Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - J@x

#1
e-Golf / Sv: Car-Net appen (Android) logger seg ut hele tiden
mandag 30. oktober 2017, klokken 22:48
Har Apple, og bortsett fra ved problemene som var i helgen, har appen vært dønn stabil siden jeg kjøpte siste eGolfen for et halvt år siden. Både på telefonen og iPaden..
Den logger seg aldri ut, starter bare appen og den logger seg rett inn selv.

At appen kunne vært mye bedre, både funksjonelt og utseendemessig, er en helt annen sak.
#2
e-Golf / Sv: Tesla Wall Connector til e-golf
fredag 27. oktober 2017, klokken 10:25
Flott, takker!
#3
e-Golf / Sv: Tesla Wall Connector til e-golf
fredag 27. oktober 2017, klokken 10:00
Er ikke så bekymret for at den ikke fungerer, men tenker mer på om pluggen går lett inn og ut av kontakten i bilen, slik den medfølgende ladekabelen gjør.
#4
e-Golf / Tesla Wall Connector til e-golf
torsdag 26. oktober 2017, klokken 23:26
Prøver igjen da ingen har svart meg tidligere...

Jeg har i dag en ladekabel til min e-Golf FL fra Khons. (http://www.yourvismawebsite.com/elbilhjelpenno-as/shop/product/khons-justerbar-10-16-32a-ladekabel-type-1?tm=ladekabler)  Pluggen på denne er altfor treg når den settes i bilen, og det har ikke bedret seg etter en del bruk (halvt år og 13.000km).

Jeg vurderer derfor å kjøpe meg en ny ladestasjon, og det frister da med Tesla Wall Connector med 7,5m kabel.

Noen som har denne og vil dele erfaringer? Går den like lett i bilen som den originale?

#5
Golf GTE / Sv: Er e-Golf mer gjerrig enn GTE?
onsdag 25. oktober 2017, klokken 15:04
Det er jo en vesentlig forskjell på std dekkdimmensjon og størrelse på felger som også gjør at forbruket må bli høyere på GTE enn e-Golf.
#6
Elbilen i Samfunnet / Sv: Trenger man Tesla X?
mandag 23. oktober 2017, klokken 10:38
Sitat fra: terje73 på lørdag 21. oktober 2017, klokken 18:37
Volvo og Tesla lager pene biler. XC90 er tøff. TMS er lekker. V90 er et flak. TMX er en pen Keiko.
Det er Toyota som lager stygge biler.


Sent from my iPhone using Tapatalk

:+1:
#7
e-Golf / Sv: Lading av den nye e-Golf
fredag 20. oktober 2017, klokken 09:20
Sitat fra: Mobileum på onsdag 18. oktober 2017, klokken 21:29
Sitat fra: Cral på onsdag 18. oktober 2017, klokken 21:15
Jeg lader også 32A på 1fase 32A kabel på fl golf. Og jeg fikk bilen min 3 mai.

Da må du vel ha fått en av de aller første FL i Norge? Noen som har tidligere leveringsdato enn Cral på FL? Mener at VW-forhandlere fikk sine INTRO-modeller  av FL rundt dette tidspunktet.

Min er registrert 24.4 og lader 32A på enfase.
#8
e-Golf / Sv: Kjøredata lading
tirsdag 17. oktober 2017, klokken 08:09
opplever det samme som deg ang kjørecomputer. Fungerer som regel rett, men nå og da nullstiller den seg utenom. Jeg også tenkte jeg skulle få tatt det samtidig med lyktene, men de dukker vel ikke opp før neste år en gang..
#9
e-Golf / Sv: Lysassistent virker ikke, dynamiske frontlys.
søndag 15. oktober 2017, klokken 09:42
Sitat fra: j-Golf på fredag 13. oktober 2017, klokken 15:16
Jeg synes det virker helt fantastisk. Jeg er imponeret over, at den kan blænde af for præcis det område, hvor en bil befinder sig, tilmed samtidig med at dynamisk kurvelys bevæger lygterne. Den kan altså finde ud af at maskere området, hvor bilen foran aktuelt befinder sig, selvom den er i gang med at dreje lygterne, og selvom bilen foran konstant flytter sig horisontalt, da den er på vej ud af svinget!  8).

Jeg har prøvet at køre i regnvejr, og det fungerede fint, men det var ikke kraftig regn skal lige siges.

Må si meg enig i denne. Og jo mørkere det er, jo bedre fungerer den. Kjempefornøyd
#10
e-Golf / Sv: eGolf for dummies: hvordan se % batteri?
torsdag 12. oktober 2017, klokken 13:10
En tåpelig tilbakemelding fra Møller:

"Vedrørende din henvendelse.
Profilen «Forbruk og rekkevidde» ble droppet i Active Info Display fordi den ikke ga noe tilleggsinformasjon. Rekkevidden blir kontinuerlig oppdatert og vist under til venstre i displayet og forbruket vises i profilen «effektivitet». Dermed er profilen «Forbruk og rekkevidde» overflødig."

Den visningen var det nærmeste en hadde %-visning på batteriet...
Så den forsvinner vel ved første service da på min 2017..  >:(
#11
e-Golf / Sv: Navigasjon på E-golf
torsdag 12. oktober 2017, klokken 13:06
Vi ønsker å gjøre oppmerksom på at det har blitt gjort endringer i servicetilbudet for Car-Net "Guide & Inform".

Siden 2013 har vi jobbet med å optimalisere Car-Net-opplevelsen gjennom innovative løsninger. I løpet av denne tiden har vi utvidet servicetilbudet vårt internasjonalt og lagt til en rekke praktiske tjenester.

I forbindelse med en produktoppdatering tilpasser vi nå pakken "Guide & Inform". Ved forlengelse av kontrakten på "Guide & Inform Plus" vil tjenestene Google Street View™ og Google Earth™ fra og med 31.10. 2017 ikke lenger være inkludert. Med en løpende kontrakt på "Guide & Inform" kan tjenesten Google Street View™ brukes frem til 31.12 2017. Tjenesten Google Earth™ vil være tilgjengelig helt frem til den nåværende kontrakten din utløper.

Du finner det komplette tilbudet vårt av Car Net-tjenester her.

Vennlig hilsen,
Car-Net-teamet
#12
e-Golf / Sv: eGolf for dummies: hvordan se % batteri?
tirsdag 10. oktober 2017, klokken 09:17
Sitat fra: e-curious på mandag 09. oktober 2017, klokken 18:46
Merkelig at VW ikke vil vise ladenivået med tall og % hverken i bil , app eller nettside.  Har inntrykk av at de gjør det mindre og mindre enkelt å finne ut hvor mye strøm en har på batteriet.

Flest mulig bør sende mail til kundeservice@moller.no om dette ønsket, de har lovet å videreformidle ønsker til VW...

#13
e-Golf / Sv: CAR-net alternativ for å sjekke batterinivået
mandag 02. oktober 2017, klokken 23:21
Sitat fra: msater på søndag 01. oktober 2017, klokken 15:55
Jaja, burde gi gratis :) Tesla gir det gratis iallefall. Der får man også en notification på tlf om ladingen stopper, det kunne Golfen også med fordel gjort.

Uannsett så lurte jeg om jeg muligens kunne fått til noe av funksjonaliteten med OBD2-wifi-dings.

Min eGolf gir beskjed på telefonen om lading feiler...
#14
e-Golf / Sv: Nye E-golf
lørdag 30. september 2017, klokken 09:44
Sitat fra: TM på lørdag 30. september 2017, klokken 07:49
Trodde du hadde fått time for bytting av lyktene i oktober. Men det hjelper vel ikke med time hvis de ikke har fått lyktene  :o.  Produktsjefen hos importøren sa at de hadde bestilt godt med baklykter da jeg snakket med ham i april, men det hjelper vel heller ikke hvis fabrikken ikke kan levere  ???  De lar nok nye biler med LED baklykter få prioritet er jeg redd, og skyver problemet foran seg. Og så er de vel pålagt å ha et antall i reserve til kollisjonsskadede biler. Blir vel litt dumt å ha ett dynamisk og et vanlig. Men jeg ville holdt ut for å se om det er en uthalingsteknikk. Kanskje du får tilbud om omlevering snart  ;)

Joda, hadde time i oktober, men sjekket vw-appen i går, og da var timen endret til mars. Ingen hadde sagt fra til meg om endringen av time, men fikk jo Mail om at lyktene mest sannsynlig ikke kom før i 2018
#15
e-Golf / Sv: Nye E-golf
fredag 29. september 2017, klokken 22:29
Min kom i april og jeg har fått time i mars neste år for bytting av lykter..

Sitat fra: brako79 på torsdag 28. september 2017, klokken 08:44
Spurte min selger tidligere i uka, fikk dette til svar:
Sitat"Hei.

Vi skulle hatt de nå, men har fått beskjed om at alt vi har bestilt kommer først på nyåret.
Vi vil da kontakte alle det gjelder. De som fikk biler først blir da først i kø...

Jeg følger opp når jeg vet noe."

Siden de første bilene kom i April, og jeg fikk i Juni, må jeg sikkert vente tilsvarende :-P
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA