Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Stinger

#1
Opel Ampera-e / Chevy Bolt / Sv: Seter
søndag 03. september 2017, klokken 23:04
Poenget var å finne noe som var fast uten å være stivt. Derved er setene like myke (eller faste) som før i midten. Samtidig mangler nå sidene understøttelse og lar seg lettere presse ned.
#2
Etter 3 uker har jeg oppdaget 4 feil/mangler.
Setene klemmer for mye (dette fikset jeg ved å bygge opp stoppingen ca 2 cm).
Varsel om at jeg må gripe rattet selv om jeg holder det med begge hendene.
Blindsonevarsling lyste konstant en periode selv om der ikke var et kjøretøy der.
FM hver gang bilen startes (unntatt ved korte stopp).

Ellers er jeg godt fornøyd med bilen.

Hadde vært fint å vite om FM er default for alle eller om det er noen som har bil som starter med DAB, BT eller USB.
#3
Opel Ampera-e / Chevy Bolt / Sv: Seter
mandag 28. august 2017, klokken 14:20
Sitat fra: knut.aulie på mandag 21. august 2017, klokken 22:33
Det er flere typer tilvenning til seter.

Setet vil til en viss grad tilpasse seg den som sitter i det mye.

Den som sitter i det vil bli vant til det.

Den som har kjøpt en bil vil psykologisk tilpasse seg.

Trodde dette skulle gjelde meg også, men etter bare 3 uker klarte jeg likevel ikke mer.
Lørdag kjøpte jeg ett liggeunderlag (tykkelse ca. 1 cm) for kr. 99,- hos Clas Ohlson og klippet dette til i passende biter. Løsnet setestoppingen som vist til tidligere i tråden. 1 lag i hele setelengden og 1 ekstra lag bakerst. Nå blir jeg ikke lenger klemt av setene og kunne nyte bilturen på søndag.
#4
En annen metode er å låse bilen mens en av dørene er åpne. Deretter setter man veske med nøkkel i gulvet i baksetet og lukker døren. Fordelen med denne metoden er at det kan gjøres uten keyless også.
Ikke ulikt de gamle låsene i ytterdører som ble kalt smekklås.
#5
Opel Ampera-e / Chevy Bolt / Sv: + og - ved Ampera-e
fredag 30. juni 2017, klokken 08:53
Digitalt speedometer er mer nøyaktig enn en viser. Har det på e-golf sammen med analog viser. Kan ikke huske at jeg har benyttet viseren til å lese farten etter at jeg fant ut at e-Golf kunne vise digitalt. Kommer ikke til å savne analog viser når jeg får min Ampera-e i august.
#6
Opel Ampera-e / Chevy Bolt / Sv: + og - ved Ampera-e
onsdag 28. juni 2017, klokken 22:46
Dette forklarer hvorfor Ampera-e er dyrere å forsikre enn eGolf:
#7
Jeg har nå fått vite at min bil ankommer Norge i uke 30 og at jeg vil få den levert uke 31 eller uke 32.
#8
Opel Ampera-e / Chevy Bolt / Sv: Lading av Ampera-e / Bolt
søndag 30. april 2017, klokken 18:39
Sitat fra: knut.aulie på søndag 30. april 2017, klokken 11:02
Finnes det type 2 til type 2 spiralkabel i 32 A 1 fas?

Jeg bestilte denne på onsdag da jeg likte sort farge bedre:
https://gronnemil.no/produkt/ladekabler/type-2-til-type-2/oem-m3-type-2-32a-5-meter-spiral-lasbar
#9
Takk for flott arbeid.
Har hatt egolf bare i to dager (som eneste bil i familen) men dette funket og er med på å dempe rekkeviddeangsten.
#10
Opel Ampera-e / Chevy Bolt / Sv: Uoriginale vinterdekk på felg
torsdag 05. januar 2017, klokken 15:34
Sitat fra: HelTek på torsdag 05. januar 2017, klokken 15:29
Riktig dimensjon hvis du velger 16" er 205/60 x 16, disse har samme rulleomkrets som 215/50x 17 " .
Det har du sikkert rett i. Tilbudet ble gitt over telefon og det eneste jeg husker sikkert, er at det var 205 bredde og R16 felg.
#11
Opel Ampera-e / Chevy Bolt / Sv: Uoriginale vinterdekk på felg
torsdag 05. januar 2017, klokken 14:40
Jeg reagerte på forhandlers pris vinterhjul, så det er ikke med i min kontrakt. Dersom Opel kun leverer Continental, så er det neppe aktuelt. Som bergenser kjører jeg mest på vått eller tørt underlag, så da er ikke snø- og isegenskapene det viktigst. Hvis Goodyear Ultragrip Ice 2 finnes i rett dimensjon, så velger jeg det.
https://www.motor.no/tester/dekktester/test-av-piggdekk-og-piggfrie-vinterdekk-2016/goodyear-ultra-grip-ice-2/
Kjører på dette dekket i dag og er fornøyd med både kjøreegenskaper og komfort.
Smalere dekk enn 215 er også å foretrekke.
Har allerede forespurt pris telefonisk hos dekkforhandler. Fikk da oppgitt pris på dekk+felg til ca. kr. 12.000,- ink. Mva for 205/55R16, men jeg er usikker på hvilkens felg dette gjelder.
Kanskje vil jeg kjøpe felg, men ikke dekk hos forhandler.
#12
Opel Ampera-e / Chevy Bolt / Sv: Når får du din Ampera-e levert ?
torsdag 05. januar 2017, klokken 14:16
Jeg skrev avtale 4. oktober. Da jeg signert kontrakten sa selger at antatt leveranse var i juli, men avtaler inngått etter 5. oktober ville bli senere.
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA