Sitat fra: nie på onsdag 19. oktober 2016, klokken 19:05Vi kommer i hovedsak til å kjøre Sandvika - Drammen (jobbsammenheng) 65km t/r. Min samboer jobber på sykehuset der, og når hun har vakt, kan hun måtte rykke ut et par ganger i løpet av natten, slik at vi er avhengig av at hun får kjørt t/r flere ganger daglig, selv når det er -15 grader midtvinters. Tenker også å bruke den til fjellet (Finse). Her kan vi lade på Gol. Blir uansett en stopp eller to på veien, grunnet små barn, så kan da bruke pausen til lading. Det jeg er skeptisk til, er å kjøre Sandvika - Finse, og la bilen stå der en uke i -15, for deretter å måtte komme meg til Gol og lade. Batteriet er ikke fulladet når jeg kommer frem (etter lading Gol), og hvor mye tapper det seg etter lengre tid uten bruk i kraftig kulde? Litt krise å få stans med kraftig kulde og små barn i bilen..
Hei Christoffer
Har jo svart deg litt i en annen tråd. Fint at du har sjekket ut S60D, det er en spennende bil med en attraktiv batteriløsning, særlig i Model S. Angående reell rekkevidde så vil dette variere stort med årstid og værforhold. Det er enklere for oss å hjelpe deg med din vurdering hvis du sier litt om ditt typiske kjøremønster i hverdagen, hvilke lengre turer du er avhengig av å klare samt hvor i landet du bor i forhold til Superchargers etc.