden. Hater når ting ikke virker og det er håpløst å få det fikset. Derfor tenker jeg at om jeg kjøper en pakke gjennom elektrikeren så har jeg han å slå i hodet om noe slutter å virke.

Om jeg velger en boks med kabel så ser det ut til at jeg sparer noen kroner på kabel. Men hva da om jeg vil lade en annen bil med en annen tilkobling? Kan man da bytte ut kabelen eller er man låst?
#8
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Proxoll hjemmelader?
onsdag 25. januar 2017, klokken 20:38
Det er jo vel og bra men svarte jo ikke på spørsmålet mitt.
Jeg har TN nett og 400 volt så kan vel få opp til 22 kW har jeg forstått.

Men det finnes mange forskjellige ladeuttak og det er ikke lett å velge. Som sagt så har elektrikeren min anbefalt Proxoll, men han kunne fint skaffe andre også.

Så spørsmålet er om Proxll er noe å gå for eller om jeg burde velge noe helt annet. Når det kommer til kabling, sikringer osv. så får jeg bare stole på at elektrikeren har greie på det. Så er kun selve boksen jeg må ta stilling til.
#9
Ladeplasser og ladekabler / Proxll hjemmelader?
onsdag 25. januar 2017, klokken 17:46
Er det noen som har erfaring med Proxll hjemmelader?
Jeg har bedt om tilbud fra en elektriker og han anbefaler Proxll hjemmelader av typen PROXLL-WBM-EB.

Er dette gode greier eller er det andre å anbefale?

Bilen som skal lades er en Golf 2015 modell, vet at jeg ikke får utnyttet laderen helt men tenker på fremtiden også.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA