Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - MikaelBerberg

#1
Model S / Sv: Vasking, detailing etc. av Model S
fredag 08. september 2017, klokken 08:55
Sitat fra: Siggen på onsdag 03. mai 2017, klokken 19:35
Sitat fra: Vegard Winther på onsdag 03. mai 2017, klokken 11:57
Bilpleiekongen har satt sammen et eget Tesla-sett.

Noen som har noen tanker om dette er et godt kjøp?

https://bilpleiekongen.no/produkt/tesla-owner-kit-interior/

Waste of money. Skinnsettet trenger du ikke. Teslas skinnseter er forseglet fra fabrikk. Skinnpleiesettet vil bare smøre på "fett". Rens kan du kjøpe løst billigere andre steder.
Vil bare ta opp dette, for dette er skikkelig bullshit.
Skinnet i Tesla er av veldig variende kvalitet, stort sett dårlig (tynt). Det betyr at det burde renses og behandles så ofte som mulig for å oppretteholde et matt og stram overflate. Aller helst 4 ganger i året.
Det har ingen "forsegling" annet enn andre biler leveres med.
#2
Kia Soul EV / Sv: Soul - dyr å reparere/vedlikeholde
torsdag 31. august 2017, klokken 10:35
Sitat fra: stromifokus på torsdag 31. august 2017, klokken 10:08
Sitat fra: MikaelBerberg på torsdag 31. august 2017, klokken 09:11
Mintex klosser foran = 439,- sett
(Klosser bak har de ikke, men kjapt søk på Google sier 3-400kr)
Eller 669 for alle 4: https://www.bildeler.no/bremseklosser/kia/soul-ii-/B/2017/
Det er et sett til foran. Altså to klosser per side.
#3
Kia Soul EV / Sv: Soul - dyr å reparere/vedlikeholde
torsdag 31. august 2017, klokken 09:11
Du sier bytte bremser, inkluderer det calippere bak og?

Hvis det kun er for skiver og klosser, så er dette delepriser fra Eurodel.no:
Brembo skiver foran = 590,- stk.
A.B.S skiver bak = 375,- stk.
Mintex klosser foran = 439,- sett
(Klosser bak har de ikke, men kjapt søk på Google sier 3-400kr)

Så rundt 3000 i deler og noen timer jobb...
#4
Kia Soul EV / Sv: Senkesett
lørdag 19. august 2017, klokken 19:45
Sitat fra: Jørgen von Schnellfahrer på fredag 18. august 2017, klokken 23:52
Hvis du et opptatt av lav bil og liten luftmotstand...

.. så har du kanskje valgt feil bil.

#5
Kjøpe elbil? / Sv: Kjøp av El-bil og aller helst med god plass :)
fredag 18. august 2017, klokken 11:24
Sitat fra: Jonny Hanger Humstad på fredag 18. august 2017, klokken 05:16
For vår del er panoramatak og LED i taket en unødvendig gode :) Vi skal uansett ha skiboks :)

Vi har fått tilbud om en brukt KIA exlusive 2015 modell til 225K. Gått ca 300km. Koster jo nesten det samme som en ny 2018 Classic det da. Hvilken bør man gå for her? Hvilke egenskaper har exlusiven, og forsåvidt også activen, som gjør at det er verdt de ekstra pengene?
Hvis man tenker verdi ved videresalg, vil nok en Exclusive være overlegen en Classic.
Husk at skal man ha med metallic lakk, vinterdekk, ekstra ladekabel og gummimatter runder man fort 240-245 for en ny Classic.

Egenskapene ved Classic vs. Active:
Varmepumpe
El. innfellbare sidespeil m/autofunksjon
Tåkelys foran
Automatisk avblendbart bakspeil
(Midtarmlene i baksetet på 2018)

Egenskapene ved Active vs. Exclusive (foruten det over):
Parkeringssensorer foran og bak
Skinninteriør
Ventilerte seter foran
Oppvarmede bakseter
12V uttak i bagasjerom
Mood lys i høyttalere foran

Dog synes jeg at 225k for en 2015 er nok litt i overkant nå. 190-200 er nok mer realistisk.
#6
Kia Soul EV / Sv: Senkesett
fredag 18. august 2017, klokken 09:51
Tar opp denne igjen, siden jeg leter etter senkesett til nyanskaffet Soul..
Har kikket rundt på de fleste kjente fjær merker (H&R, Lesjøfors, Eibach, TA-Technix osv.) uten å finne noe særlig til Soul EV.
Det finnes mye til PS versjonen av bensin/diesel, men vet noen om disse passer over?
Eventuelt om noen har funnet andre alternativer?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA