Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Marius Link

#1
Sitat fra: Beamer Screamer på tirsdag 02. mai 2017, klokken 23:15
Glad jeg har bil utlevert i oktober'14, en måned før dette tullet ble påbudt! En ting mindre som kan skape problemer.  :+1:

Tydeligvis mye enklere å kontrollere lufttrykket manuelt et par ganger i sesongen enn å bale med dette systemet. Skulle jeg punktere er jeg sikker på at jeg ville merket dette ganske tydelig uansett.

jepp, de pålegger bilister så mye rart nå, og man må inn på verksted pga noe elektronisk fanteri for den minste ting. og om man ikke vil bytte til nybil minst hvert 5 år før garanti-tia går ut kan jeg ikke skjønne annet enn at man må slite med skyhøye verkstedsregninger på disse nye bilene som oppfyller alle disse geniale reglene, det gjør jo at det snart bare er rike som har råd til bil, men det er vel dette her som kalles "grønn politikk". se forresten denne:

"Denne lampen er snart et like sikkert vårtegn som hestehoven. "

https://www.dinside.no/motor/det-er-trolig-ingen-feil/61069733

men tusen takk for svar, alle mann!
#2
Sitat fra: jakure på tirsdag 02. mai 2017, klokken 21:54
Hei
Jeg hadde akkurat samme situasjon nå da jeg skiftet til sommerhjul for 2-3 uker siden. Hjulsettet var ikke registrert i bilen datasystem. Jeg kjøpte bilen brukt i januar, og begge hjulsettene har nok vær brukt før, men likevel var det nå kun vinterhjulene som var registret i bilen. Jeg har misstanke om at forrige eier ikke fikk registret vinterhjulene som nytt eller et annet hjulsett, men "erstattet" hjulsett 1 (som sannsynligvis var sommerhjulsettet) med vinterhjulene. Jeg måtte dessverre på verksted for å få sommerhjulsettet registrert som hjulsett 2. Dette skulle ha vært gjort der bilen ble solgt ny. Men nå måtte jeg selv betale for å få dette gjort i og med at jeg ikke bor der jeg kjøpte bilen. Kan i alle fall nå jeg skifte mellom hjulsett 1 og hjulsett 2.

japp, det er dette som er greia.. de glemte å registrere begge hjulsettene fordi jeg hadde kjøpt bilen rett etter at vinterhjul ble satt på. mao. en feil fra bilselgeren, skal dit i morra og få registrert sommerhjulene. bilen er kjøpt ny så koster meg ikke noe mer enn et full-ladd batteri frem og tilbake.
#3
skiftet til sommerhjul og da blinker selvfølgelig faenskapet, dette tullet ble påbudt i 2014 (fra EU gjetter jeg, som tvang på oss ecall etc også) så jeg holder ikke citroen ansvarlige, det er ellers en fin bil ... prøvd å holde knappen i dashbordet inne i både 3 og 10 sekunder et antall ganger for å bytte til hjulsett 2 eller resette kjørekomputeren etter bruksanvisning men det skjer ikke noe.

noen som har vært borte i dette? håper den ikke må på verksted... isåfal kjører vi bare med lampa blinkende. det er bare at jeg synes jeg hører noe svak murring også som går høyt, lavere, lavere og lavest repetitivt fra elbilen som jeg ikke kan huske å ha hørt før.
#4
Sitat fra: pwb på tirsdag 18. april 2017, klokken 06:19
Sikkert den tetteringen inni ladepistolen som har løsna. Hadde samme problem selv.

takk for svar!

det var ikke det som var problemet, det var bare is på et merkelig sted... var vanskelig å se :) så da er det i box :)
#5
Var ute og kjørte i natt og skulle hatt elbilen lada opp om noen timer, ellers må vi ta en annen bil. Problemet er at når jeg kom hjem fra denne lille turen, får jeg ikke ladepluggen skikkelig inn i kontakta i elbilen (virker det som) .. problemet er altså i ladekontakta i elbilen. Jeg får ikke noe "klikk" når jeg prøver å dytte den inn og prøvde mange ganger, jeg pirket også rundt i "sirkelen" i kontakta med nøkkelen i tilfelle noe is hadde lagt seg inn der, men ser helt greit ut.

har tenkt over at den ladeløsningen virker litt "skjør" mht at det er mye plast, andre her som har vært borte i dette her, og kan jeg ha laget slitasje på kontakta? det lyser og ser greit ut i boksen, det er ingen tvil om at problemet enten er i elbilen eller i pluggen som skal inn i elbilen.

elbilen ble kjøpt i oktober og har kladdladet endel, så er det slitasje synes jeg det er dårlig.. hva kan dette her være?
#6
Sitat fra: 65lars på søndag 01. januar 2017, klokken 16:16
Først - Godt Nytt År - til alle sammen!

2017 - det sies at dette året, spesielt internasjonalt - vil bli det mest Uforutsigbare året på mange ti-år! 
(Hørte på BBC radio her i går, at hadde du veddet En US Dollar - i desember 2015, på at
1) Leicester ville vinne Premier League i England, og
2) at England ville si ja til Brexit, og
3) at Donald Trump vile bli valgt til President,
ja... fikk du alle tre riktig, på samme lappen, da hadde den ene dollaren du veddet, gitt 4 (fire) millioner dollar i gevinst!!   :)
)

Men takk Marius, veldig interessant emne.  Jeg elsker Zeroen min, men har gitt litt opp mht. rekkevidde.  Har aldri klart å lade den opp til mer enn 117 km på GOM meteret, om sommeren, og aldri over 92 km når der er mellom +/- 5 grader, som i dag.
Bilen er først registrert november 2015 (en demo bil hos forhandler) - jeg overtok den 4. april 2016, og lurer på om det kan være noe galt med selve batteri-pakken.  ?? :-\
Den (demo bil) hadde 800 km på seg da jeg kjøpte den, i dag har den rundt 2.600 km på seg.

Liker dine politiske kommentarer også - men skal ikke kommentere, siden da digresserer vel emnet over alle bredder... :D

Takk igjen, og en god oppsummering du gjorde, godt oppe der!
--- elsker å lese her!
8)

Takk for det, jeg var kanskje litt krass og satte ting på spissen men jeg er ganske irritert på disse "grønne".

Hver ting til sin bruk mener jeg. At nordmenn med romslige lommebøker gjør sitt for å dytte igang masseproduksjon på dette her så fler kan få glede av billige elbiler etterhvert er jo bare bra og jeg har bare gode ting å si om det så lenge det gavner folk, men det er måten det selges på som jeg kan bli irritert over. Jo mer billige elbiler som er omtrent gratis å kjøre, jo bedre, for jo fler med dårlig råd kan komme seg rundt. Det tjener alle på, og det er med det utgangspunktet der jeg er veldig positiv til elbil. Å gjøre bilkjøring billigere enn å gå eller sykle burde vært det de hadde argumentert for elbilen med og siktet mot, ikke at verden går under pga co2. Til og med en enslig minstepensjonist kunne fint hatt råd til å eid og drifte en elbil og kommet seg mye rundt uten at økonomien kniper på hvis den først er kjøpt og betalt. Tenk hvor viktig det er for fattige å kunne ta seg ut, istedet for å være isolert foran tv'en pga dårlig økonomi. Strøm er nesten gratis i forhold til bensin.
#7
Andre elektriske doninger / Sv: elektrisk 3 hjuling
fredag 16. desember 2016, klokken 09:18
Sitat fra: elektrolux på fredag 16. desember 2016, klokken 08:14
Helt enig med deg. 3 hjulinger har en rekke fordeler, og gir en enorm kjøreglede.

I tillegg kan du som oftest ( inntil 15 kW ) kjøres på A1 sertifikat av 16 åringer slik at de slipper å skli rundt på isete veier på 2 hjul i form av trøsykkel, moped eller lett MC.

Har listet opp en rekke alternativer her: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,30490.0.html

Og her har du en med alle nødvendige fasiliteter og godkjenninger klar til å hente hjem fra Tyskland:

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=236420783&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&scopeId=C&fuels=ELECTRICITY&makeModelVariant1.makeId=1400&pageNumber=2

Jentungen på 16 freser rundt i en slik, noe som selvfølgelig er svært populær i vennekretsen som ellers sliter med trege og scootermopeder. Praktisk når hun skal på Hockey trening, eller rett og slett ut på Drive in med venner.

vel, rekkevidden er ikke helt "der" ser jeg og prismessig ser jeg ikke hvordan de skal klare seg mot c-zero (som vi jo alt har), dermed har det tydeligvis ikke skjedd så mye på den fronten.. tenåringer har vi ikke her i huset :) En c-zero/trilling er jo en skikkelig bil med plass til både en god del varer og folk, og når den koster omtrent det samme som en sånn liten 3-hjuling som først og fremst bare er for å frakte 1 person fra A til B er det klart c-zero er det folk velger. Prisene på sånne små doninger må mao. ned en god del og rekkevidden opp, fra twizy til disse andre du viste her, så de har noe å tilby for en voksen person med B-førerkort over en c-zero/imiev/ion, før de blir aktuelle.
#8
Andre elektriske doninger / Sv: Arngren slår til igjen
torsdag 15. desember 2016, klokken 21:39
Sitat fra: Elmo på mandag 29. februar 2016, klokken 09:47
Sitat fra: cra på søndag 28. februar 2016, klokken 20:25
Ikke minst flyvebilensom var "like om hjørnet".  ;D
Står her http://www.arngren.net/moller.html at han selv får den første i april 2006 så da er det vel bare å å stikke innom han og se på den ;)

gyrokopter ser jo litt mer realistisk ut enn den doningen der da ...


https://www.youtube.com/watch?v=ywaNXVuqxn0

sist jeg sjekket måtte du ut med 600 000,- for en brukbar doning av det slaget, noen pendler visst til og med i de der (du kan lande på vanlige veier osv og de bruker ikke all verden med bensin heller) men du må jo ha flyvesertifikat.
#9
Andre elektriske doninger / elektrisk 3 hjuling
torsdag 15. desember 2016, klokken 21:03
en elektrisk 3-hjuling, evt med hytte, for 1 maks 2 personer med kurrant rekkevidde og til en ikke alt for ufin pris, finnes dette?

grunnen til at jeg spør, er følgende fordeler med en 3-hjuling:

- lett vekt = høy effektivitet
- kan kjøres på B-lappen og vinterstid med førerhytte ivertfall, enkel og manøvrerbar i trafikken
- burde ikke koste all verden

Tenkte på en slags mellomting mellom piaggio mp3 LT og renault twizy, men med god rekkevidde (la oss si rundt 20 mil). For meg hadde dette vært det ultimate pendlerverktøy.

Vi har allerede 1 elbil, men så hyppig bilene brukes her hadde det faktisk ikke vært så dumt med en drivstoff og bomvenlig farkost nummer 2, men da helst en mer MC-liknende farkost. Jeg har faktisk seriøst vurdert piaggio mp3 LT, men denne er uten førerhytte så lite aktuell på vinteren, hadde den litt bredere glis og hytte hadde det vært aktuelt også vinterstid. Twizy har for kort rekkevidde og er uaktuell.
#10
Sitat fra: 65lars på onsdag 14. desember 2016, klokken 15:16
Hei,
Jeg har søkt på Is og Ising i denne mappen, lest tilbake veldig mange sider, og finner ikke noe som passer, så tar meg friheten til å starte et nytt emne.

Problemet:  Jeg har på en "topp"-presenning, som hindrer is til å forme seg på rutene her, inkludert mesteparten av front-ruta. Setter meg inn i bilen, og det er et tynt lag med is på Innsiden, av Front-ruta.  Fikk kjøpt et "turtle wax" avisnings middel" på bil ekstra - som man sprøyter på, deretter venter 30-60 sekunder, og tørker av (dekker til dashbordet med et stort håndkle).
OK.
Kjører avgårde, og etter ca. 10 sekunder er det igjen et tynt lag med is på UtSiden av front-ruta der, samt mer dugg og is på innsiden.  Ser ikke en meter, trekker til høyre og pakerer, og krysser fingrene for at jeg ikke kjører inn i en parkert bil.  Repeterer.
I dag tok det meg en halv time å tilbakelegge en avstand som normalt tar meg 5 minutter!

Jeg har aldri opplevet dette før!  (Og har hatt mange biler, alle fossil basert.)

Hva gjør man?  Jeg ble så frustrert at jeg gikk og kjøpte en billig elektrisk Defa varmer, som jeg vil sette på en time før jeg kjører i morgen.  Hvor man skal montere en slik ting, i en C-Zero - finner jeg jo heller ikke ut av.  Så den står på en metall rist - på gulvet.

(Og ja, jeg har snakket med et par mennesker som har nogenlunde samme problemet med sin fossil-bil, men de starter den jo bare opp, en halvtime før de skal kjøre, og alt er OK  :) )

vi har nøyaktig samme bilen men passet på å få kupevarmer installert på kjøpet ... da plugger man bare en ledning inn i bakre støtfanger så starter greiene av seg selv... rett og slett noe man er nødt til å ha på vinteren i norge.
#11
Sitat fra: elektrolux på tirsdag 13. desember 2016, klokken 09:34
En annen løsning som er rimeligere enn et booster batteri er en ekstra bil plassert midtveis på ruten.

Da kjører du dit med ene bilen, setter den på lading og videre med den andre. Og bytter igjen på returen.

En slik bil kan gjerne være en rimelig Classic til 20-40 000 kr

jeg er likevel avhengig av en plass å snylte strøm på, med mindre jeg vil innom den hurtigladestasjonen. dette med bensin eller strøm med hurtiglading imellom blir småkroner fra eller til, og da handler det som sagt om hvilken bil jeg vil legge slitasjen på, og det blir selvfølgelig bensinbilen, da det er en eldre stasjonsvogn jeg stort sett bruker til tauing.

så det som kunne fått meg til å la bensinbilen stå nå i vinter er definitivt et booster batteri, kommer rimelige løsninger på det her fremover så er floken løst. 20 000,- kan det godt koste å få satt inn noe som gir noen mil ekstra, men oppe i 60-70 000,- som nå er alt for drøyt, særlig nå som elbilfordeler som gratis bompassering og parkering ser ut til å fases ut i det stille. Viste deg et batteri du kan ha i bagasjerommet og dra ut en ladekabel å lade med når du er fremme, det er jo en mulighet, men det kostet likevel drøyt 40 000 i slovenia. I norge med sine kalde vintere som gjør et radikalt innhugg i rekkevidden er faktisk dette her veldig aktuelt mht våre kalde vintre spes i desember-mars, nesten uansett hva slags elbil du har vil du på et eller annet tidspunkt stange i veggen på rekkevidde da.

så prisene må ned på sånt før bensinbilen kan stå bom stille med unntak av når ting som tillhenger, campingvogn etc skal taues, ergo tror jeg aldri bensin og diesel kan fases helt ut. Miljøpartiet de grønne vil vel helst at vi skal gå, evt. hest og kjerre hvis du er øvre middelklasse, mens de rike (milliardærer og politikere) fortsatt vil ta privatfly og kanskje kjøre tesla med 500 mils batteri på veier de ser for seg å ha helt for seg selv uten irriterende filleproletariat som lager køer og forsurer kjøreturene, så please vær realistisk og innse at man kan ikke "vedta at kloden ikke skal bli mer enn 2 grader varmere innen 2100" like lite som du skal vedta solskinn på bursdagen din, det styrer kun Gud. Særlig med det bakteppet at vi vet det både har vært mye varmere og kaldere på jordkloden før, og at tempraturvariasjoner skjer på andre planeter i solsystemet også. FN driver og prøver å få skolebarn til å spise innsekter også for å "redde miljøet". Så tullball som denne "parisavtalen" der "norge har forpliktet seg til å bli 0-utslipps nasjon" vil mao enten falle på sin egen urimelighet og bli kansellert, eller det vil ende i en revolusjon hvor politikerne og andre ansvarlige må rømme fra rasende folkemengder ned i bunkere hvis de ikke snur, hvis ikke høyere makter griper inn. Det er min spådom.

Så vi vanlige folk som ikke tror på dette tullet om "menneskeskapt global oppvarming" og ser det er helt andre grunner til at politikerne og rike maser om dette her (ønske om mer makt og privilegier til seg selv) ser kun det praktiske med elbil, nemlig billig transport på daglige småturer.

