Aha, takker
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: Øyvind.h på lørdag 11. februar 2017, klokken 07:37
Det ser du da på første side? Hengelåsen er der den?
Sitat fra: Christopher Neumann Ruud på fredag 10. februar 2017, klokken 08:21Sitat fra: DagfinnN på fredag 10. februar 2017, klokken 08:17Sitat fra: Aalsen på fredag 10. februar 2017, klokken 08:1232 ampere går fint med "enkel" lader. Du for knappe 16 km/time med 16a. Enkel regel er å si at man får 1 km pr. ampere
Takker så meget for svar
Jeg har ikke dobbellader i bilen, er det riktig da at jeg ikke får skrudd høyere enn 16A? Og hvor raskt vil bilen lade fra den kontakten på jobben?
Dersom det er en 3-fas-kontakt vil det nok bli noe raskere, da denne kan levere ca 6.6 kW på 16A,noe som er ca 25 tKM/h eller?
Litt ukjent med hvordan Tesla teller 3-fas, men vil nok tro at du kan trekke alle 11 kW på enkeltladeren på 32A trefas ladetrekk?
EDIT: Uansett, stor forskjell fra de 10A du trekker fra stikkontakta i dag
Sitat fra: Muffinman på onsdag 28. desember 2016, klokken 11:54
I utgangspunktet er det ikke noe spesielt som gjelder for Tesla mtp balansering av hjul, så det kan et hvilket som helst verksted gjøre. Man må heller ikke på bukk, det går helt fint å bruke en vanlig jekk. Bukk eller jekk, man må sette bilen i jack mode før man starter. Det kan også være en fordel at den står i høyeste stilling. Heller ikke spesielt for Tesla, men for alle biler med luftfjæring.
Med andre ord, ingen problemer spesielt for Tesla her. Men den er såpass stor at det kan bli trangt på bukken hos enkelte verksteder.
Når det gjelder ubalanse, sjekk at felgene er rene innvendig før du drar på verkstedet. Hvis det ligger skitt eller snø der ujevnt fordelt vil du få risting.