Er denne gått ut av produksjon? I så fall hvorfor?
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: pudderjagar på torsdag 15. desember 2016, klokken 18:35Smartere for bilen sin del å time så den lader fullt rett før du skal bruke den, fremfor å stå i mangfoldige kuldegrader med fullada batteripakke, vel?
Då kan eg ankomme med tomt batteri, lade fullt og sette på timeren slek at eg har isfri bil når eg skal heim igjen
Sitat fra: jkirkebo på onsdag 07. desember 2016, klokken 10:27
Hmm, bor du nord i landet? Her på det sentrale østlandet er innmaten i de fleste eldre ladestolper byttet slik at det er rette støpsler som passer best da stikkene nå peker nedover i ca. 60 graders vinkel. Et vinklet støpsel vil ha ledningen ut fremover og i en 120 graders bøy nedover som legger stor belastning på stikket. Jeg ser det hele tiden på Leaf-kabler som har vinklet stikk.
Når jeg har ladet i f.eks Bodø eller Hammerfest var dog innmaten i stolpene av gammel type slik at jeg fikk problemet du henviser til. Løsningen da var normalt å stikke en liten pinne i mikrobryteren slik at lokket ikke behøvde å være låst (gjelder de blanke Proxll-stolpene).
Sitat fra: elektrolux på onsdag 07. desember 2016, klokken 09:59Hvor vanlig er det med slike temperatursensorer? Også på en tidlig plugin-hybrid med 10A strømtrekk?
Vær obs på at Schuko støpselet kan ha temperatur sensor innebygd. Det beste er nok å lage en adaptor kabel på 2-3 meter med vinklet Schuko. Da kan også den tunge kladden legges på bakken eller på bilen, f.eks under panseret. Det gir økt sikkerhet mot varmgang på original kabelen, og økt sikkerhet mot tyveri.
Sitat fra: El rayo på søndag 30. oktober 2011, klokken 01:09Sitat fra: Voltswagen_HiG på tirsdag 18. oktober 2011, klokken 13:28Jeg møtte personlig opp på min lokale trafikkstasjon på Risløkka i Oslo. De var ikke villige til å gi råd, sa bare at mine planer ikke lot jeg goddkjenne. Jeg måtte sende en skriftlig søknad. Svaret står gjengitt i post #44 i tråden http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1539.0.html . Da jeg ga inntrykk av at jeg ville gjennomføre ombyggingen ble det sagt noe sånt som at: "du får bare bygge om bilen og vise den, så skal vi fortelle deg da at det ikke blir godkjent."
Dialog om hvilke krav som er rimelige å stille, etc, er svært viktig. Å møte personlig opp og fortelle hva planen er, hvordan bilen endres fra dets originale setup, få igang en prat om prosjektet.