Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Stormstein

#1
i-Pace / Sv: Hvilken modell har du bestilt/skal du bestille?
torsdag 08. februar 2018, klokken 18:30
Jeg har valgt HSE, corris Grey, sort interiør og sort tak. Mest med tanke på annenhåndsverdien om jeg skulle bytte til e-Tron rimelig raskt. Tilhengerfeste kunne jeg etterbestille i mai-ish når de får bekreftet lastekapasitet. 750kg varianten er lite hensiktsmessig å ha for min del. Det som gjør meg litt betenkt og at jeg sitter på litt på gjerdet før jeg signerer kontrakt er at Tesla tilbyr superfinansiering som gjør bilholdet mye gunstigere. Og, det tror jeg ikke at jeg er alene om - jeg ble oppringt av selger her om dagen om at jeg bør bestille raskt for å tidligere plass i produksjonsplanen. Min egen teori er at Jaguar Norge har begynt å svette litt siden de har forhåndsbooket 1000 biler og at signeringen av kontraktene går rimelig tregt. De ønsker nok å sikre seg litt bedre. Med e-Tron rett rundt hjørnet og gunstig rente fra Tesla så har de rett og slett fått litt konkurranse i dette prissjiktet...
#2
Takk, da misforsto jeg bare litt. Har BE selv...
#3
(null)
Lurer på en sak - nå har nok ikke jeg fulgt hele diskusjonen men jeg har en Land Cruiser med tillatt vogntogvekt på 5.650 kg. Hvordan har dere kommer frem til begrensningen på 3500 kg? Er det for henger uten bremser?
#4
(null)
Gratulerer med bilkjøpet!
#5
Sitat fra: Rune Østli Tønseth på onsdag 03. januar 2018, klokken 11:13
Sitat fra: knut.aulie på onsdag 03. januar 2018, klokken 11:10
Driftsutgiftene er også et poeng. Tesla spiser sine store og dyre dekk. Spesielt merker en dette med høy kjørelengde.

Ja jeg har estimert 8000,- pr år til dekk. Kanskje for lite?
Tror jeg estimerte kr 3,50 per mil i serviceutgifter + dekk
#6
Sitat fra: Rune Østli Tønseth på onsdag 03. januar 2018, klokken 11:08
Sitat fra: Stormstein på onsdag 03. januar 2018, klokken 10:58
Tesla har ca 3 mnd leveringstid på nykonfigurert bil. De inventory-modellene som ligger på nett er enten dyrere enn budsjettet ditt eller de stort sett bakhjulsdrift med hvitt interiør - de modellene tror jeg er tunge å selge i bruktmarkedet. Kjøp elbil i dag! Det vil du ikke angre - enten om det er Ampera-E eller Tesla. Om som påpekt tidligere i denne tråden - du bør absolutt velge en modell med NextGen-seter

Denne vil koste ca 700 000 Da uten vinterhjul

Model S 75 kWt med firehjulstrekk

Eksteriør
Solid Black Paint
Glasstak
19" sølv Slipstream-hjul
Interiør
Svart standard
Innredning i mørk aske-tre
Mørkt innertak
Alternativer
Oppgradert Autopilot
Premium oppgraderingspakke
Det var en god pris
#7
Tesla har ca 3 mnd leveringstid på nykonfigurert bil. De inventory-modellene som ligger på nett er enten dyrere enn budsjettet ditt eller de stort sett bakhjulsdrift med hvitt interiør - de modellene tror jeg er tunge å selge i bruktmarkedet. Kjøp elbil i dag! Det vil du ikke angre - enten om det er Ampera-E eller Tesla. Om som påpekt tidligere i denne tråden - du bør absolutt velge en modell med NextGen-seter
#8
Sitat fra: Rune Østli Tønseth på lørdag 30. desember 2017, klokken 13:50
Kona vil være 350 000 til 400 000 med størst batteri og utstyrspakke.

Sett en Ampera Live idag.... huff litt liten.

Er ussikker på Tesla S pga restverdi.

450 000 i dag? Hva et den verdt om 2 år. Nedbetaling og gjeld må gå i takt.
Amepera-e er overraskende stor innvendig. Må oppleves, Tesla er ikke større innvendig, samt litt jobbete å sette inn unger i barnesete bak i bilen
#9
Sitat fra: Rune Østli Tønseth på fredag 29. desember 2017, klokken 21:31
Hei som nevnt tidligere i forum her så kommer jeg til å kjøre 30 -40 000 i ny jobb.

Da ser jeg at en elbil helt klart vil være en fordel med tanke på statens satser samt drivstoff vs elbil.
Faktisk 40-50 000 kroner i favør til Elbil.

Jeg står på vente liste på Hyundai Kona. Men følger også med på bruktmarkedet på Elbiler.

Jeg finner 2014 modeller Tesla s80 med km på 30 000-70 000 til ca 450 000.
Jeg finner 2017 mod Ampera til ca kr 420 000
Samtidig er det mulighet for Hyundai Kona til 350 000 til høsten.

Jeg ser at dersom jeg kjøper Kona eller Ampera får jeg kun "jobb" bil. tror ikke det er plass til 3 barn i disse.
En Tesla S80 er det plass til 3 barn.

Noen som kan komme med gode råd her?

Det jeg tygger veldig på er hvordan er verdifallet til en TESLA s80? hva kan jeg forvente om 3 år når jeg har kjørt 120 000 km på den. ( + det som var km stand ved kjøp)

NB: jeg har overhodet ikke noe interresse for bil. NULL! driter i om det er det ene eller andre merket.  Jeg tenker nesten utelukkende på økonomien her. Men også bruksverdi for familie.


TIPS OG RÅD?
Ampera har plass til 3 pers i baksetet - overraskende god plass og veldig praktisk for innstigning hvor man sitter relativt høyt. Tesla har mye høyere kjørekomfort men man sitter en del lavere. Om du kjører maks 30 mil om dagen ville jeg valgt Ampera. Kjører du lenger og passerer en Supercharger på veien ville jeg valgt Tesla. Og i begge tilfeller hadde jeg valgt en bil som du ikke vil passere 100.000 km i ditt eie. Uansett så hadde jeg kjøpt elbil i dag og solgt den når Kona kommer.
#10
Sitat fra: bmw2002 på tirsdag 02. mai 2017, klokken 17:09
Sitat fra: Stormstein på tirsdag 02. mai 2017, klokken 16:14
Snakket med forhandler nå.
Min bil var med på første båt fra Baltimore og ankom Seebrugge i går (1/5). Beregnet anløp i Norge er 29/5. Utlevering i Norge kan ta litt tid men tar fort et par uker... jeg gleder meg :-)

Når bestilte du?
September
#11
Snakket med forhandler nå.
Min bil var med på første båt fra Baltimore og ankom Seebrugge i går (1/5). Beregnet anløp i Norge er 29/5. Utlevering i Norge kan ta litt tid men tar fort et par uker... jeg gleder meg :-)
#12
Hyundai Ioniq / Sv: Problemer med hurtiglader av type Veefil
tirsdag 18. april 2017, klokken 20:10
Jeg har alltid hatt problemer med min Ioniq på denne ladetypen. Prøver å unngå den..
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA