Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - keepitsimple

#1
Veit ikke helt om dette er rett sted, men 22kW på ski kjøpesentrum og på Fortum Skøyen er nede (Fortum har store problemer med deres AC ladere så stol ikke på at de er igang. (sitat fra support))
#2
Model S / Sv: Effektoppgradering også for S75D levert før Juni?!?!
mandag 23. oktober 2017, klokken 20:19
Sitat fra: dissern på mandag 23. oktober 2017, klokken 18:39
Min 75D ble utlevert i Juli 2016 med VIN 145xxx som en 70D og senere oppgradert til 75D (ja, facelift). Tok kontakt med SC idag og spurte om ytelsesoppgraderingen kunne gjøres på denne bilen, de svarte bekreftende og har satt opp time i slutten av November
#3
Lade hjemme / Sv: Kan en venn sette opp ladestasjon for meg?
lørdag 21. oktober 2017, klokken 09:05
Sitat fra: jche på fredag 20. oktober 2017, klokken 19:04
tesla skal de ha, men å bruke noen tusenlapper på elektriker blir for dyrt. Rare greier...
En auktorisert elektriker gjorde alt hos meg, da jeg vil ha det i henhold. Min påæng er at det ikke er så vanskelig.

Svart arbeid og naboer, hvis du bor i leilighet er viktige argument. Så kanskje er det enklest å bare kreve auktorisert elektriker for alle.
#4
Lade hjemme / Sv: Kan en venn sette opp ladestasjon for meg?
fredag 20. oktober 2017, klokken 15:33
Sitat fra: diax på fredag 20. oktober 2017, klokken 09:58
Sitat fra: keepitsimple på torsdag 19. oktober 2017, klokken 16:37
Ja hela greia er litt latterlig. Det er ikke vanskelig å dra kabler, hvis en har litt peiling og en isolasjonsmåler. Det burde egentlig være helt greit å gjøre alt i sitt eget hus. Selvfølgelig må du ta konsekvensen, hvis noe skjer og du har gjort en dårlig jobb.

Det en elektriker kan er å gjøre jobben raskere.

Og som tiltak for å sikre at man forhåpentligvis har "peiling" er det krav om fagutdanning.
Å isolasjonsteste er kun å sikre én enkelt del av parametrene man må oppfylle.

Det eneste du oppnår med innlegget ditt er å blottlegge manglende forståelse og kunnskap.
Jeg skriver ikke at isolasjon er det eneste som skal sjekkes. Det jeg skriver er at du trenger en isolasjonsmåler. Men hvis, det er nokk for å blottlegge manglende forståelse og kunnskap, please fortell hva mer av utstyr du trenger.
#5
Lade hjemme / Sv: Kan en venn sette opp ladestasjon for meg?
torsdag 19. oktober 2017, klokken 16:37
Ja hela greia er litt latterlig. Det er ikke vanskelig å dra kabler, hvis en har litt peiling og en isolasjonsmåler. Det burde egentlig være helt greit å gjøre alt i sitt eget hus. Selvfølgelig må du ta konsekvensen, hvis noe skjer og du har gjort en dårlig jobb.

Det en elektriker kan er å gjøre jobben raskere.
#6
Model S / Sv: Ny 75D vs brugt 90D på tur til Danmark
lørdag 30. september 2017, klokken 09:23
Sitat fra: Tuxedo på fredag 29. september 2017, klokken 15:17
Hvis utgangspunktet er Oslo, så skal vel selv en 75D klare turen til Uddevalla uten stopp på Solli, under normale forhold.
Inga problem. Bilen sier i fra, men det skal gå å holde 110 hele veien og ha 5 mil igjen.
#7
Tesla i media / Sv: Tesla i norske medier
tirsdag 12. september 2017, klokken 14:49
Ja, her burde Tesla ryddet opp for alle med P85D, ikke bare dem som gikk til sak forrige gang.
#8
Jeg fikk ikke ladet med 7,4 kW på onepark i sentrum av Oslo med type 2 for en uke siden. Trodde det var pga at jeg mangler dobbellader, men da er det en feil? (2016 model S)
#9
Model S / Sv: Blandet opplevelse av levering av ny 90D ved Tesla Drammen
mandag 04. september 2017, klokken 07:32
Samme opplevelse for meg i Drammen, med skader på lakken som var enkle å se. Forstår det ikke..
#10
Jeg pleier ikke å anbefalle oppgradering før bruk, men i ditt fall hadde jeg helt klart vurdert en ordentlig gjennomgang av elektriker. Det er ikke greit å bruke et uttak som ikke klarar 1900 W kontinuerlig og der en annen elbil ikke får igang ladingen. Muligens er noe feil på uttaket/kabeln/sikkringen.
#11
Model S / Sv: Oppgradert ytelse 0-100
lørdag 26. august 2017, klokken 12:53
Sitat fra: Softblue på lørdag 26. august 2017, klokken 11:33
Jeg synes dette er veldig forvirrende. Først får jeg beskjed om at det ikke er mulig på min bestilte S75 som er produsert før 19.06.2017 pga hardware endringer, og så settes akselerasjonen ned fra 5,8 til 4,6 på eldre inventory og brukte S75. Rart at Tesla ikke kan informere de som er berørt.
Jeg syns denne oppgraderingen burde være en del av service hvis det er software (og egentlig om det er en enkel hw fix også med tanke på hva Elon sagt tidligere).
#12
Lade hjemme / Sv: Hjemmelader (min vei til elbil)
onsdag 23. august 2017, klokken 18:53
Ser pent ut!
#13
Lading av Tesla / Sv: Options - lading i garasje!
søndag 20. august 2017, klokken 07:08
Jeg hadde bukt den gamle schukon først for å se behovet. Muligens holder 10 mil per natt.

Var obs. på varmgang i kontakten.
#14
Tesla / Sv: Mye bruk av tesla supercharger
torsdag 17. august 2017, klokken 12:24
Dette er helt standard. Hyppig bruk skulle jeg si er flere ganger i uken.

Nå vet jeg ikke hvor sensitiv 90-pakken er, men om bare 50-100 besøk gir degradering til under 100 kW ladehastighet burde fler reagert tenker jeg.
#15
Model S / Sv: NY 75D kontra 100D
torsdag 17. august 2017, klokken 12:15
Det er for de henger på dette forumet.. Jeg har 1/2 år gammel bil og vil allerede bytte. Ikke sunt.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA