Hei,
Jeg er ny her, med en ny Zoe som vi fikk for ca 4 uker siden, kjørt ca 900km til nå. Dette er vår første el-bil og det ble umiddelbart vårt førstevalg til alle slags hverdagsturer, vår kjære Grand Scenic er blitt degradert til langturer og når vi trenger plass til mer enn 5 personer eller mye plass.
Opplevde mitt første hick-up med Zoe nå på søndags kveld. Bilen ville ikke lade. Ingen feilmeldinger på instrumentpanelet som viste at bilen var tilkoblet strøm, men den ladet altså ikke. Lyset i lade porten blinket periodisk med to raske blå blink. Forsøke å kjøre til en annen lader for å eliminere at det var problemer med pod-point'en, men fikk samme oppførsel der.
Jeg hadde satt en ladekalender via app'en, men jeg hadde deaktivert den fra bilen før jeg startet ladingen. Den startet uansett ikke ladingen når den skulle i forhold til denne kalenderen så jeg vet ikke om dette var årsaken til problemet.
Det var en ting til som hadde sluttet å fungere i løpet av helgen, og det var at bilen ikke klarte å koble seg til "nettverket", i nettverks-status på r-link'en stod det "Frakoblet" selv om den viste full dekning. Så værmelding og andre online tjeneste fungerte ikke og batteristatus på app'en ble ikke oppdatert.
Etter noen google søk hadde jeg forsøkt både å ta omstart på r-link ved ta ut en sikring og å tilbakestille r-link i menyen. Bilen ville fortsatt ikke lade.
Jeg var forberedt på å måtte kjøre til forhandler men etter et siste google søk forsøkte jeg å restarte TCU'en ved å dra ut en annen sikring. Etter at sikring var satt tilbake viste r-link at den var tilkoblet nettverket igjen og når jeg satte i ladekabelen startet den heldigvis å lade som normalt.
Noen som har opplevd noe lignende? Tråden som løste problemet mitt fant jeg her:
http://myrenaultzoe.com/index.php/topic/lost-connectivity/
Tror uansett jeg holder meg unna ladekalenderen en stund fremover
Ellers er vi superfornøyd med bilen.
Stig
Jeg er ny her, med en ny Zoe som vi fikk for ca 4 uker siden, kjørt ca 900km til nå. Dette er vår første el-bil og det ble umiddelbart vårt førstevalg til alle slags hverdagsturer, vår kjære Grand Scenic er blitt degradert til langturer og når vi trenger plass til mer enn 5 personer eller mye plass.
Opplevde mitt første hick-up med Zoe nå på søndags kveld. Bilen ville ikke lade. Ingen feilmeldinger på instrumentpanelet som viste at bilen var tilkoblet strøm, men den ladet altså ikke. Lyset i lade porten blinket periodisk med to raske blå blink. Forsøke å kjøre til en annen lader for å eliminere at det var problemer med pod-point'en, men fikk samme oppførsel der.
Jeg hadde satt en ladekalender via app'en, men jeg hadde deaktivert den fra bilen før jeg startet ladingen. Den startet uansett ikke ladingen når den skulle i forhold til denne kalenderen så jeg vet ikke om dette var årsaken til problemet.
Det var en ting til som hadde sluttet å fungere i løpet av helgen, og det var at bilen ikke klarte å koble seg til "nettverket", i nettverks-status på r-link'en stod det "Frakoblet" selv om den viste full dekning. Så værmelding og andre online tjeneste fungerte ikke og batteristatus på app'en ble ikke oppdatert.
Etter noen google søk hadde jeg forsøkt både å ta omstart på r-link ved ta ut en sikring og å tilbakestille r-link i menyen. Bilen ville fortsatt ikke lade.
Jeg var forberedt på å måtte kjøre til forhandler men etter et siste google søk forsøkte jeg å restarte TCU'en ved å dra ut en annen sikring. Etter at sikring var satt tilbake viste r-link at den var tilkoblet nettverket igjen og når jeg satte i ladekabelen startet den heldigvis å lade som normalt.
Noen som har opplevd noe lignende? Tråden som løste problemet mitt fant jeg her:
http://myrenaultzoe.com/index.php/topic/lost-connectivity/
Tror uansett jeg holder meg unna ladekalenderen en stund fremover
Ellers er vi superfornøyd med bilen.
Stig