Så hver ting til sin bruk. Ergo vil bensinbilen fortsatt bli brukt der det er praktisk, og jeg føler meg ikke som noen synder av den grunn.
#12
Sitat fra: larsk på mandag 12. desember 2016, klokken 14:20
Hvis du kun mangler 1-2 mil, så vil et minimalt stopp på en hurtiglader på slutten av "til-turen" gjøre utslaget.
Eventuelt tar du det midt i "hjem-igjen-turen"
Det kommer til å koste deg langt mindre enn bomavgiftene du sparer. I tillegg kommer sparing av diesel/bensin.

Hvis du kjeder deg de 5 minuttene du lader; gå og piss, eller fyll en flaske med vann... 5 minutter går fort.
5 minutter lading = 12,5 kroner

i kaldt vær (rundt -2-3 og under) så mangler jeg nok i underkant av 2 mil (pga varmeapparat), litt under 1 mil opp til rundt +2 (litt bruk av varmeapparat på hjemoverturen) også går det akkuratt hvis jeg ligger bak lastebiler litt (for å la de "dra" meg) og ikke bruker varmeapparatet over det (men da lyser skillpadda ca 3 km før jeg er hjemme), enda høyere temp så gir visst batteriet enda mer og da skal det gå helt fint (uten skillpadde) .. batteriet tar 16 kwt mener jeg å ha lest.. dvs da trenger jeg å lade ca 4 kwt på batteriet hvis jeg ikke vil ned på skillpadde om jeg kjører varmeapparat osv (for skal vel helst unngå å tappe det ned så mye), det pleier ta ca 15 min... da koster det meg rundt 40,- på en kald dag.

En gammel sliten bensinbil bruker rundt 15-20,- mer i bensin på en kald dag om du ser bortifra bommen imellom (som det er mulig å kjøre rundt om du er villig til å kjøre 5 km lenger pr vei), men kjører du et velbrukt vrak så tror jeg nesten økonomien er bedre totalt sett da du sparer elbilen som var kjøpt ny på annen kjøring hvor du kan lade hjemme og heller sliter ut bensinbilen.

For spørsmålet er ikke bare hvor mye kroner du bruker i drivstoff, men hvor mye bilen i seg selv kostet deg, og hvor du vil legge slitasjen om du må ta en pitstop og mellomlade hver tur hvis du kjører elektrisk, på en nedslitt bensinbil til ca 16 000 du har tenkt å kjøre til du tauer den til skraphandler, eller ny elbil du ser for deg å ha endel år til 160 000? Vinterstid så har jeg funnet ut at da sparer jeg heller elbilen og lar den stå hvis det er snakk om mellomlading og legger slitasjen på vraket (bensinbilen).
#13
Sitat fra: elekTrond på fredag 09. desember 2016, klokken 17:44
Hallo M. Kjøpte du ny eller fem år gammal bil? Hvor holder du til i landet mtp. vintertemperaturer? Jeg driver med samme slags motorvegkjøring mellom Mjøsbyene, med minimale innslag av regen. Da går det akkurat t/r på sommertid, på tørt, temperert føre - uten bruk av klimaanlegget. Våt asfalt, vifte og vinduspussere (3V) er dealbreaker'n for meg.  :-X

Nå om dagen kommer jeg bare 3-4 mil avgårde på "halv tank". Heldigvis er det hurtigladere for hver mil gjennom Ringsaker og Hamar, men det er jo litt slitsomt å måtte legge 10 min til reisetia, hver gang.

Derfor er min rekkeviddeforlenger i form av en Binar fossil varmer - "From Cyberia with heat". Jeg fant fort ut at det er det eneste saliggjørende på Innlandet, etter å ha lest meg opp på elbilforum.no.

Mange flinke folk her, som villig deler sine erfaringer og løsninger. Jeg ville først ha 106/Saxo (med bensin-Webasto orginalt), men så at å ligge i toppfart for å holde trafikken, 50 km/t i motbakke og årlige børstebytter ikke var løsningen for meg. Ved å legge på 50K+ i nytt batteri, ble det lett en brukt trilling i stedet.  :P

Hvis du er villig til å legge på 5-10K til i investeringen din, får du lett noen ekstra mil på vintern. Mer lettsolgt blir den også, hvis du skulle komme på slike tanker.
#14
Elbilen i Samfunnet / Sv: Når vil elbilen ta over fullstendig ?
torsdag 08. desember 2016, klokken 11:10
Sitat fra: Panduck på tirsdag 06. desember 2016, klokken 21:20
Sitat fra: doldis1 på tirsdag 06. desember 2016, klokken 10:13
Det er mulig dette temaet allerede er uttømt men jeg skal allikevel førsøke å
sannsynliggjøre de spådommene jeg har gjort om dette emnet.
Starter med å legge ut 3 bilder av hhv. flatskjermtv tar over tv markedet i UK. Digitalkamraene tar over
markedet i USA og sist smarttelefonene tar over d Kinesiske markedet.
Så skal jeg fortsette under bildene

Om 5 år tror jeg det vil være veldig, veldig vanskelig å selge bensin / diselbil i norge ny. Om noen trenger en bensinbil p.g.a at elbilen de er sugen etter er for dyr / ikke helt ferdig enda, så har de et hav av billige, brukte bensinbiler å velge i. Knekket kan komme veldig fort, og det snakkes om at det "ikke er kapastitet til å produsere nok batterier!", det tror jeg blir totalt likegyldig. Har man forstått at bensinbil er et idiotisk kjøp, så venter man, eller om man må, kjøper seg en billig bensinbil brukt.

Jeg tror bilprodusentene skjelver mer enn de liker å gi utrykk for, og helst vil snakke oss vekk fra det som skjer, så de har så lang tid som mulig igjen for bensinbilene sine...

jeg har campingvogn og kommer til å prøve å ha bensin/diesel i en eller annen form så lenge jeg har det, men det blir neppe en bil som brukes så veldig ofte, mer for langturer eller når ting skal taues.

med stadig villere boligpriser med lån som løper opptil 40 år eller vel snart livet ut, så lurer jeg på hvorfor ikke fler rett og slett hopper av prisgaloppen og kjøper en komfortabel campingvogn. møbler på ikea skal hentes og flyttelass kjøres, pluss noen driver firma hvor de henter/transporterer varer selv. Jeg ser ikke at disse her kommer til å gå over til elbil med det første.

elbil er bil nummer 2 til pendling og daglig kjøring hit og dit fram til det kommer elbiler som kan taue tunge lass og har høy lastekapasitet, men med den batteri og ladekapasiteten som fins nå så kan jeg ikke skjønne det vil være økonomisk mulig å få til, for sånne monster som lagrer nok strøm til den bruken vil koste enormt mye.

jeg kan heller ikke skjønne at det skulle "skade miljøet" å ha en bensin/dieselbil stående i garasjen som brukes en skjelden gang mens man til daglig bruker elbil, for sånn det er nå så fungerer jo alt elbil etter hensikten, her brukes elbilen omtrent nonstop, mens fossilbiler bare brukes ved behov. jeg tror rett og slett ikke bensin/diesel skader miljøet særlig i det heletatt når det er på tanken i en bil, men det kan jo hende det er begrenset med olje så det utifra den logikken "makes sense" å bytte drivstoff.
#15
Sitat fra: automat på onsdag 07. desember 2016, klokken 11:37
Sitat fra: pwb på onsdag 07. desember 2016, klokken 09:49
Eller en slik hvis man kan få tak i.
http://eauto.si/metron-shop/?product=electric-range-extender

Det er en stor hake, og det er prisen. Som fort blir et problem uansett hva slag forbedringer man ønsker til trilling. For grunnen til at man kjøper trilling er at det er billig. Noe annet kan ikke bilen konkurrere på. Må man legge titusenvis av kroner i oppgraderinger, så kan man like gjerne kjøpe en bedre bil i utgangspunktet.

nå er det vel først og fremst prisen folk kjøper elbil for i det heletatt.. har man penger til en tesla til en million kroner hadde jeg da heller kjøpt en audi e.l med bensinmotor, for da spiller drivstoffutgiftene liten rolle. der C-Zero og co ligger prismessig, så blir regnestykket pent, men drar prisen på elbilen seg opp i 250-300 000 så er besparelsene på drivstoffutgiftene og kostnaden ved å ha bilen sett over bilens levetid mindre pent (avhengig av bruk selvfølgelig, har du 15 mil til jobben og skal igjennom 3 bommer så ser det desto bedre ut og en zero er da uaktuell, men det er ikke tilfelle her).

som sagt, bortsett fra denne ene turen, så er faktisk zero'en helt topp til vår bruk.
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA