Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Erik Taraldsen

#1
BMW i3 / Sv: ACC erfaringer
søndag 20. november 2016, klokken 17:15
Sitat fra: LMOR på søndag 20. november 2016, klokken 11:16
ACC er inkludert i 5AT Driving Assistant Plus. Men 544 står også på de bilene som har ACC, fordi du får med begge deler.

http://elbilwiki.no/index.php/BMW_i3_ekstrautstyr

Takker for gode tips!  :)
#2
BMW i3 / Sv: ACC erfaringer
søndag 20. november 2016, klokken 10:03
Sitter å blar litt på finn.no.  Er dette her navnet på adaptiv cruice? 
544 CRUISE CONTROL WITH BRAKING FUNCTION
#3
BMW i3 / Sv: ACC erfaringer
lørdag 19. november 2016, klokken 08:24
Her var det skikkelig respons gitt! Takker folkens. For min del vil bilen bli stående i garasje så is/dugg på rute tror jeg ikke blir et stort problem.

En ting jeg ikke har fått helt taket på ennå er line assist i krabbekø. Vil det fungere? Så jeg i prinsippet kunne sittet med avisen?

Ellers skjønner jeg at prøve(kø)kjøring må til.


Sent from my iPhone using Tapatalk
#4
BMW i3 / ACC erfaringer
fredag 18. november 2016, klokken 14:58
Har nylig flyttet og fått erfare kryp/stillstand-kjøring med diesel manuell ca halvtime hver morgen.  Har lyst å bytte til noe med automat og Adaptiv Cruise Controll.  Et mulig valg kunne være i3 (kona er ikke forelsket i designet, men jeg syntes den er litt kul).  Har lest litt på forumet her og sett noen videoer med acc testet, men ikke funnet noe særlig nyere enn 2014.  Slik jeg forstår det så er (var) det en del issues med at acc kobler ut litt oftere enn radar basert acc.  Og så vidt jeg kan skjønne må man sette i gang kjøringen hver gang det har vært full stopp.  Det er _mye_ full stopp på min strekkning (fra Gan over Fetsundbrua for de som er lokalkjente).  Stemmer dette fortsatt?  Og vil Lane Assist gjøre noe fornuftig her?  Er vanskelig å holde seg fokusert på kjøringen i sånn her trafikk.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA