Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Eplejus

#1
Mekanisk / Sv: Leaf er ikke så bra kvalitet allikevel
fredag 15. september 2017, klokken 22:47
Sitat fra: Øystein K på fredag 15. september 2017, klokken 22:14
Hehe, begynner å bli litt spesielle sammenligninger her nå.

Tja, vi kom vel fram til at det er mer problem og dyrere å ha en Audi ;D
#2
Mekanisk / Sv: Leaf er ikke så bra kvalitet allikevel
fredag 15. september 2017, klokken 21:25
I 2002 hadde en kollega av meg den gangen, sin Audi A6 inne til service og regreimbytte.
Husker han nevnte det kom på nesten 20 tusen for bare det, uten at noen andre deler ble byttet.
20 lapper var en god månedslønn den gangen.

Kan for moro skyld også nevne at Møller kjører ulik timepris på Audi A4 og Audi A6. Selv om jobben ofte er identisk.

Regreimbytte på en Ferrari 355? Kr 80.000,- takk! Og det er ikke engang en spesielt dyr Ferrari.

Nissan Leaf går for å være en meget driftsikker bil med få feil etter oppdatering som kom på slutten av 2013.
Før de var det mye problemer med varmeregisteret og det elektriske håndbrekket, men dette ble som oftest dekket av garantien den gangen.
Etter 2013 har dette visstnok vært nærmest et ikke-eksisterende problem i forhold til hva det var.

Var innom Birger N. Haug for noen år siden for å kjøpe et dusin klips til sideskjørta til en 200SX.
Kr 80,- kr pr klips skulle de ha. For en bitteliten bit av plastikk. Jeg spurte grunnen til denne høye prisen, og hvorfor er det generelt var så høye priser på Nissan deler er til lands. Svaret jeg fikk vil jeg si var ganske ærlig. "Fordi vi kan ta den prisen"...

Jeg har sluttet å kjøpe reservedeler i Norge. Handler kun på nett. Der får man stort sett alt, selv originaldeler, til brøkdelen av hva merkeforhandlerne tar her til lands.

Har hørt om enkelte Nissan Leaf eiere her til lands for har måttet bytte hele styresnekka/tannstaget fordi B.N.H mener at indre styrestag ikke kan fås kjøpt løst. Staget er visstnok identisk som på Nissan Juke og kan kjøpes for et par hundrelapper på nett.

Det behøver ikke å bli dyrt, bare man gidder å gjøre litt egeninnsats og research.
#3
Mekanisk / Sv: Leaf er ikke så bra kvalitet allikevel
fredag 15. september 2017, klokken 03:35
Ser på Ebay at man kan få brukt viskemotor med stag for ca 700,- eks. moms/toll.
Og splitter nytt ca 1400,- eks. moms/toll.

Kan være en ide å kjøpe inn delene selv og få jobben gjort på et uavhengig verksted.
Burde lett komme under halvparten av det Birger N. Haug skal ha.
#4
Leaf 2010-2017 / Sv: Hva betaler du for forsikring av Leafen?
onsdag 31. mai 2017, klokken 22:11
Full kasko
Over 23 år
8.000 km kjørelengde i året
Kr 4000 i egenandel
75% bonus
Bor rett utenfor Moss

Betaler kr 2.297,- i året hos Gjensidige. Godt fornøyd med den prisen.
#5
Leaf 2010-2017 / Sv: Bruktpriser på Nissan Leaf?
fredag 17. februar 2017, klokken 18:37
Da blei det kjøp av Leaf til slutt! Etter flere ukers jakt.
Endte opp med en 2014 (Førstereg 22.12.14) Acenta / Norsk utgave. Gått 29.000km.
Meget velholdt bil. Strøkent interiør og jevnlig polert lakk. Siste service tatt i sommer.

153k + omreg måtte jeg gi for den.
Arbeidsgiveren min dekker 5% av kjøpsummen, så kommer bra ut av det føler jeg.
Skal ha bilen i et par års tid før jeg oppgraderer til neste generasjon Leaf tenker jeg
#6
Leaf 2010-2017 / Sv: Bruktpriser på Nissan Leaf?
fredag 10. februar 2017, klokken 09:00
Nå har det gått et par måneder til, og jeg er fremdeles ikke i nærheten av å ha kjøpt en Leaf.
Hvor enn jeg titter og leiter, så er det fantasipriser ute å gå.

Nærmeste jeg kom til en knalldeal var en 2015 Tekna nordisk utgave med 24.000km på telleren som ble solgt av en privatperson.
Den gikk for 165.000,-. Dessverre ringte jeg 5 minutter for seint...

Fant en nærmest identisk, bare at det var en 2014 model, men ca samme km.stand. Den gikk for 169.000,-.
Dessverre var jeg bortreist, så gikk glipp av den også.

La inn et bud på en i går. Bydde 170.000,- men det var visst nærmest som skambud å regne.

Nesten så jeg vurderer å skippe innkjøp av Leaf totalt og heller vente på Micra EV eller Model 3.
#7
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Litt nytt om neste generasjon Leaf
torsdag 05. januar 2017, klokken 18:45
6 timer igjen til Nissan / Carlos Ghosn skal holde sin framvisning på CES-messa.


Tror mest på at det er ny teknologi for selvkjøring, og ikke nye elbiler i Nissan-flåten vi får se.
Men vi får se. Kansje de røper noe.

(Oppdatert lenke til Youtube lagt inn av forum admin)
#8
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Litt nytt om neste generasjon Leaf
mandag 02. januar 2017, klokken 00:39
Sitat fra: bno på søndag 01. januar 2017, klokken 18:44
Var innom Nissan forhandler der jeg kjøpte min leaf i 2011. Kortversjon av samtalen: Det kommer mer enn en Nissan elbil. Betyr kanskje at Micra kan være på vei i leversjon?

Av hva jeg har lest, så skal den nye Micra'en blir produsert i samme fabrikk som Renault Zoe, så absolutt ikke usannsynlig at vi får se en Micra EV!

En Micra med 40kwh batteri hadde ikke vært feil. Synes den utseendemessig ser langt bedre ut enn Zoe.
#9
Leaf 2010-2017 / Sv: Bruktpriser på Nissan Leaf?
onsdag 14. desember 2016, klokken 19:53
Sitat fra: Bekkenes på onsdag 14. desember 2016, klokken 13:42
Jeg har kjøpt en BMWi3 (300km saken) og jeg gir min Nissan leaf (2013, tekna) i innbytte.
100,000 får jeg for den, kunne alltid ha solgt den men gidder ikke å stresse.

Hvorfor ikke? Tekna virker å være populær på bruktmarkedet. De jeg har sett som har blitt priset gunstig har ikke brukt mange dagene på å bli solgt.

Jeg hadde lett gitt mer enn 100k, så fremt det er en Norsk/Europeisk Gen 2 med ikke altfor ille km stand.
Det tror jeg mange andre også hadde gjort.

Men sånn er det vel gjerne når det gjelder innbytte.
For en del år tilbake gikk en nabo av meg med sin Skoda Octavia til forhandleren fordi han ville oppgradere til nyere modell. Han ble tilbudt en innbyttepris på 30k. Endte med at han solgte den privat for nesten det 3-dobbelte!
Ikke at jeg mener at man får 3 ganger mer om man selger en Leaf privat isteden for innbytte, men innbyttepris er alltid å regne som et skambud.
#10
Leaf 2010-2017 / Bruktpriser på Nissan Leaf?
tirsdag 13. desember 2016, klokken 22:34
Vurderer sterkt å kjøpe meg en Leaf da jeg har funnet ut at en elbil passer mitt kjøremønster perfekt.

Har til nå følgt med på Finn.no et par måneder og reagerer på den enormt variable prisforskjellen.

Her om dagen ble det solgt en ny-i-norge Acenta Gen 2 med helt grei km.stand for 114.000,-
Samtidig som tilsvarende biler med samme spesifikasjoner er det enkelte som forlanger 165-170k for!

USA-solgte Leaf er vel i grunn ingen vits i å diskutere engang. De fleste av disse er helt klart overpriset og mange krever det samme for disse som man kan få en brukt norsksolgt utgave for.
USA-modell er for min del også uaktuelt. Jeg vil ha med navigasjon, dab+ og batterivarmer.
Ser også for meg at om jeg kjøper en USA-modell, så blir den nærmest umulig å bli kvitt igjen, med mindre jeg ikke selger den for spotpris.

Ser også at Nissan kjører kampanje om dagen med 15.000,- rabatt og samt vinterdekk & metaliclakk inkludert (Verdi 18.000,- ifølge de)
En ny Acenta 30kW havner da på 239.990,- uten tilleggsvalg. Det er faktisk nesten så jeg vurderer det også.

Hva mener folket? Er det mange som forlanger fantasipriser? Og er det mye å prute på når man skal forhandle pris med privatsolgte og forhandler?

Hadde håpet på å finne en fin norsksolgt (I verste fall Europeisk) Acenta Gen 2 for rundt 140k.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA