Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - S.Nomat

#1
Leaf 2010-2017 / Sv: Slå av varmen, men ha på vifte og AC?
torsdag 01. desember 2016, klokken 22:50
Hei igjen,
I dag fikk jeg pakken i posten og var heldig da jeg leste om emnet igjen før jeg gikk løs på instrument-panelet og montert kittet. Jeg trodde at det kittet jeg kjøpte, vil etter montering "lure" batterisystemet og får den til ikke å bruke ca 5kw når varmen står på.
Enkelt og greit, kobler kittet strømmen av fra varmeelementet når man slår på varmen i full styrke, eller tar jeg feil?
 
#2
Leaf 2010-2017 / Noen interesse for en plug&play løsning?
tirsdag 22. november 2016, klokken 21:51
Tusen takk Tomrh!
Sitat fra: tomrh på tirsdag 22. november 2016, klokken 19:22
Det er 1. gen Japanprodusert Leaf uten varmepumpe. VIN begynner med JN1. Altså passer TorC sitt kit. (Facelift er produsert i Sunderland og har VIN som begynner med SJN.)
#3
Leaf 2010-2017 / Noen interesse for en plug&play løsning?
tirsdag 22. november 2016, klokken 15:51
Bilen min er modell 2013, men hvordan vet jeg at den har varmepumpe eller ikke?
Her er kjennemerke på bilen:
EL22167
Har følgende opplysninger:
http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Kjop+og+salg/Kj%C3%B8ret%C3%B8yopplysninger?registreringsnummer=EL22167
takker for hjelp!
#4
Leaf 2010-2017 / Sv: Noen interesse for en plug&play løsning?
tirsdag 22. november 2016, klokken 12:00
hei passer dette til Nissan Leaf 2013 modell?
#5
Leaf 2010-2017 / Sv: Noen interesse for en plug&play løsning?
mandag 21. november 2016, klokken 18:41
Hei, hva ble det av dette prosjektet? Jeg er meget interessert i kittet og vil gjerne kjøpe en, så når blir det aktuelt å bestille fra deg/dere?
På forhånd takker for svaret.

Sitat fra: TorC på onsdag 02. september 2015, klokken 22:01
Jeg irriterer meg grenseløst over at LEAFen ofte kaster bort mye strøm på varme når jeg egentlig ikke trenger det, og har løst dette ved å laske meg inn med en ekstra motstand til vannsensoren koplet til en bryter. De få gangene jeg virkelig trenger litt ekstra rekkevidde høst/vinter/vår så slår jeg varmen av, og får gjerne 20% ekstra rekkevidde. (Jeg har riktignok også montert dieselvarmer som jeg bruker på de virkelig kalde dagene, men tidligere erfaring viser at det er bedre å fryse litt ekstra fremfor å måtte lade litt ekstra...)

Selv om jeg har løst problemet for mitt bruk tenkte jeg å høre med andre LEAF eiere om det er interesse for å få laget en løsning som selv bestemor kan kople opp. Jeg har kontakt med en produsent i Kina som kan lage løsningen, men de har et minsteantall de produserer hvis det skal være kostnadsforsvarlig.

Min løsning er en liten "skjøteledning" med en motstand og bryter under senterkonsollen. Man trenger bare å jekke opp konsollen og kople inn skjøteledningen.  Så kan man velge om man ønsker å lage et hull til bryter eller ikke (og hvor bryteren plasseres). Dette er gjort på godt under minuttet, eller 5 minutter hvis man ønsker bryter på utsiden av konsollen.

Siden produsenten krever et visst volum for at det skal være kostnadsforsvarlig trenger jeg litt tilbakemelding fra LEAF eiere om markedet. 

Er du som LEAF eier villig til å betale 200-300 kroner for en slikt kabelkit?

Jeg trenger en del positive tilbakemeldinger for å kunne gjennomføre dette, og jeg har ingen intensjoner om å tjene penger på dette.

Hvis du kunne være interssert å i kjøpe et slikt kit for 200-300 kroner så ville jeg satt pris på om du sender med en PM eller svarer på denne posten. No strings attached ennå.... jeg lodder bare stemningen.


PS: Og ja, det er mulig å kople inn et potmeter, og ja det er mulig å bruke dette i kombinasjon med dieselvarmer og andre varmere.
#6
Leaf 2010-2017 / Noen interesse for en plug&play løsning?
mandag 21. november 2016, klokken 12:54
Jeg har en NissanLeaf 2013 modell, og hvis dette kitt3 passer min bil er jeg interessert i et slikt kit.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA