Hei, har ikke vært på forumet på en stund. Ja, jeg håper på 180km på en sommersdag. Det var en kar i nedeland som instagrammet et bilde hvor han fikk over 200 km langs motorveien i sin 500e. Jeg fikk 196km i leafen sommeren 2016 men da var jeg veldig forsiktig med pedalen, alt annet var skrudd av. Kanskje ikke helt reelt, men det hjelper på R-angsten Det som kan ta mye av rekkevidden på vinteren er trolig varmeapparatet til fiat``en, som også brukes til å varme opp batteripakken. Denne bilen har ikke varmepumpe, etter hva jeg har forstått, men en slags veskekjølt løsning for batteriene i tillegg til vanlig varmeapparat. Ved bykjøring ligger min på ca 85-90 km ved minus 5-8c m/ vinterdekk (piggfrie), de siste 2 ukene. Nå i dag med 10 plussgrader får jeg plutselig 110 km ved 100%. Når jeg kjører på motorveien får jeg plutselig 10km mer på displayet. Mao, man får mest om sommeren også ved lengre strekninger. Til og fra sola flyplass - stavanger sentrum tapper ca 20 km fra batteriet ved ca 2-3c grader, og det er ikke gale. Leaf``en gir nok kanskje bittelitt bedre rekkevidde på vinterstid...(?). Ellers noe som jeg synes er litt irriterende er at Day time running lights/ DTRL er kun for park lysene foran, og ikke baklysene - må da alltid kjøre med xenon lys på, som også tar litt ekstra strøm vil jeg tro(?). Jeg tar turen opp til deg en dag så kan du får prøve bilen. Ladekabelen jeg kjøpte av deg fungerer utmerket på vår Zoe vegglader. Ellers er jeg på jakt etter en billig / brukt stikk-kontakt lader til ca. 2000 kr. Hvis noen trenger best pris på innenlandsfrakt i USA + frakt over atlanteren, vil jeg anbefale Motorships i drammen. De har agenter verden over som gir best priser. Har hele A-Å oppskrift for å kjøpe bil trygt fra vest-kysten i USA fra folk man kan stole på.