Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - stiglj

#1
Hyundai Ioniq / Sv: Ikke App?
fredag 28. juli 2017, klokken 11:27
Må dessverre stå i lading

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

#2
Kjøpe elbil? / Sv: Privatleasing?
søndag 04. juni 2017, klokken 20:04
Ganske gunstig tilbud hos BMW nå!

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

#3
Hyundai Ioniq / Sv: Støy ved lading
søndag 28. mai 2017, klokken 20:16
Jeg hører ingenting fra min.

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

#4
Opel Ampera-e / Chevy Bolt / Sv: Seter
lørdag 20. mai 2017, klokken 09:09
... var hans navn!

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

#5
Dette med bil handler jo også ganske mye om følelser. Personlig har jeg prøvd Golf flere ganger men aldri funnet meg helt til rette i bilen. Har ikke noe problem med å vurdere det som en god bil, men får ikke "godfølelsen". Den fikk jeg derimot i Ioniq'en. Særlig når jeg ligger i 110 på E-18 og i køen gjennom Tønsberg, og det gjør jeg hver dag.
Vi har også i3 som er en herlig bil til småkjøring hjemme, men liker den ikke i 110-sonen.

Hva føles godt for hjertet, hodet og lommeboka? Det blir individuelt!
#6
Kjøpe elbil? / Sv: Ioniq i 1 år eller Ampera-e i 3-5 år?
onsdag 26. april 2017, klokken 09:17
Sitat fra: doldis1 på onsdag 26. april 2017, klokken 08:59
Leas Ioniqen, drit i Opelen og kjøp deg en TM3 når de kommer !  Av alle verdens mysterier står det faktum
at folk kjøper Opel/Chevy usett som ett av de største  ;)
Kan overgangen fra BMW til Opel bli annet enn en gedigen nedtur ?

Har tenkt tanken!
#7
Kjøpe elbil? / Sv: Ioniq i 1 år eller Ampera-e i 3-5 år?
tirsdag 25. april 2017, klokken 13:39
Kan som sagt få begge levert nå i sommer. Ioniq med 1 års leasingavtale eller kjøp av Ampera-e. Kjører 80 km t/r til jobb hver dag. Plus litt småkjøring på kvelden. En langtur i ny og ne, men sjelden lengre enn 150 km en vei.
Var tidlig ute med å bestille Ampera-e, men har veldig lyst på adaptiv cruise til og fra jobb. Pluss at Ioniq'en nok ligger bedre på E-18 i 110-sonen.
Men blir veldig usikker nå som veldig gode anmeldelser av begge biler foreligger.
#8
Kjøpe elbil? / Ioniq i 1 år eller Ampera-e i 3-5 år?
tirsdag 25. april 2017, klokken 11:26
Noen tanker?

Kan få begge levert nå i sommer. Lease Ioniq i ett år og gå for nyere/annen modell om et år, eller kjøpe/lease Ampera-e og heller bytte ut vår i3 (gen.1) om 1 - 3 år?
#9
Hyundai Ioniq / Sv: Induksjonslading
lørdag 22. april 2017, klokken 07:24
S7 Edge får fint plass, så da skal det ikke være noe problem for S8+

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

#10
Sitat fra: Kårepåsporet på fredag 14. april 2017, klokken 13:55
Interessant. Hva er prisen på AE som du har bestilt ift Ioniq som du har? (Jeg antar AE er ihvertfall 40-50.000 dyrere med samme utstyr)
Jeg opplever Ioniq som tett på ideal elbilen per i dag, men rekkevidden er for kort hvis en har behov for å kjøre 20-25 mil ofte. Kjører en normalt maks 15 mil har en alltid sikkerhetsmargin.

Håper du har en strekning du kjører ofte som du kan sammenligne AE med Ioniq når du får AE i hus  :)



Sitat fra: moby666 på fredag 14. april 2017, klokken 13:40
Testet AE en tur forrige helg. Synes den overrasket positivt på opplevd kvalitet og comfort. Ikke i samme klasse som IONIQ, men et sted mellom zoe og Soul. Kjøreegenskapene var klart bedre enn Soul. Mangler litt utstyr, men er rekkevidde alt så er det ae eller zoe som gjelder.


Sitat fra: stiglj på fredag 14. april 2017, klokken 12:37
Har i3, tidlig i køen på Ampera-e og velger Ioniq. Mest pga størrelsen, kjørefølelsen, acc og måten den ligger på motorveien. Der er ikke i3 optimal, men absolutt god å sitte i. Ampera-e ryker på antatt kvalitetsfølelse, manglende acc, snaue seter (har sittet i den) og utformingen av bagasjerom. Min vurdering. Andre har sine preferanser.

Sent fra min SM-T713 via Tapatalk
Avbestiller Ampera-e har bestilt Ioniq. Kjører fast 9 mil pr dag. Veldig få langturer, og da har jeg god tid. 50 000 lavere pris. Kan leie bil for langturer for det. Kan også låne bil om nødvendig.

Sent fra min SM-T713 via Tapatalk

#11
Har i3, tidlig i køen på Ampera-e og velger Ioniq. Mest pga størrelsen, kjørefølelsen, acc og måten den ligger på motorveien. Der er ikke i3 optimal, men absolutt god å sitte i. Ampera-e ryker på antatt kvalitetsfølelse, manglende acc, snaue seter (har sittet i den) og utformingen av bagasjerom. Min vurdering. Andre har sine preferanser.

Sent fra min SM-T713 via Tapatalk

#12
Hyundai Ioniq / Sv: Ikke App?
torsdag 13. april 2017, klokken 20:48
Det stemmer. Kan programmeres på tidspunkter.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

#13
Kjøpe elbil? / Sv: Bytte fra Ampera-e til Ioniq
søndag 02. april 2017, klokken 12:42
Synes denne diskusjonen har forlatt mitt opprinnelige spørmål. Ja, jeg velger Ioniq pga størrelsen, komfort og ACC, men hva de gjør i det bensinkunstige USA er lite interessant.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

#14
Kjøpe elbil? / Sv: Bytte fra Ampera-e til Ioniq
torsdag 30. mars 2017, klokken 18:50
Ioniq bestilt. Avventer annullering av Ampera-e. Bytter i3'en vår i Ampera'en, eller lar den gå til noen andre. Uansett kun elbil på oss fra juli.

Sent fra min Lenovo YB1-X90L via Tapatalk

#15
Hyundai Ioniq / Sv: Fornøyd,fremdeles
søndag 26. mars 2017, klokken 20:46
Android er lovet i forbindelse med lanseringen av Ampera-e. Prøvekjørte Ioniq og fikk Android auto fint inn da.

Sent fra min SM-T713 via Tapatalk

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA