Hei, er det noen som har en oppdatering av fremdriften på Skei?
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: okjhum på fredag 24. mars 2017, klokken 17:35
Takk! Det är alltså längst oppe i den svarta (sorte) delen längst bak där den gigantiska frontruten tar slut?
Sitat fra: Øyvind.h på mandag 20. februar 2017, klokken 08:13
Har testet Nokian R2 i 265/50/19 XL SUV med 3,5 bar på Model X.
Det var forferdelig å kjøre med. Unnamanøvere over 80km/t direkte farlig. Null kontakt med underlag. Som å kjøre på gele i middels og høy hastighet.
Forskjellige merker oppfører seg forskjellig med samme dimensjon. Har testet R2 i 245/45/19 på Model S mot CVC6 i samme dimensjon. Helt forskjellig oppførsel mtp sideveis stivhet, samtidig som vintergrepet har vært upåklagelig også med CVC6.
R2 er et godt eksempel på et dekk som er veldig bra på snø, men veldig dårlig på en del andre bruksområder. Så får man selv velge hva som er viktigst
Sitat fra: Zephid på torsdag 27. oktober 2016, klokken 18:55
Jeg tror jeg ville tatt av dekslene under panseret og plassert den under dekselet som dekker panserlåsen.
Bildeopplastingstjensten jeg tenkte å bruke skaper seg, men håper vedleggene funker. Ta av begge "forkleene"(Ja, Tesla kaller de apron" som ligger på hver sin side under panseret, langs framskjermene. Disse er enkle å ta av, bare løft de opp. Ta så av dekselet som dekker panserlåsen, dette er like enkelt å ta om ikke enklere. Under der kan det kanskje funke å ha bombrikken, uten å ha mulighet til å prøve det, bare en tanke.
Sitat fra: cstromme på mandag 12. desember 2016, klokken 19:03
Digerneset utenfor Ålesund har det vært snakket om siden før de åpnet butikken der. Hadde ikke blitt overrasket om vi så en SC der innen 2017 er over.
Sitat fra: nie på søndag 18. desember 2016, klokken 11:49Sitat fra: bjoris på lørdag 17. desember 2016, klokken 05:28Jepp.
Tenker at det bør komme en i Røldal selv om det nå kom i Eidfjord, det at ikke den prioriterte vinterveien over Haukeli ikke er skikkelig dekket syns jeg er rart...
Ser den er på 2017-kartet.
Tipper den kommer oppe på rettstrekket ved den gamle Texaco-stasjonen hvor det er nå er etablert nye nettstasjoner og strøm bl.a til "landstrøm" for tungtrafikken. Ref diverse tråder i Facebook-gruppen tidligere i år.
Sitat fra: jkirkebo på lørdag 17. desember 2016, klokken 22:52Sitat fra: Hovda på lørdag 17. desember 2016, klokken 21:53Sitat fra: jkirkebo på lørdag 17. desember 2016, klokken 19:47Sitat fra: Hovda på lørdag 17. desember 2016, klokken 18:41
Så om jeg velger blått CEE-støpsel uten ladestasjon hva får jeg da?
1x32A, 7,4kW.
Takk for alle svar, jeg tror jeg går for blått CEE-støpsel.
Bare vær obs på at om stikket står utsatt for vær og vind bør du prøve å lage noen slags beskyttelse rundt/over "kladden" på UMC. UMC har vist seg å ikke være spesielt holdbar om den hele tiden henger ute i regnet.
Sitat fra: jkirkebo på lørdag 17. desember 2016, klokken 19:47Sitat fra: Hovda på lørdag 17. desember 2016, klokken 18:41
Så om jeg velger blått CEE-støpsel uten ladestasjon hva får jeg da?
1x32A, 7,4kW.
Sitat fra: jkirkebo på lørdag 17. desember 2016, klokken 15:43Sitat fra: Hovda på lørdag 17. desember 2016, klokken 13:09Sitat fra: jkirkebo på lørdag 17. desember 2016, klokken 12:41Sitat fra: Hovda på lørdag 17. desember 2016, klokken 12:05
Jeg har 3-fase 230v 32A inne i uthuset som jeg tenkte å få ført igjennom veggen og sette opp en stikk/veggboks ute, hva anbefaler du er det beste og mest fleksibel løsningen?
(jeg har også en Leaf som lader på 230v 16A schuko på egen kurs)
Det mest fleksible løsningen er en ladestasjon med type 2 uttak siden du da kan lade alle typer moderne elbiler der. Tesla sin ladestasjon kan ikke brukes till Leafen, ei heller en 32A industrikontakt (uten en dyr 3.parts ladekabel). Dessuten må du ha jordfeilbryter type B og hvis du ikke kjøper en ladestasjon med slik integrert må du sette opp en i kapsling inne i uthuset. Det vil fort koste endel kroner.
Jeg selger jo denne, men leveringstiden er dessverre ca. 6 uker for tiden:
http://www.ladespesialisten.no/index.php/ladestasjoner
Vil en ladestasjon gi meg mer ladefart/strøm til Tesla'en enn en blå 230v 32A industrikontakt?, eller blir det det samme?
Med enkeltlader får du ikke raskere lading, men du får en jevnere fordeling av strømtrekket over fasene. Teslaen vi trekke 2x16A istedenfor 1x32A.
Med dobbeltlader/utvidet lader får du 15% raskere lading. Teslaen vil trekke 2x18,5A, til sammen 37A effektivt eller 8,5kW.
Dette får du kun med ladetstasjon, blått CEE-støpsel + UMC gir bare mulighet for 1x32A (7,4kW).
Sitat fra: Kim Kim på mandag 31. oktober 2016, klokken 00:00
Svindyrt for kun å få det skjært med så lite folie. Kjøp din egen rull og gjør dette på 5 minutter selv, og ta konas, svidgerfar og naboens bil i slengen til samme pris.
Sitat fra: Øggen på onsdag 07. desember 2016, klokken 15:53
Ej e ganske sikker på at det kun går på vilje. Alle bilane e like, og hulla i ramma e der. Ej he bestillt med krok, men skal bytte den i en mekanisk svingbar sak fra samme produsent.
Sitat fra: jkirkebo på lørdag 17. desember 2016, klokken 12:41Sitat fra: Hovda på lørdag 17. desember 2016, klokken 12:05
Jeg har 3-fase 230v 32A inne i uthuset som jeg tenkte å få ført igjennom veggen og sette opp en stikk/veggboks ute, hva anbefaler du er det beste og mest fleksibel løsningen?
(jeg har også en Leaf som lader på 230v 16A schuko på egen kurs)
Det mest fleksible løsningen er en ladestasjon med type 2 uttak siden du da kan lade alle typer moderne elbiler der. Tesla sin ladestasjon kan ikke brukes till Leafen, ei heller en 32A industrikontakt (uten en dyr 3.parts ladekabel). Dessuten må du ha jordfeilbryter type B og hvis du ikke kjøper en ladestasjon med slik integrert må du sette opp en i kapsling inne i uthuset. Det vil fort koste endel kroner.
Jeg selger jo denne, men leveringstiden er dessverre ca. 6 uker for tiden:
http://www.ladespesialisten.no/index.php/ladestasjoner