Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Huskestue

#1
Model S / Sv: Teknisk: AP hw 2.0 / Full Self-Driving Capability
tirsdag 02. mai 2017, klokken 23:50
Sitat fra: eha på tirsdag 02. mai 2017, klokken 21:48
Dere som sier 10 eller 20 år forstår ikke hvor ekstrem og eksponensiell utviklingen vil være. Om 20 år snakker vi om at datamaskiner vil være minst én million, kanskje så mye som 50 millioner, ganger kraftigere enn i dag... til samme pris... Utviklingen aksellererer noe helt enormt.

Det er utrolig hvor fort vant vi blir med teknologi. iPad (versjon 1) ble lansert i 2010 i USA, og kom til Norge en del senere. Nå skriver vi 2017, og iPad har på en måte allerede vært avleggs i flere år - det er gammeldags og har "alltid" vært her. Men nei, det kom for 6-7 år siden.

Om 20 år? My god...

Tror du trenger å lese denne en gang til.....

https://www.technologyreview.com/s/602210/prepare-to-be-underwhelmed-by-2021s-autonomous-cars/


Hvem som får rett vet vi om 20 år eller før hvis du vår rett :-D

#2
Model S / Sv: Teknisk: AP hw 2.0 / Full Self-Driving Capability
søndag 30. april 2017, klokken 10:28
Minst 20 kanskje aldri på norske krøtter stier!
#4
Opel Ampera-e / Chevy Bolt / Sv: Varmepumpe ?
lørdag 11. februar 2017, klokken 15:11
Som sagt å kjøre AC som allerede er i bilen i "revers" hadde ikke kostet mange ørene per bil i investering...  Dette kommer vel mer av gammel vane og at de som konstruerer bilen bor i varmere strøk enn penger tror jeg.

#5
Hyundai Ioniq / Sv: Hvordan lade på timeren...?
lørdag 11. februar 2017, klokken 09:46
Som sagt de har ikke peiling. Skjønner ikke forskjell på off peak og timer.

Problemet er også at ingen feil med tigeren, dvs kontakt forhandler og importør folkens vil løser ikke dette med å "sutre" her.
#6
Hyundai Ioniq / Sv: Hvordan lade på timeren...?
fredag 10. februar 2017, klokken 23:43
Litt krevende å få til da både forhandlere og importør mener det virker som det skal....

Dvs de har ikke peiling:-D
#7
Opel Ampera-e / Chevy Bolt / Sv: Varmepumpe ?
torsdag 09. februar 2017, klokken 11:26
Sitat fra: Tom E. på mandag 06. februar 2017, klokken 22:16
Elendig gnål om varmepumpe og ACC. Jeg vil ikke ha noe av dette.

Gi meg en ærlig bil uten dette dilldallet!

Poenget er vel at alle Ampera og Bolt allerede har installert varmepumpe (AC Enhet) men at den kan bare brukes til kjøling. Antall komponenter som mangler for at AC enheten skal kunne brukes til oppvarming er nok ikke veldig mange og hadde man planlagt for det fra start hadde det ikke kostet mange ørene... Det er grunnen til at det for meg er uforståelig at de ikke alle elbiler med AC enhet også bruker den i "revers" til oppvarming....
#8
Hyundai Ioniq / Sv: Hvordan lade på timeren...?
søndag 05. februar 2017, klokken 22:02
Ikke stabilt over tid nei...

Har fått det til å virke kanskje 3 av 10 ganger!

Buggy as hell...
#9
Hyundai Ioniq / Sv: Hvordan lade på timeren...?
mandag 09. januar 2017, klokken 13:27
Sitat fra: ProsjektX på mandag 09. januar 2017, klokken 10:49
Sitat fra: Inop på mandag 09. januar 2017, klokken 09:27
SitatDa veit dem ikke hva dem snakker om. Det er åpenbare software bugs her, men det ser ut til at både off-peak, og planlagt lading fungerer hvis du som sagt legger inn tidspunkt for off-peak. For planlagt lading spiller det ingen rolle hva som står der, ut ifra hva jeg har fått testet så langt.

Klarte ikke helt å følge deg her.
Er det sånn at planlagt lading fungerer hvis off-peak også er aktivert?
Nei, må deaktivere off-peak i menyen, men det må ligge noen tidspunkt inne i off-peak, for at planlagt skal fungere tilsynelatende... Men bilen indikerer i dash-board at både off-peak og planlagt er aktivert, selv om off-peak er deaktivert da, men allikevel ser det ut til at den da lader som den skal på planlagt.

1. Jeg testet med en times intervall på off-peak, men deaktiverte det sjekkmerket i menyen.
2. La inn planlagt lading til 8:00
3. på kvelden, plugget inn lader, og den blinket da midterste blå led for å indikere at den går på timer. Etter 3 minutter slukker den og forblir mørk (batteriet var rundt 60%)
4. Når jeg kom ut dagen etter rundt 8 var bilen både varm og 100% ladet, så den må ha gått på planlagt lading, og ikke off-peak

Må testes, hvis dette virker så er det i alle fall ikke tvil om at det er en bug selv om Huyndai mener at det skal være slik (selv om funksjonene ikke fungerer slik de er beskrevet i brukermanualen...)
#10
Hyundai Ioniq / Sv: Hvordan lade på timeren...?
fredag 06. januar 2017, klokken 18:50
Sitat fra: Inop på fredag 06. januar 2017, klokken 10:14

Hvis lading på timer funker ved å sette opp off-peak mellom 00:00 og 23:59 (eller enda bedre 00:00 - 00:00) er det en helt grei workaround for meg :) Ikke dermed sagt at Hyundai ikke skal fikse problemet selvfølgelig.

Det funker ikke slik... det er bare det at den kun lader i off peak, dvs hvis en har off peak hele døgnet så lader den umiddelbart hele døgnet dvs på samme måte som uten å bruke off peak...
#11
Hyundai Ioniq / Sv: Hvordan lade på timeren...?
fredag 06. januar 2017, klokken 09:28
Hvis poenget er at den skal være fulladet og varm til ett bestemt tidspunkt så løser ikke off peak dette, men en kan jo få utsatt ladingen på de måten men det er jo egentlig ikke det en ønsker å oppnå....
#12
Hyundai Ioniq / Sv: Hvordan lade på timeren...?
fredag 06. januar 2017, klokken 01:32
Dette er blindspor... Du kan få bilen til å lade kun i off peak perioder og på den måten utsette ladingen men det betyr ikke at lade timeren fungerer. Den starter å lade og lader til den er full så fort den kommer i off peak dvs ikke fulladet batteri (med lunk i) til avreise....

Har vært i kontakt med importøren men virker så langt ikke som man forstår at timer funksjonen ikke virker (fikk tips om at ikke "lade nå" knappen må være trykket på for at timer funksjonen skal virke. Som vi ikke viste det og har prøvd å stille inn slik som beskrevet i manualen.

Det begynner jo å bli noen hudre biler der ute er det ingen som som har fått timer funksjonen til å virke? For meg er dette en viktig funksjon for å minske perioden bilen står med fulladet batteri samt at det er litt lunk på batteriet fra lading når en starter kjøring noe som er godt for rekkevidden....
#13
Hyundai Ioniq / Sv: Hvordan lade på timeren...?
tirsdag 03. januar 2017, klokken 12:22
Oppvarming fungerer hos oss også, kun lading som ikke lar seg timer styre.

Løsningen her er vel å klage til forhandler, oppfordrer alle som har fått bil om å gjøre det!

Her er det en feil som gjør at denne funksjonen ikke virker...

#14
Hyundai Ioniq / Sv: Hvordan lade på timeren...?
mandag 02. januar 2017, klokken 00:08
Bump...

Ingen som har noe å melde her?

Noen som får timer til å fungere?
#15
Hyundai Ioniq / Sv: Splitter ny Ioniq - helt død
lørdag 31. desember 2016, klokken 21:24
Auto elite i Oslo hadde en bil for to dager siden
Lieco utenfor Bergen hadde to tilgjengelig før jul en svart.
Kroghs bilsalg i Oslo hadde bil som kom i Jan/feb.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA