Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - ClasT

#1
Opel Ampera-e / Chevy Bolt / Sv: Seter
onsdag 08. februar 2017, klokken 10:55
Side opp og side ned med bekymringer over dårlige seter. Må le litt for meg selv. Kunne tro alle kom fra Mercedes S-klasse og hadde bestilt seg elektrisk Opel  8) Noe jeg ikke tror er tilfelle 8) 8)
#2
Opel Ampera-e / Chevy Bolt / Sv: Priser og utstyrspakker klare
onsdag 14. desember 2016, klokken 15:44
Bi-Xenon hovedlys og IKKE full LED er rett og slett skuffende.
LED drar jo mindre strøm, burde vel strengt tatt være ting som tar minst strøm og som Opel har i lager hylla.
#3
Opel Ampera-e / Chevy Bolt / Sv: Priser og utstyrspakker klare
onsdag 14. desember 2016, klokken 11:07
Aha..ser det nå ja. Leste litt fort der.
Ja, det må bli en oppveining for hva man trenger.

For min del som bor i Fredrikstad, så er kravet tur/retur Oslo vinterstid uten å kjøre som en snegle og/eller fryse ett krav. Da er det kun Ampera E som duger foreløpig (unntatt Tesla selfølgelig).
#4
Opel Ampera-e / Chevy Bolt / Sv: Priser og utstyrspakker klare
onsdag 14. desember 2016, klokken 10:47
Sitat fra: Crown på onsdag 14. desember 2016, klokken 10:41
Tar man hensyn til utstyr som ventilert skinn, adaptiv cruise og mer påkostet interiør så betaler men i realiteten 80-90k mer for Ampera-E i forhold til Ioniq for å få 200km mer rekkevidde, og det vil for svært mange være helt greit fordi de behøver rekkevidden.

Perforert skinn er nok ikke samme som ventilerte seter dessverre.
Hadde håpet at de kunne fått inn samme type seter som i Astra, med ventilasjon + minne. Men dengang ei...
#5
Opel Ampera-e / Chevy Bolt / Sv: Priser og utstyrspakker klare
onsdag 14. desember 2016, klokken 10:45
Veggboks til hjemmelading, hvor mye koster evt dette ?
Må jo gjøres i hoved bestilling dersom man vil ha med momsfritak.
#6
Sitat fra: TM på mandag 28. november 2016, klokken 12:29
Sitat fra: ClasT på mandag 28. november 2016, klokken 10:17
Mye artig lesing her. Å i det hele tatt vurdere E-golf med litt bedre interiør kontra skikkelig batteripakke blir for meg helt banalt... Har dere kjørt noen EL biler i det hele tatt ?
Ja, jeg har hatt et antall biler som C-Zero, Zoe, Soul, Leaf 30 kW, e-Up, i3 -60Ah, i3 94 Ah siden 2012, så et visst grunnlag for å uttale meg synes jeg at jeg har. Så hvis Reva kunne leveres med 70 kW batteri, så ville du gått for den ?  ;)

Hehe..nei..ville nok ikke valgt den. Men så dårlig kan vel ikke AE være ?
Har aldri eid elbil, men prøvd de ut ganske grundig, og batteripakke må være pri 1 2 og 3 synes jeg.
To forbikjøringer på landevei og man ser "tanken" tømmes....føles ikke bra. Og ligge bak en traktor i flere km pga jeg ikke har nok strøm til å foreta en forbikjøring passer ikke meg.
Har selv kjørt store modeller fra Audi/BMW/Mercedes de siste 20 årene, så om det er Golf eller Opel så føles det uansett ut som billig plastikk.
Men at setene får så hard kritikk var jo ikke bra....ser den.
#7
Mye artig lesing her. Å i det hele tatt vurdere E-golf med litt bedre interiør kontra skikkelig batteripakke blir for meg helt banalt... Har dere kjørt noen EL biler i det hele tatt ?
Gi litt gass og batteri-kapasitet raser nedover... med el bil er det kun en ting som gjelder og det er stort nok batteri, om setene er litt dårlige får så helelr være.
Men jeg har bestilt denne som nr 2 bil, så blir kun små kjøring som står i fokus på denne + til/fra jobb på kona.
#8
Opel Ampera-e / Chevy Bolt / Sv: Bagasjerom
fredag 28. oktober 2016, klokken 12:49
5 voksne ?? Hvem tenker på 5 voksne i en slik bil ??
Gjør man knapt i en S-klasse Mercedes  8)
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA