Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Elte

#1
Hyundai Ioniq / Sv: (U)lyder i Ioniq
mandag 09. januar 2017, klokken 23:40
Sitat fra: jornhd på torsdag 15. desember 2016, klokken 07:06
Sitat fra: Esp1gr1 på onsdag 14. desember 2016, klokken 22:38
Ioniq har vel kun regenerering via hendler på rattet, ikke bremsene som visse andre elbil-modeller. Ved å sette regenerering til 0 via høyre hendel, så er det kun bremsene som reduserer farten.
Når du slår av regenerering vil da se at den begynner å lade når du bremser på indikatoren helt til venstre. Jo kraftigere du bremser, jo mer strøm blir generert. Det kan virke som om at bremsene egentlig ikke kobles inn hvis du bare trykker lett på bremsepedalen, men at den da bare bremser med regenerering.
#2
Hyundai Ioniq / Sv: Tekniske ting vi lurer på
lørdag 17. desember 2016, klokken 22:17
Bremselysene er i en viss forstand «intelligente». Det vil si at både i modus tre OG to, så kommer de på når hastighetsreduksjonen er betydelig nok. Det vil gjerne bety – etter en rask aksellerasjon, og «brems», eller i oppoverbakke, etter en rask aksellerasjon. En liten detalj jeg faktisk syntes var aldeles snedig.
#3
Hyundai Ioniq / Sv: Prøvekjøring Ioniq. Gi dine tilbakemeldinger
mandag 12. desember 2016, klokken 14:22
Du verden, så betryggende. Og du verden, hvilken kunnskap. Takk så mye.
#4
Hyundai Ioniq / Sv: Prøvekjøring Ioniq. Gi dine tilbakemeldinger
mandag 12. desember 2016, klokken 12:15
Sitat fra: EspenM3 på torsdag 15. september 2016, klokken 12:56

Fikk akkurat denne infoen fra Hyundai:

Viktig info om de 5 pre-produksjonsbilene som sendes rundt for prøvekjøring i disse dager.

Disse bilene er ikke utstyrt med batterivarmer og varmepumpe.

Hei. Ny på forumet... Er det noen der ute som vet hvordan man kan identifisere biler – med og uten pumpe/batterivarmer. Altså hvorvidt man selv har mottatt en av disse fem, selv om man har bestilt teknikkpakke?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA