Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - magnemann

#1
ID.3 / Alternativ til app - Home Assistant
torsdag 17. oktober 2024, klokken 10:47
Hei,  :D
Bruker noen av dere denne integrasjonen i Home Assistant, fungerer det ok?
https://github.com/robinostlund/homeassistant-volkswagencarnet

#2
Carwing / Sv: Nissan EV app nede?
onsdag 21. november 2018, klokken 07:49
Nissan burde hatt en nettside som viser status til serverene. Finnes det kanskje?

Hvilken app bruker dere forresten til android for tida? Ser det finnes flere.

Leafy
Nissan EV connect
Leaf Manager
My Leaf

Selv har jeg brukt Leaf Manager lenge. Men ofte er det problem med å logge seg på...
#3
Lading / Sv: Ladekabel sitter for hardt i.
mandag 01. oktober 2018, klokken 15:17
Takk for svar!
For ordens skyld, det er KABELEN som er trang. Inntaket i bilen er OK. (Andre kabler er ikke så trange.)
Sjekket gummiringen inne i kabelen, ser ok ut.
Sprayet wd40 overalt på kabelen. (håper ikke det er skadelig?  :) )
Etter sprayinga ble den kanskje litt lettere..?
Kabelen er ny, kanskje den blir lettere ved daglig bruk?
#4
Lading / Ladekabel sitter for hardt i.
søndag 30. september 2018, klokken 16:14
Min type 1 kabel er svært treg å ta ut og inn. Kjærringa klarer det nesten ikke. Noen som har tips?
#5
Lading / Sv: Ladekabel - hva kan være feil?
torsdag 08. februar 2018, klokken 17:26
Problem løst.

Siden jeg ikke fant feilen, sendte jeg kabelen i posten til Charge Amps AB i sverige.
Fikk mail tilbake:

"Vi har undersökt din laddkabel, och ser att felet var en skada på PP-switch vilket gjorde att laddningen inte startade. Vill kolla av med dig att du vill att vi ska laga laddkabeln.
Reparation uppskattar jag kommer kosta ca 500 SEK"


Fikk faktura i dag på 500 SEK + 200 SEK i frakt.
Bra service.

#6
Lading / Sv: Ladekabel - hva kan være feil?
torsdag 26. oktober 2017, klokken 18:33
Jeg fikk tilsendt en ny låsepinne fra charge-amps i sverige. Kostet 200,- inkl frakt. Skrudde så opp pistolen og byttet pinnen, lett.

Men det hjalp ikke. Bilen blinker og lyser som før og vil ikke lade. Åpnet pistolen igjen og målte for brudd på de stedene der jeg visste at det skulle være forbindelse. Fant ikke noe galt.

Så da vet jeg ikke...  :'(
#7
Lading / Sv: Ladekabel - hva kan være feil?
fredag 13. oktober 2017, klokken 19:30
Jeg fant feilen.
Låsepinnen på pistolen har av en eller annen grunn knekt rett av, hele pinnen er borte. Så bilen skjønner ikke at pistolen er satt ordentlig inn.

Noen som vet om det er mulig å få kjøpt en ny låsepinne? Om det er mulig å sette inn selv?
#8
Lading / Sv: Ladekabel - hva kan være feil?
søndag 08. oktober 2017, klokken 19:26
Sitat fra: sylwester på søndag 08. oktober 2017, klokken 18:53
Du har timerlading på og den forteller deg at den vil starte lading senere slik at den er ferdig lada til det konfigurerte tidspunktet. Du kan slå det av midlertidig ved å trykke på knappen til venstre for rattet med en klokke på. Du kan så det av ved å trykke deg inn i menyen å slå av timer 1 og 2.

Takk for svar. Nei, det er ikke det. Timerlading har en annen lys/lydkode. Jeg bruker timer til vanlig.

Pipingen denne gangen fortsetter i det uendelige helt til kabelen er tatt ut.
#9
Lading / Ladekabel - hva kan være feil?
søndag 08. oktober 2017, klokken 18:22
Hei,
Når jeg setter inn min charge amp ladekabel (se bilde) så sier min leaf bip-bip-bip samtidig som de tre ladelysa lyser opp samtidig tre ganger. Om igjen og om igjen til jeg tar ut kabelen.

Fault-lyset på ladekabelen lyser ikke.

Har prøvd både 6,10,og 16A valg på ladekabelen uten hell.

Har prøvd en annen vegg-kontakt og en annen kabel. Feilen må ligge i kabelen.

Noen som har forslag til hva som kan være feil? Supertakk i så fall. :)



#10
DRIFTSBATTERI / Sv: Virker batterivarmer mot sin hensikt?
lørdag 15. april 2017, klokken 12:49
Sitat fra: Trekkoppbil på lørdag 15. april 2017, klokken 09:22
Manualen advarer mot parkering under -25C i over ei uke, da den mener batteriet kan fryse og det ikke kan lades eller gi kraft til framdrift.

Når batteriet fryser, blir det da permanent ødlagt, eller er det like fint igjen når man har varmet det opp igjen? (Feks slept bilen inn i en varm garasje.)

HVIS det permanent blir ødelagt, skjønner jeg godt at Nissan tvangskjører teppet. Ellers hadde det vært fint å kunne skru det på manuelt.
#11
Leaf 2010-2017 / Sv: Leafbox, erfaringer
torsdag 16. mars 2017, klokken 19:55
Sitat fra: pureelectric på torsdag 16. mars 2017, klokken 17:30
hej kempe fint, vi seljer denne fantastiske box, har på lager hjemme i sverige. se mer på pureelectric.se vi har kört 170 km med vinterdekk og värme på, og sommer dekk og 200 km rekkevidd

Takk for info! http://pureelectric.se/nissan-leaf/

Kan noen forklare hvordan "N-mode on demand" virker i praksis?
#12
Leaf 2010-2017 / Leafbox, erfaringer
torsdag 16. mars 2017, klokken 16:13
Noen som har prøvd Leafbox?

http://vtechtuning.eu/leafbox.html

Eller noen som har tanker om dette kan være bra?
#13
LeafSpy / Sv: LEAFSPY - her kan du dele dine resultater
tirsdag 07. mars 2017, klokken 19:09
Sitat fra: Olee på tirsdag 07. mars 2017, klokken 16:38
Sitat fra: magnemann på tirsdag 07. mars 2017, klokken 12:05
Du har 13mV forskjell mellom cellen med laveste spenning og cellen med høyeste spenning. Ideelt sett burde det vært 0mV men i praksis er det mer. På min Leaf varierer det mellom 13mV og 19mV (2015 mod, SOH=100%)

13mV er altså en 'bra' verdi tror jeg.
Jeg har også hørt rykter om at LeafSpy vil gi en advarsel hvis verdier er for høy. (Dvs at en celle er dårlig.)
Dette vil variere ekstremt alt etter hvilken SOC du har, og hvor lenge BMSen har fått balansere cellene. Dette ser du fort hvis du kjører batteriet langt ned, har opplevd en differanse på over 100mV. Jevner seg derimot fort ut etter noen minutter på hurtigladeren..

Takk for info!
Mer info her om hva som er kriteriet for at en celle regnes som dårlig: http://www.mynissanleaf.com/viewtopic.php?f=9&t=17676&start=10
#14
LeafSpy / Sv: LEAFSPY - her kan du dele dine resultater
tirsdag 07. mars 2017, klokken 12:05
Du har 13mV forskjell mellom cellen med laveste spenning og cellen med høyeste spenning. Ideelt sett burde det vært 0mV men i praksis er det mer. På min Leaf varierer det mellom 13mV og 19mV (2015 mod, SOH=100%)

13mV er altså en 'bra' verdi tror jeg.
Jeg har også hørt rykter om at LeafSpy vil gi en advarsel hvis verdier er for høy. (Dvs at en celle er dårlig.)

Utdrag fra PDF-manualen til LeafSpy:

Cell Voltage Loss Inspection added to screen 1. Run automatically anytime the Leaf is ON (not ACC mode), in Park and
the minimum cell pair voltage is below 3.713 volts (i.e. below low battery warning level).
This "Cell Voltage Loss Inspection" test is based on Nissan's originally published algorithm (2011 April Service Manual,
section EVB-67). The results of the inspection replace the battery temperature sensor status line just below the x axis on
screen 1. Any weak cells are listed as "Weak Cells: xx yy zz" in red with x y z being the weak cell numbers. If the test
finds no weak cells the message "All Cells OK" will be displayed in green.
#15
Carwing / Sv: Carwings nettside virker bare halvveis
torsdag 02. mars 2017, klokken 19:39
Sitat fra: Arha på onsdag 01. mars 2017, klokken 23:26
I går var Leafen min 5 år.  Da jeg logget inn på You+Nissan i dag kom følgende melding opp:

"Dine gratis CARWINGS-tjenester er avsluttet. Fordi vi bryr oss om deg her ved Nissan, vil vi gi deg en ett års forlengelse så du kan nyte den elektriske kjøreturen til det fulle.
Din opprinnelige sluttdato: 27/02/2017
Periodeforlengelse: 12 måneder"

Så da går det mot slutt på gratis Carwings om et år.

Ja sånn er det. Synd at carwings er så tregt og ustabilt. Et alternativ som sannsynligvis er bedre enn carwings er https://www.openvehicles.com/.

Lurer på hvor mye carwings koster når gratistida er utløpt?
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA